inaktiv000 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 snartenkt, anbefaler at du bruker litt mer tid på å tenke gjennom ting du skriver. Det jeg skrev var på ingen måte spam, og jeg anbefaler selv Opera til de aller fleste. Denne brukeren sliter åpenbart med Opera, og spurte om forslag til andre browsere. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Bruk Firefox eller Chrome du, det er også gode browsere. Når du har vendt deg til en browser, er den best uansett (så lenge det ikke er Internet Explorer eller Telnet ) Kutt ut spam. Dette er en tråd om Opera. Hvis du ønsker å reklamere for andre nettlesere er det haugevis av andre tråder. Slapp av! Superparanoid har et genuint (ekte) problem ved bruken av Opera. Det å anbefale en annen nettleser trenger ikke da å være en gal anbefaling, selv om dette er en tråd som handler om Opera. Jeg er selv mest interessert i å finne ut nøyaktig hva som forårsaker dette problemet, og med tanke på at ingen har kunnet svare på det enda, så er det definitivt ikke et "vanlig" problem. Se der ja. Ser faktisk bedre ut etter at jeg gjorde dette. Etter å ha scrollet meg ganske langt ned på siden, kommer imidlertid et langt hvitt felt. Men det ser ut til å være fordi det ikke er noe der i utgangspunktet. Litt dumt at ikke YouTube og lignende ikke fungerer da... Er forresten bare i Opera jeg har disse problemene. Jeg har forsøkt både Explorer, Firefox, Safari og Chrome - ingen av disse har de samme problemene som oppstår i Opera. Det er fortsatt interessant å vite om reklame blokkeres i andre nettlesere også, siden dette for øyeblikket ser ut til å være et spor til den aktuelle feilkilden. Det store hvite feltet kan skyldes blokkert reklame, spesiellt om det ser ut til å "høre hjemme" Å blokkere programtillegg er ingen effektiv reklamestopper, da de fleste flash-reklamene blir byttet ut med bildereklamer (etter egen erfaring). Dessuten, så etterlater reklameblokkering hos meg (opera-varianten hernil pekte til) ikke hvite tomrom på vg.no som jeg legger merke til. Nøyaktig hvilket program som er åraken til problemet, om det nå er et program, klarer jeg ikke helt å forestille meg. Om det skulle være brannmur/antivirus, så er det ekstremt usansynlig at Norton og AVG skal gi de samme problemene. Bruker du en brannmur i tillegg til antivirus? bruker du et proxyprogram? Og for å ta en såkalt "long-shot" bruker du noen betadrivere? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Flere en meg med YouTube problemer i dag? Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Fungerer fint her, og det har fungert fint i hele dag/går. Du har oppdatert flash, eller? edit: kjører for øvrig userscript, men YouTube fungerer fint uten også Endret 8. desember 2010 av raid2 Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hva med programmer som PeerGuardian etc? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 OK, men dette understreker bare at Opera ikke er spesielt brukervennlig for folk flest. Ifølge linken hernil viser til så skal jeg som bruker Windows 7, lagre filen under: C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Opera\Opera\profile\ Problemet er bare det at jeg ikke kommer lenger enn hit: C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Opera\Opera Det er ingenting som heter profile hos meg... Vel, jeg får vel fortsette jakten på den perfekte nettleser ser det ut til. Folk flest leker da ikke rundt med filteret. Det blir ganske tåpelig å påstå at Opera ikke er brukervennlig når du selv driver og endrer på ting du ikke skjønner (og som uansett er rimelig godt skjult). Det blir som å skru av bildevisning i Firefox, for så å klage over at Firefox er lite brukervennlig på grunn av dette. Men ut fra bildene dine virker det som du hadde skrudd på "fit to width". Klikk på knappen til høyre på statusbaren nederst og sørg for at den er skrudd av. Nei nei nei! Feil på alle punkter. Jeg leker ikke rundt med filteret. Jeg har ikke endret på noe selv, annet enn det andre her har anbefalt meg å gjøre for å løse problemene jeg har. Jeg har ikke klikket på knappen til høyre i statusbaren. Dessuten har vi kommet lengre nå. Heldigvis er andre på forumet her ikke like sårbare som deg. Trodde forøvrig jeg hadde svart på dette flere ganger, men OK, reklameproblemene oppstår kun i Opera. Jeg har forsøkt Explorer, Firefox, Safari og Chrome uten problemer med reklamen. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Sjekk ut denne siden og "element filter" Så veldig interesant ut, men filene ligger dessverre på en https site, som er sperret på jobb. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Fungerer fint her, og det har fungert fint i hele dag/går. Du har oppdatert flash, eller? edit: kjører for øvrig userscript, men YouTube fungerer fint uten også Nå funker det vist plutselig Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Trodde forøvrig jeg hadde svart på dette flere ganger, men OK, reklameproblemene oppstår kun i Opera. Jeg har forsøkt Explorer, Firefox, Safari og Chrome uten problemer med reklamen. Det vi spør om er ikke om du har problemer i de andre nettleserene, for det har du rett nok svart flere ganger på at du ikke har. Det vi spør om er om reklamene blokkeres (blir borte) i de andre nettleserene. Mao. ser VG.no slik ut i alle nettleserene dine? Eller mangler noen/alle reklamene i alle nettleserene? Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Trodde forøvrig jeg hadde svart på dette flere ganger, men OK, reklameproblemene oppstår kun i Opera. Jeg har forsøkt Explorer, Firefox, Safari og Chrome uten problemer med reklamen. Det vi spør om er ikke om du har problemer i de andre nettleserene, for det har du rett nok svart flere ganger på at du ikke har. Det vi spør om er om reklamene blokkeres (blir borte) i de andre nettleserene. Mao. ser VG.no slik ut i alle nettleserene dine? Eller mangler noen/alle reklamene i alle nettleserene? Når han sier de oppstår kun i Opera, så er det vel implisitt at de vises i andre browsere? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Sikkert dårlig formulert fra min side, men reklamene blir ikke blokkert i andre nettlesere jeg har brukt i alle fall. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Da aner jeg ikke hva det kan være som er galt... Du kan jo prøve å reinstallere flash samtidig som opera er installert, men det er "et skudd i løse lufta". Du kan jo rapportere feilen inn til opera: https://bugs.opera.com/wizard/ så kanskje vil det bli fikset etterhvert, hvis de finner ut av problemet. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Se der ja. Ser faktisk bedre ut etter at jeg gjorde dette. Etter å ha scrollet meg ganske langt ned på siden, kommer imidlertid et langt hvitt felt. Men det ser ut til å være fordi det ikke er noe der i utgangspunktet. Vil det si at når haken ved "Bruk programtillegg" er fjernet, så ser siden lik ut som i andre nettlesere? Altså at alt er i orden (bortsett fra at du ikke kan bruker flash eller java). I så fall er det en bug med en av plugin'ene du har installert. Gå til opera:plugins, og legg ut det som står der her. Du kan også prøve å fjerne hver enkelt av plugin'ene (ved å flytte plugin-fila til en annen mappe) for å se hvilken som er årsaken til feilen. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Noen som har testet Opera 11? Er den stabil nok til vanlig bruk? Hørt rykter om at Opera kommer med addons/extensions så da ble jeg meget interessert. Og evt. når tror dere Opera 11 final blir sluppet? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 bruker opera 11 og stabil nok her. Flere extensions er sluppet, men det meste er bare ussle meningsløse ting som ikke funker helt som det skal. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 bruker opera 11 og stabil nok her. Flere extensions er sluppet, men det meste er bare ussle meningsløse ting som ikke funker helt som det skal. Så adblock, har vel vært mulig med det i Opera før, dog måtte tulle med noen filer sist mener jeg. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 ad-block er jo ikke noe nytt i 11-eren. I gamlelager måtte man blokkere adressert manuelt i et tekst dokkument, men det er lenge siden. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 ad-block er jo ikke noe nytt i 11-eren. I gamlelager måtte man blokkere adressert manuelt i et tekst dokkument, men det er lenge siden. Ja var et eller annet tekstdokument, urlfilter eller noe? Er det slik det fortsatt funker i 10'ern? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Nei, man man kan blokkere sider rett i det vanlige opera grensesnittet, bare høyreklikk på en side og velg "Block content" så er det bare å klikke på en banner, da vil alle bilder i samme mappe som banneren bli blokkert, man kan også holde CTRL mens man klikker på en banner, da er det bare banneren som blir blokkert og ikke alle andre ting i samme mappe. Man kan også legge inn url-er manuelt via instillinger i opera. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Nei, man man kan blokkere sider rett i det vanlige opera grensesnittet, bare høyreklikk på en side og velg "Block content" så er det bare å klikke på en banner, da vil alle bilder i samme mappe som banneren bli blokkert, man kan også holde CTRL mens man klikker på en banner, da er det bare banneren som blir blokkert og ikke alle andre ting i samme mappe. Man kan også legge inn url-er manuelt via instillinger i opera. Hmm skjønner, vel liker det best når alt er blokkert fra før av, også kan heller jeg bestemme om jeg vil at siden skal vise reklamen i ettertid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå