Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Jeg så heller ikke den store nytten av widgets i starten. Men det var før jeg begynte å bruke de... Så nå har jeg alltid facebook og twitter-widget oppe å kjøre - så slipper jeg å stikke innom de nettsidene for å få med meg om noe har skjedd... Med widgetize kan også en hvilken som helst rss-strøm benyttes - noe som noen (få) ganger er vel så bra som tradisjonell rss-lesing.

post-70441-1208047705_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Verktøy --> Innstillingar --> Avansert --> Program. Der kan du velge kva som skal skje når du klikker på mailto-lenkjer.

 

Det kan så være, men Opera vil fremdeles grabbe inngående post. Dessuten fåre jeg alltid feilmeldinger nå jeg åpner Opera. Det har med POP3 å gjøre. Noen steder hvor jeg kan styre mailtilkoblinger for opera finner jeg ikke, og koblingene funker i hvert fall 100% for OE, så hvorfor kan ikke Opera bare hente default verdier derfra? Den kan jo motta mail, bare ikke sende. Men altså, å disable mailfunksjon helt finner jeg ikke ut aav.

Lenke til kommentar

hvis du allerede har satt opp Opera til å sjekke epost, vil den såklart gjøre det ja. Sjekk "Verktøy -> Epost- og nettpratkontoer".

 

Opera klarer fint både å sende og motta mail. Selv bruker jeg Operas innebygde mailklient hele tiden. Men forstår godt at det ikke passer for alle - og det er ikke noe problem å benytte f.eks. Outlook sammen med Opera. Siden du allerede har aktivert mail-delen av Opera må du først fjerne disse kontoene fra Opera, og så må du fortelle Opera at mailto-linker skal åpnes i Outlook.

Lenke til kommentar

håper ikke det er mulig. For hvis det skal gå an må det bety at alle dine brukernavn/passord ligger lagret i lesbart format et sted på dataen. Og sammen med påloggingsinfo lagres også url. Så hvis Opera klarte å tyde passordinformasjonen fra IE er det ingenting som hindrer deg eller meg å tyde innhold fra fila. Hvilket ville vært en enorm sikkerhetsglipp.

 

Importering av brukernavn/passord er veldig kjekt og praktisk for forbrukerne, men samtidig såpass skummelt at jeg tviler vi kommer til å se noe av det med det første. Eneste løsning jeg ser er at operativsystemet lagrer all informasjon, og deler ut til godkjente applikasjoner. Lurer på om det er slik Apples nyere operativsystemer fungerer?

Lenke til kommentar

Jeg kom nettopp på hvorfor jeg elsker Opera så mye.

 

På skolen er jeg nødt til å sitte med Firefox og jeg skrev nettopp et lengre innlegg, når det skulle postes trykket jeg på feil knapp på musen så nettleseren gikk tilbake til forrige side, trykket meg frem igjen, og som vanlig i Firefox, innholdet var ikke blitt lagret... Mens i Opera, gjør du noe feil er det bare å trykke seg frem eller tilbake og innholdet er som det var :D:love:

Lenke til kommentar

F8. Litt sært, sidan alle andre store nettlesarar (Fx, IE og Safari) har F6 ... Du kan ogso bruke F2, som viser ein boks der du kan skrive inn adresser (treng du mykje plass kan du fjerne adresselinja og bruke denne). H kan ogso brukast, den gjer det same som F4 (trur eg det er) i IE, med at den viser lista over nyleg brukte adresser.

Lenke til kommentar

Beklager, leste nyheten i dag, og bladde en side bak, trodde ikke det var så lenge siden. :p

Syns forresten den første ideen var enda bedre:

Han forteller de først at ønsket å ha en luftballong over Operaen på åpningsdagen, med påskriften «Takk for det nye kontorbygget».
Endret av hernil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...