Bozzeye Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Men hvordan lagrer man bilder ved å klikke på dem nå da? Frem til nå har jeg kunnet holde inne Ctrl når jeg klikket på et bilde for å lagre det. Kom ny build i dag, der ein kan bruke Ctrl + Alt + klikk for å lagre bilete. Er det mulig å utføre samme jobb med et klikk på en ekstra museknapp i stedet? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Høgreklikk --> Lagre bilde? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Nei, jeg tenker på om det er mulig å få opp Lagre som-dialogen ved ett klikk på et bilde. Altså en av de ekstra knappene på musa, ikke venstre eller høyre. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Ah, orsak misforståinga. Har berre tre knappar på musa mi, men du kan prøve dette: Alt + P --> Avansert --> Snarvegar. Rediger museoppsettet. Legg til ei ny handling, sikkert under «Browser window». Skriv inn Button4, Button5, e.l. i det fyrste feltet, og «Save image» i det andre (det er autofullføring av denne). Har aldri gjort dette sjølv, so det er eigentleg berre gjetting. Ingen garantiar for at det virker. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Prøvde meg litt fram i innstillingene du viser til, men uten hell. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Ser at Opera har forandret på adressefeltet i nyeste versjon. Er det mulig å få dette til å oppføre seg som det gjorde før denne versjonen? Eksempel: Wikipedia har en fin oversikt over tabellene/standings i NFL og jeg søker ofte etter "2011 NFL Season". I forrige versjon kunne jeg skrive "w 2011 n" og få opp 2011 NFL Season som valg nederst i forslagene (den kommer med forslag basert på tidligere søk, w er koden for wikisøk). Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 hva er dette og hvordan får jeg fjerna den? den popper opp når jeg går inn på forumet til mtgsalvation.com og selv om jeg er logga inn automatisk der Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Prøvde meg litt fram i innstillingene du viser til, men uten hell. Løsningen jeg kom fram til var å laste ned programvaren til datamusa og lage en makro. @Spirre: Jeg forstår det slik at Viglink er en tjeneste som sporer lenker. Les mer under What is VigLink and why is my page loading it? på denne siden. Du kan prøve å blokkere domenet. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Rart problem men om det er noe med Opera 11.60 eller om det er jobbens proxy'er som sliter aner jeg ikke. På jobben så kjører vi proxy servere via pac config adresse (auto oppsett av proxy servere). Tror det er 2 proxy'er en primær og en backup. Når jeg kjører IE8 eller Firefox så er det dønn stabilt stort sett (når linjene fungerer da, det er ett annet kapittel for seg selv), men Opera er ustabil i den forstand at når jeg åpner opera og surfer litt, har kanskje 5-6 faner oppe. Så etter alt fra 5 minutter til 60-120 minutter så får jeg ikke lastet noen nye eller de fanene som er åpne med F5 lenger. Jeg må stenge Opera helt, og når jeg åpner igjen så fungerer det som regel i 5-120min lengre igjen. Tidsrom for når det "henger" er helt vilkårlig og det er ikke alltid det fungerer å stenge og stare igjen. Jeg har på Win XP med alle SP og oppdateringer prøvd å reinstallere Opera 11.60, har også til og med installert clean ved å slette profil og program mapper etc. Ingen løsning. IT på jobben har også nå nylig installert Win7 32bit. Det samme skjer der. Win7 install var også med full format av disken, så ikke noe som henger igjen der. Så det rare er at IE og FF fungerer stabilt og Opera har blitt reinstallert clean og også prøvd å formatere og installere win7 istedenfor xp... Mystisk at Opera plutselig ikke vil laste sider helt sånn ut av det blå. Noen som har vært borti noe lignende eller har tips til potensielle løsninger? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Har også et spørsmål: Hvordan kan jeg deaktivere at faner legger seg oppå hverandre om jeg slipper dem på hverandre. Ideen om fanegrupper er god, men den er svært dårlig slik den fungerer nå. 95% av fanegruppene mine er at jeg bommer på hvor jeg legger fanene. Og et spm til: Er det flere som har merket at de siste versjonene har vært svært ustabile i forbindelse med flash? Flash slutter stadig å virke i opera, og jeg må starte opera på nytt for å rette opp problemet. Skjer spessielt mens jeg ser på youtube filmer. Endret 21. januar 2012 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 11.60 har vært mer flash stabil enn tidligere versjoner IMHO. Sjelden flash prob her. 11.60 fungerer meget godt (bortsett fra det proxy tullet jeg nevnte i posten over). Lenke til kommentar
eveant Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Jeg sliter med at nettleseren krasjer oftere og oftere. Hva kan være grunnen til dette, og er det noe jeg kan gjøre for å hindre det? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Har samme problem. Og etter jeg har oppgradert til siste versjon av Opera har et annet problem oppstått. Opera er supertregt, bruker godt over en GB minne! Har samme problem. Og etter jeg har oppgradert til siste versjon av Opera har et annet problem oppstått. Opera er supertregt, bruker godt over en GB minne! Endret 30. januar 2012 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
methosmen Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 På noen nettsteder som feks VG.no opplever jeg at jeg må trykke 6-7 ganger på tilbakeknapp/backspace første opera faktisk går tilbake til forrige side. Noen andre som opplever dette? Forslag til løsning? Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Samme hos meg, bruker heller alt+piltaster Lenke til kommentar
methosmen Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 alt+piltast funka ikke for mæ. Må trykk den kombinasjon like mange ganga som tilbakeknapp/backspace. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 du kan jo prøve ctrl+piltaster? Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Jeg har akkurat formatert datamaskinen. Lagt inn opera på nytt. Men får ikke opera utvidelses ikonene til å vise seg. Før kom dem opp ved søkefeltet utvidelsene er aktivert. Men nå finner jeg dem ikke noen plasser.... Noen som vet hva jeg må gjøre for å få dem opp? Ja utvidelsene er "slått på" Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Okei, Opera sin "find in page"/ctrl+f er ganske ubrukelig i veldig mange dokumenter. Altså, den finner ikke det jeg leter etter (selv om jeg vet at ordene er der, har testet med å bare søke etter det jeg leser). For eksempel på lovdata (som jeg som jusstudent bruker mye). Noen som har det samme problemet? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Aldri opplevd, har du eit spesifikt døme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå