Torbjørn T. Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 To måtar iallfall: -- Om du held inne Ctrl eller Shift medan du klikker på høgreklikkmenyen vert søket opna i ei ny fane, medan Ctrl + Shift opner det i ei bakgrunnsfane. -- Alt + P --> Avansert --> Faner, fjern haka frå boksen der det står «Bruk om att gjeldande fane». Då vil søk frå høgreklikkmenyen alltid verte opna i ei ny fane. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Takker, det fungerte veldig bra. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Noen som har funnet en løsning på hakkingen ved scrolling i Opera. Vurderer å nedgradere. Hvilken hakking? Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Noen som vet om det går ann og få avstanden mellom folders/bookmarks mindre på bookmark tab'n? Er jo opp til 1cm space i noen tilfeller. Lenke til kommentar
Firmus Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Jeg har et litt irriterende problem. Av en eller annen grunn vil ikke Vuze åpne seg ved første klikk på en torrent på IsoHunt. Jeg må altså laste ned to eller tre torrenter før det skjer noe. Jeg vet at det er et problem i Opera, for det fungerer fint i IE. Også PiratBay fungerer alt fint, selv i Opera. Og er det noen som vet om man kan få flyttet knappene til utvidelsene? Jeg vil gjerne ha dem sammen med resten av knappene. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Hold nede shift og klikk. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg har et litt irriterende problem. Av en eller annen grunn vil ikke Vuze åpne seg ved første klikk på en torrent på IsoHunt. Jeg må altså laste ned to eller tre torrenter før det skjer noe. Jeg vet at det er et problem i Opera, for det fungerer fint i IE. Også PiratBay fungerer alt fint, selv i Opera. Og er det noen som vet om man kan få flyttet knappene til utvidelsene? Jeg vil gjerne ha dem sammen med resten av knappene. Jeg sliter med det samme... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2010 Andre som har problemer med musebevegelser? Har prøvd 1 og 2 på den settingen, men ser ikke ut som har noe med det å gjøre. Når jeg har gjort 1 musebevegelse, må jeg oppom tittellinjen for å kunne gjøre en ny en. Hvis jeg ikke gjør det er det uforutsigbart hvilken som gjøres. Jeg hadde dette problemet i 10.5 også, men da bare etter jeg hadde minimert eller lukket alle fanene. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Flere som har dette problemet med Opera? Bilder kommer frem men forsvinner med en gang, dette skjer ikke altid, men ofte: Fullsize: http://img441.imageshack.us/img441/4061/ss20101226170820.jpg Reinstallasjon av OS og Browser hjalp ikke. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 I Firefox kan man skrive inn tilfeldige ord i adressefeltet og det dukker opp en side som er relevant til ordene som er skrevet inn. Finnes dette i Opera? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 (endret) Ikkje heilt det same kanskje, men du kan leggje til Google sitt «I'm feeling lucky»-søk som ein eigedefinert søkemotor: Alt + P --> Søk --> Legg til. I adressefeltet limer du inn http://www.google.com/search?hl=en&ie=iso-8859-1&q=%s&sourceid=opera&btnI=I27m+Feeling+Lucky og skriv inn t.d. 1 i «Nøkkelord»-feltet. Skriv du då «1 bugatti veyron» i adressefeltet, og trykker enter, kjem du til den sida som er fyrste treff på Google for «bugatti veyron». Om du set dette søket som standard søkemotor, er det nok å berre skrive søkestrengen, då treng du ikkje ha «1 » framfor. Endret 28. desember 2010 av Torbjørn T. 1 Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Ok, takker. En annen ting ang. adressefeltet. Hvordan får jeg det til å vise hele adressen i stedet for en kort "www.diskusjon.no/index.php" hele tida og ikke bare når jeg trykker der? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Denne, vil eg tru: opera:config#UserPrefs|ShowFullURL Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Ok, takker. En annen ting ang. adressefeltet. Hvordan får jeg det til å vise hele adressen i stedet for en kort "www.diskusjon.no/index.php" hele tida og ikke bare når jeg trykker der? Høyreklikk på "web"-ordet, rett og slett. Eventuelt fungerer sikkert opera:config-lenken også greit? Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Nå har Opera begynt og oppføre seg merkelig, tar 5+ sekunder før høyreklikk menyen kommer frem Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) jeg har et lignende problem om jeg høyreklikker på et ord som er skrevet feil (bruker norsk ordliste), tar 5-10 sek før det skjer noe. Dette er dog kun et problem om norsk ordliste er valg, går fint med den engelske. Jeg har større problemer med ustabilitet (krasjer i alle fall én gang om dagen). Men jeg har oppe to vinduer over to skjermer, med ganske mange tabs i hver... Endret 7. januar 2011 av PapaDon Lenke til kommentar
Teac Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Noen som vet hvor jeg bør begynne å feilsøke? - Opplever at siden hakker/henger/lagger ved scrolling. - Når jeg skriver for så er det delay før hele ordet kommer frem. - Trykker jeg ny fane tar det av og til lang tid før det spretter opp ny fane. Har innstallert nettleseren 3 ganger (clean install). Bruker kun en gammel wand fil. Utrolig plagsomt. (Version 11.00) Endret 7. januar 2011 av Teac Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Noen som vet hvor jeg bør begynne å feilsøke? - Opplever at siden hakker/henger/lagger ved scrolling. - Når jeg skriver for så er det delay før hele ordet kommer frem. - Trykker jeg ny fane tar det av og til lang tid før det spretter opp ny fane. Har innstallert nettleseren 3 ganger (clean install). Bruker kun en gammel wand fil. Utrolig plagsomt. (Version 11.00) Hvilken platform? Spesifikasjoner på PCen? Hvilke deler av Opera bruker du? Kanskje greit å nevne, liksom... Lenke til kommentar
Teac Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Bruker Win 7 64bit. PC specs står i signatur. Tror ikke hardware er en flaskehals akkurat. Bruker kun Opera Links utenom det vanlige. Bruker noen userscripts. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Nå har Opera begynt og oppføre seg merkelig, tar 5+ sekunder før høyreklikk menyen kommer frem Ingen som har noe har? Det er det samme hvor jeg høyreklikker, gjorde det akkurat på denne sida, Opera frøys i 12 sekunder... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå