Gå til innhold

Den store Opera-tråden

Ståle

Anbefalte innlegg

To måtar iallfall:

-- Om du held inne Ctrl eller Shift medan du klikker på høgreklikkmenyen vert søket opna i ei ny fane, medan Ctrl + Shift opner det i ei bakgrunnsfane.

-- Alt + P --> Avansert --> Faner, fjern haka frå boksen der det står «Bruk om att gjeldande fane». Då vil søk frå høgreklikkmenyen alltid verte opna i ei ny fane.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et litt irriterende problem. Av en eller annen grunn vil ikke Vuze åpne seg ved første klikk på en torrent på IsoHunt. Jeg må altså laste ned to eller tre torrenter før det skjer noe. Jeg vet at det er et problem i Opera, for det fungerer fint i IE. Også PiratBay fungerer alt fint, selv i Opera.

Og er det noen som vet om man kan få flyttet knappene til utvidelsene? Jeg vil gjerne ha dem sammen med resten av knappene.

Lenke til kommentar

Jeg har et litt irriterende problem. Av en eller annen grunn vil ikke Vuze åpne seg ved første klikk på en torrent på IsoHunt. Jeg må altså laste ned to eller tre torrenter før det skjer noe. Jeg vet at det er et problem i Opera, for det fungerer fint i IE. Også PiratBay fungerer alt fint, selv i Opera.

Og er det noen som vet om man kan få flyttet knappene til utvidelsene? Jeg vil gjerne ha dem sammen med resten av knappene.

Jeg sliter med det samme...

Lenke til kommentar

Andre som har problemer med musebevegelser?

Har prøvd 1 og 2 på den settingen, men ser ikke ut som har noe med det å gjøre.

Når jeg har gjort 1 musebevegelse, må jeg oppom tittellinjen for å kunne gjøre en ny en. Hvis jeg ikke gjør det er det uforutsigbart hvilken som gjøres.

Jeg hadde dette problemet i 10.5 også, men da bare etter jeg hadde minimert eller lukket alle fanene.

Lenke til kommentar

Ikkje heilt det same kanskje, men du kan leggje til Google sitt «I'm feeling lucky»-søk som ein eigedefinert søkemotor:

Alt + P --> Søk --> Legg til. I adressefeltet limer du inn

http://www.google.com/search?hl=en&ie=iso-8859-1&q=%s&sourceid=opera&btnI=I﷐27m+Feeling+Lucky

og skriv inn t.d. 1 i «Nøkkelord»-feltet. Skriv du då «1 bugatti veyron» i adressefeltet, og trykker enter, kjem du til den sida som er fyrste treff på Google for «bugatti veyron».

Om du set dette søket som standard søkemotor, er det nok å berre skrive søkestrengen, då treng du ikkje ha «1 » framfor.

Endret av Torbjørn T.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, takker.

En annen ting ang. adressefeltet. Hvordan får jeg det til å vise hele adressen i stedet for en kort "www.diskusjon.no/index.php" hele tida og ikke bare når jeg trykker der?

Høyreklikk på "web"-ordet, rett og slett. Eventuelt fungerer sikkert opera:config-lenken også greit?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har et lignende problem om jeg høyreklikker på et ord som er skrevet feil (bruker norsk ordliste), tar 5-10 sek før det skjer noe. Dette er dog kun et problem om norsk ordliste er valg, går fint med den engelske.

Jeg har større problemer med ustabilitet (krasjer i alle fall én gang om dagen). Men jeg har oppe to vinduer over to skjermer, med ganske mange tabs i hver...

Endret av PapaDon
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg bør begynne å feilsøke?

- Opplever at siden hakker/henger/lagger ved scrolling.

- Når jeg skriver for så er det delay før hele ordet kommer frem.

- Trykker jeg ny fane tar det av og til lang tid før det spretter opp ny fane.

Har innstallert nettleseren 3 ganger (clean install). Bruker kun en gammel wand fil. Utrolig plagsomt. (Version 11.00)

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg bør begynne å feilsøke?

- Opplever at siden hakker/henger/lagger ved scrolling.

- Når jeg skriver for så er det delay før hele ordet kommer frem.

- Trykker jeg ny fane tar det av og til lang tid før det spretter opp ny fane.

Har innstallert nettleseren 3 ganger (clean install). Bruker kun en gammel wand fil. Utrolig plagsomt. (Version 11.00)

Hvilken platform? Spesifikasjoner på PCen? Hvilke deler av Opera bruker du? Kanskje greit å nevne, liksom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...