Gå til innhold

Den store Opera-tråden

Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det en måte å kontrollere hva som popper opp i adresse baren? Skulle gjerne hatt det slik at steder jeg er på oftest havner øverst, men virker ikke som det funker. Ta neowin.net f.eks, derifra har jeg lagra en del bokmerker til div. ting på siden, men om jeg vil inn på hovedsiden ved å skrive neowin så må jeg klikke på "Show More" for å finne den, og det ser ikke ut som den spretter oppover i linkene etter at jeg har hoppa inn og ut av siden noen par ganger.

Lenke til kommentar

Er det en måte å kontrollere hva som popper opp i adresse baren? Skulle gjerne hatt det slik at steder jeg er på oftest havner øverst, men virker ikke som det funker. Ta neowin.net f.eks, derifra har jeg lagra en del bokmerker til div. ting på siden, men om jeg vil inn på hovedsiden ved å skrive neowin så må jeg klikke på "Show More" for å finne den, og det ser ikke ut som den spretter oppover i linkene etter at jeg har hoppa inn og ut av siden noen par ganger.

Lag kallenavn for bokmerker.

I neowin sitt tilfelle kan du f.eks. gi bokmerket kallenavnet neo.

Når du da skriver inn neo i addressefeltet og trykker enter vil du åpne bokmerket.

Det virker også på mapper. Så du kan ha en mappe som heter aviser, som du gir kallenavnet 'av', som åpner alle bokmerker i mappen aviser.

Lenke til kommentar

Lag kallenavn for bokmerker.

I neowin sitt tilfelle kan du f.eks. gi bokmerket kallenavnet neo.

Når du da skriver inn neo i addressefeltet og trykker enter vil du åpne bokmerket.

Det virker også på mapper. Så du kan ha en mappe som heter aviser, som du gir kallenavnet 'av', som åpner alle bokmerker i mappen aviser.

Vel blir jo litt av en jobb å gjøre dette for bokmerkene mine på dette stadiet. Så det er ikke slik at internett adresser jeg er ofte innom rykker oppover i listene da? Noe ala slik Firefox har det?

Edit: Samt er det mulig å få en liste over "most visited sites" f.eks? Eller gjøre om speed dial slik at en eller flere av rutene viser de sidene jeg har besøkt mest?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Hvordan får jeg den personlige verktøylinja på toppen slik som før?

Som alltid er det vel Shift+F12, Panel, marker den du vil flytte og endre til Topp.

Ja slik har det vært før, men nå er topp definert som under adresselinja, ikke over...

Edit: fikk det til ved å først vise skjulte verktøylinjer under tilpassing og velge en verktøylinje nr to som da dukket opp og gi den plasseringen øverst, for så å skru av den som lå under adresselinja... Jaja:)

Endret av PapaDon
Lenke til kommentar

Eg prøvde å slette cookies, det hjalp ingenting. Etter at eg fekk fiksa det har problemet vore borte vekk.

*Sukk*

Då var problemet tilbake etter oppgradering til 11.00. Tips tas imot med takk.

Men i...

11.0 skulle jo fikse WAiting for problemet en gang for alle.

Faen ta da.

Lenke til kommentar

Da har jeg oppgradert og, med resultat at diskusjon.no ikke går og laste lengre.

Samme problem som Zeph.

Waiting for DNS confirmation of cookie domain(s)...

og hjelper ikke og slette cookien og restarte heller.

I tillegg crasher den hele tiden.

Trykker på "empty now" på cache => crash

Trykker på enable mouse gestures -> crash

Og etter jeg enabla mouse gestures og restartet Opera, og jeg prøver på en gesture -> crash

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Hva er egentlig grunnen til at Opera aldri har lagt inn autofill? Greit at du kan fylle ut den personal info saken i innstillinger en plass, men tenker mer på at div. bokser rundt på nettet husker hva du har skrevet.

KOPIER TIL NOTAT!

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan trenge den funksjonen du nevner, personlig hater jeg livet ut av den.

Vis du absolut må ha noe for å huske søkene dine, så er det som du kjører direkte via søkmotorer fra adressebaren logget.

Lenke til kommentar

Autofill er ubrukelig. Bruker du søkeboksen oppe til høyre lagrer den det du søker på innen en tidsperiode. Du må bare begynne å skrive før det dukker opp.

1. Skriv det du vil søke på, trykk eventuelt på den søkestrengen du er ute etter, enten i tidligere brukte ord eller forslagene. Trykk så enter for å bruke standard søkemotor eller klikk med musa på søkemotoren du vil bruke.

post-63221-0-88628600-1292629530_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...