Zeph Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Autofill er ubrukelig. Bruker du søkeboksen oppe til høyre lagrer den det du søker på innen en tidsperiode. Du må bare begynne å skrive før det dukker opp. 1. Skriv det du vil søke på, trykk eventuelt på den søkestrengen du er ute etter, enten i tidligere brukte ord eller forslagene. Trykk så enter for å bruke standard søkemotor eller klikk med musa på søkemotoren du vil bruke. Om du vil unngå heile musebevegelsen kan du legge inn søk i adressefeltet. Eg har til dømes g for google, di for diskusjon.no@google, t for torrent, ti for tinyurl.com, d for dictionary.com, o for ordbok.no, y for Youtube.com osv. [Ctrl+T] (Ny fane) "y people falling" [Enter] = Søk på Youtube etter "people falling". Endret 18. desember 2010 av Zeph Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Noen som har peiling på om det er mulig å forandre hvor lang tid det tar for forhåndsvisningen av tabs man har inni en tab stack? Tenker på når man har en tab stack og hoverer over med musen, så dukker det opp en liten forhåndsvisning av tabs man har inni, skulle gjerne hatt det slik at denne dukket opp litt fortere. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Kan jo bruke en annen nettleser for å illustrere de eksemplene jeg forsøkte forklare i posten ovenfor: Hva har skjedd med høyre spalte? Borte? Har nå samme oppførsel etter oppgradering til Opera 11. Hadde samme "problemet" før oppgradering (jeg så ikke på det som et problem, siden jeg leser nettavisene på en måte som gjorde feilen veldig nyttig for meg. F.eks Aftenposten leser jeg nyhetene først og så scroller jeg opp igjen og leser så høyre spalte. Med denne feilen kunne jeg lese alt på VG i én nedoverscroll). Etter oppgradering til 11 er høyre spalte der den skal og VGTV-videoer som er plassert i artikler fungerer som de skal. Tidligere måtte jeg trykke på VGTV-ikonet under videoen for å komme til VGTV.no før jeg kunne se videoen. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Må si jeg er ganske fornøyd med 11.0. Det ser ut til at flash problemet er løst, og langt flere sider fungerer korrekt nå. Men jeg har fortsatt et problem som var mildt irriterende i gamle opera, og som fortsatt er i nye opera: opera fryser innimellom i noen sekunder. Men det kan gå ganske lang tid i mellom hver gang (timer, dager eller uker) Jeg mistenker det har noe med harddisktilgang eller noe å gjøre. Deadlock kanskje. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) %¤&¤/¤&%#¤# så irriterande den DNS Cookie feilen er. Kvifor har dei ikkje klart å løyse eit problem som snart har vore der i eit tiår og andre nettlesarar ikkje slit med. Fungerer når programmet først installeres, men det lukkes og startes på nytt er feilen der. Ikkje hjelp det å slette cookies heller. Endret 19. desember 2010 av Zeph Lenke til kommentar
Teac Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) Noen som merker hakking/lagg ved scrolling. Skjer ikke hele tiden, men med jevne mellomrom. I tillegg synes jeg det er litt delay når en åpner ny fane. Er snakk om Opera 11. Føles ut som jeg sitter på min gamle atom maskin, men det er det ikke.. Endret 19. desember 2010 av Teac Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 %¤&¤/¤&%#¤# så irriterande den DNS Cookie feilen er. Kvifor har dei ikkje klart å løyse eit problem som snart har vore der i eit tiår og andre nettlesarar ikkje slit med. Fungerer når programmet først installeres, men det lukkes og startes på nytt er feilen der. Ikkje hjelp det å slette cookies heller. Er dette noe "alle" opplever? Jeg kan ikke si det har skjedd her enda hvertfall. Hva må til for å evt. fremprodusere feilen? Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Må vel være snakk om "Waiting for DNS confirmation of cookie domain(s)" siden det var det eneste som dukket opp ved et søk på "opera DNS cookie". Er ikke helt sikker på om jeg har opplevd akkurat denne feilen da jeg ikke benytter utvidet toolbar, men hvis det er det med at enkelte nettsider rett og slett nekter å laste så har jeg vært borti det ved tidligere versjoner (10.XX). Spesielt gjelder det diskusjon.no, facebook, twitter og noen få ganger VG. Har alle i speed dial med reload hvert 30. sekund bortsett fra twitter som er hvert 15. sekund. Vet ikke om dette er noe som kan fremprovoseres raskt for testing, men kriteriene hos meg har vært -sidene som berøres er i speed dial med ofte refresh -opera.exe har kjørt i lenger tid. Over 4-5 timer. -er "husk meg"-innlogget på alle sidene Har ikke opplevd det hittil i Opera 11, men den midlertidige løsningen for meg var å avslutte Opera.exe helt når det skjedde og starte (Opera) på nytt. Som alltid vil jeg foreslå clean reinstall (uninstall med f.eks Revo og sørg for å slette alt som har med Opera å gjøre i %appdata% før man installerer på nytt). Forresten, hvordan får jeg den normale adresselinja som viser hele URL-en? Vet at noen spurte om det tidligere, men jeg finner det ikke igjen. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Forresten, hvordan får jeg den normale adresselinja som viser hele URL-en? Vet at noen spurte om det tidligere, men jeg finner det ikke igjen. Høyreklikk på ikonet ved siden av og velg "show full web adress" Lenke til kommentar
Bengorat Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) Raid2: Høyreklikk på "Web" og hak av "Vis full nettadresse" Edit: hernil var først Endret 19. desember 2010 av Bengorat Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Er det mulig å se om man har lagt til en side som bokmerke fra før? Begynner å få en del, og det er enkelte ganger jeg er litt usikker på om denne siden allerede er i bokmerkene mine eller ikke. Firefox har en fin stjerne i adresse baren, har Opera noe lignende? Eller må jeg manuelt sjekke bokmerkene mine? Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Høyreklikk på ikonet ved siden av og velg "show full web adress" Høyreklikk på "Web" og hak av "Vis full nettadresse" Ahh, mange takk Angående bokmerkene: hvis du trykker Ctrl+D (eller høyreklikker) på en side du allerede har bokmerket kommer "Bookmark Properties" opp istedenfor den vanlige legg-til-bokmerke-menyen. Det er såvidt jeg vet den eneste måten man kan se om man har siden i bokmerkene fra før. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg liker virkelig tab stacking-funksjonen i 11.00, men jeg har fortsatt ikke funnet en snarvei som lar meg bla i tabs innen stacks, og uten den muligheten er funksjonen tilnærmet ubrukelig for min del. Har jeg oversett noe? Ctrl+Tab? Og så må du utvide stacken først. Det ville vært rimelig tåpelig om stacks som var sammenslått ble lagt inn i rekkefølgen (siden de man har slått sammen er de man ikke skal bruke aktivt). %¤&¤/¤&%#¤# så irriterande den DNS Cookie feilen er. Kvifor har dei ikkje klart å løyse eit problem som snart har vore der i eit tiår og andre nettlesarar ikkje slit med. Fungerer når programmet først installeres, men det lukkes og startes på nytt er feilen der. Ikkje hjelp det å slette cookies heller. Jeg har ikke noe slikt problem i det hele tatt, merkelig nok... Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hva er egentlig grunnen til at Opera aldri har lagt inn autofill? Greit at du kan fylle ut den personal info saken i innstillinger en plass, men tenker mer på at div. bokser rundt på nettet husker hva du har skrevet. Sjå her, akkurat hva du er ute etter: https://addons.opera.com/addons/extensions/details/buscomplete/1.5/?display=en ;-) Lenke til kommentar
Teac Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Noen som har funnet en løsning på hakkingen ved scrolling i Opera. Vurderer å nedgradere. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Noen som bruker Opera på linux her? Skulle gjerne sett at jeg fikk samme muligheten som i Windows og i Chrome(ium), nemlig å merge titlebar og tab bar. I chrome er det et eget valg i personal settings, men finner ingenting tilsvarende i Opera. Det er standard i Windows. Kwin, om det skulle bety noe. Tja, jeg har iallefall tabbar'n helt øverst. Fjernet bare menybaren, så nå er tabbar helt øverst, så adress bar, så bookbark bar. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Mener å faktisk overstyre, dvs med window buttons uten window decorations, slik som chrome shipper med. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Mener å faktisk overstyre, dvs med window buttons uten window decorations, slik som chrome shipper med. hmmm da skjønner jeg ikke hva du mener, og gidder ikke instalere Chrome for og finne ut:p tab baren er iallefal på windows rammen, med windows buttons. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Det er det jeg er ute etter, men i linux. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Noe mulighet til å få søk i høyreklikkmenyen til å åpne i en annen fane/bakgrunnsfane i stedet for samme vindu? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå