trygveaa Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) OK, men dette understreker bare at Opera ikke er spesielt brukervennlig for folk flest. Ifølge linken hernil viser til så skal jeg som bruker Windows 7, lagre filen under: C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Opera\Opera\profile\ Problemet er bare det at jeg ikke kommer lenger enn hit: C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Opera\Opera Det er ingenting som heter profile hos meg... Vel, jeg får vel fortsette jakten på den perfekte nettleser ser det ut til. Gå til adressen opera:about. Mappen som står etter Opera directory, er den du leter etter. Endret 4. desember 2010 av trygveaa Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Sikkert bare jeg som er dum, men jeg finner ikke noe av dette: Og en annen ting: hvorfor har jeg den hvite flekken under brukernavnet mitt? Hvis jeg zoomer inn er den der fortsatt, men under en annen bokstav. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Siden jeg har Opera på engelsk og du har den på norsk må du selvfølgelig oversette "Opera directory" til norsk, som da blir "Opera-mappe" som du kan se på bildet, dvs. C:\Users\Bruker\AppData\Roaming\Opera\Opera. Den hvite flekken er en nedoverpil som de som lagde diskusjon.no har putta der for å vise at det er en nedtrekksmeny. Når man har litt kortere nick enn du har vises den til høyre for nicket. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Kan bare nevne at det ikke er et operaspesifikt problem, da det også skjer i Chrome. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) OK, men dette understreker bare at Opera ikke er spesielt brukervennlig for folk flest. Ifølge linken hernil viser til så skal jeg som bruker Windows 7, lagre filen under: C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Opera\Opera\profile\ Problemet er bare det at jeg ikke kommer lenger enn hit: C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Opera\Opera Det er ingenting som heter profile hos meg... Vel, jeg får vel fortsette jakten på den perfekte nettleser ser det ut til. c:\Users\<username>\appdata\roaming\opera\opera\profile? Hvor står det i lenken, akkurat? Endret 4. desember 2010 av Slimda Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Vel jeg har nå enda flere screenshots å vise, men etter at jeg til slutt klarte å lagre tidligere nevnte filer på riktig plass, henger Opera seg hver gang jeg forsøker å legge til et vedlegg. Kan jo nevne da at de hvite boksene forsvant etter endringene jeg gjorde, men hele spalten på høyre side på vg.no forsvant også - trodde jeg - helt til jeg scrollet meg videre nedover på siden. Da kommer den forsvunnede spalten helt til slutt. Vanskelig å forklare, så skulle vist det med screenshots, men det nytter jo ikke lenger nå siden Opera henger seg hver gang jeg forsøker å legge til et vedlegg. Så istedenfor å bli mer overbevist om at Opera er den rette nettleseren, har jeg bare blitt mer og mer overbevist om det motsatte iløpet av de siste innleggene. Det er jo helt håpløst! Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Kan jo bruke en annen nettleser for å illustrere de eksemplene jeg forsøkte forklare i posten ovenfor: Hva har skjedd med høyre spalte? Borte? Nei her kommer den: c:\Users\<username>\appdata\roaming\opera\opera\profile? Hvor står det i lenken, akkurat? Her: Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Har du det samme problemet selv naar du ikke blokkerer reklame? Bruker du reklamefilteret i opera, eller et annet? Har du proevd aa deaktivere brannmuren i 5 minutter for aa se om det har noen innvirkning? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Jeg har ikke gjort noe spesielt for å blokkere reklame, dessuten er det jo ikke all reklame som forsvinner. Kanskje det er noe i anti-virus innstillingene? Oppdaterte nylig til 2011 versjonen av Norton, og kjører vanlig anbefalte innstillinger. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Norton's Internet Security (NIS) software has a feature called Ad Blocking which by default very aggressively examines web content and blocks information that it suspects (often incorrectly) to be advertising related (related article). http://www.cocc.edu/help/web/norton/default.aspx 1 Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 De innstruksene du linket til der har tatt utgangspunkt i Norton Internet Security for 2004, 2005/2006. Det ser nok ganske annerledes ut i 2011 utgaven, så har litt problemer med å finne igjen de samme tingene. Uansett er det litt merkelig ettersom problemene jeg opplever skjer kun i Opera av de nettleserne jeg har forsøkt. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Har man noe som begynner på Norton installert, burde man ikke klage på noe som helst annen programvare før man har avinstallert skiten. Bruk gratis MSE heller. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Ikke vær useriøs. Nå høres du akkurat ut som de som sa til meg "det er ikke rart nettleseren din henger - du bruker jo Explorer! Bruk heller Opera!" Har Norton gratis fra Telenor, og det fungerer supert ellers og ikke noe problem med andre nettlesere. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Ikke vær useriøs. Nå høres du akkurat ut som de som sa til meg "det er ikke rart nettleseren din henger - du bruker jo Explorer! Bruk heller Opera!" Har Norton gratis fra Telenor, og det fungerer supert ellers og ikke noe problem med andre nettlesere. Ikke for å gå offtopic, men jeg har fikset utallige trege pc-er, og pc-er som kjæsjer i ett kjør. Løsningen var å uinstallere Norton, og installere Avast eller AVG. I det minste, prøv å bytt antivirus og se om det virker. Eller så kan du jo slette hele profilmappa. Hvis det løser seg var det brukerinstilling, hvis ikke, Norton (mest sansynlig). Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 fra symantec sine sider http://service1.symantec.com/support/nip.nsf/pfdocs/2003082718220036 Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 OK, jeg skal prøve å avinstallere Norton og heller prøve et annet antivirus program, så får vi se. Håper jo å finne en løsning jeg kan bli fornøyd med, bare så synd at det skal være så innmari mye jobb for å få det til. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Ingen som tvinger det til å bruke Opera heller . Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Ingen som tvinger meg nei, og heldigvis bestemmer jeg selv. Første inntrykket av Opera var imidlertid veldig bra, og jeg ville gjerne at det skulle fungere tilfredsstillende. Men at man må gjøre såååååååå mye for at det skal kunne fungere greit, gjør at jeg begynner å bli rimelig lei. Nå har jeg også fjernet Norton og lagt inn AVG. VG nett ser imidlertid fortsatt like håpløst ut, så kan nok ikke skylde på Norton. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Du har ikke blokkert noe reklame? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå