Gå til innhold

Den store Opera-tråden

Ståle

Anbefalte innlegg

OK, men dette understreker bare at Opera ikke er spesielt brukervennlig for folk flest. Ifølge linken hernil viser til så skal jeg som bruker Windows 7, lagre filen under:

C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Opera\Opera\profile\

Problemet er bare det at jeg ikke kommer lenger enn hit:

C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Opera\Opera

Det er ingenting som heter profile hos meg... Vel, jeg får vel fortsette jakten på den perfekte nettleser ser det ut til.

Gå til adressen opera:about. Mappen som står etter Opera directory, er den du leter etter.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden jeg har Opera på engelsk og du har den på norsk må du selvfølgelig oversette "Opera directory" til norsk, som da blir "Opera-mappe" som du kan se på bildet, dvs. C:\Users\Bruker\AppData\Roaming\Opera\Opera.

Den hvite flekken er en nedoverpil som de som lagde diskusjon.no har putta der for å vise at det er en nedtrekksmeny. Når man har litt kortere nick enn du har vises den til høyre for nicket.

Lenke til kommentar

OK, men dette understreker bare at Opera ikke er spesielt brukervennlig for folk flest. Ifølge linken hernil viser til så skal jeg som bruker Windows 7, lagre filen under:

C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Opera\Opera\profile\

Problemet er bare det at jeg ikke kommer lenger enn hit:

C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Opera\Opera

Det er ingenting som heter profile hos meg... Vel, jeg får vel fortsette jakten på den perfekte nettleser ser det ut til.

c:\Users\<username>\appdata\roaming\opera\opera\profile? Hvor står det i lenken, akkurat?

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Vel jeg har nå enda flere screenshots å vise, men etter at jeg til slutt klarte å lagre tidligere nevnte filer på riktig plass, henger Opera seg hver gang jeg forsøker å legge til et vedlegg. Kan jo nevne da at de hvite boksene forsvant etter endringene jeg gjorde, men hele spalten på høyre side på vg.no forsvant også - trodde jeg - helt til jeg scrollet meg videre nedover på siden. Da kommer den forsvunnede spalten helt til slutt. Vanskelig å forklare, så skulle vist det med screenshots, men det nytter jo ikke lenger nå siden Opera henger seg hver gang jeg forsøker å legge til et vedlegg. Så istedenfor å bli mer overbevist om at Opera er den rette nettleseren, har jeg bare blitt mer og mer overbevist om det motsatte iløpet av de siste innleggene. Det er jo helt håpløst!

Lenke til kommentar

De innstruksene du linket til der har tatt utgangspunkt i Norton Internet Security for 2004, 2005/2006. Det ser nok ganske annerledes ut i 2011 utgaven, så har litt problemer med å finne igjen de samme tingene. Uansett er det litt merkelig ettersom problemene jeg opplever skjer kun i Opera av de nettleserne jeg har forsøkt.

Lenke til kommentar

Ikke vær useriøs. Nå høres du akkurat ut som de som sa til meg "det er ikke rart nettleseren din henger - du bruker jo Explorer! Bruk heller Opera!"

Har Norton gratis fra Telenor, og det fungerer supert ellers og ikke noe problem med andre nettlesere.

Ikke for å gå offtopic, men jeg har fikset utallige trege pc-er, og pc-er som kjæsjer i ett kjør. Løsningen var å uinstallere Norton, og installere Avast eller AVG.

I det minste, prøv å bytt antivirus og se om det virker. Eller så kan du jo slette hele profilmappa. Hvis det løser seg var det brukerinstilling, hvis ikke, Norton (mest sansynlig).

Lenke til kommentar

Ingen som tvinger meg nei, og heldigvis bestemmer jeg selv. Første inntrykket av Opera var imidlertid veldig bra, og jeg ville gjerne at det skulle fungere tilfredsstillende. Men at man må gjøre såååååååå mye for at det skal kunne fungere greit, gjør at jeg begynner å bli rimelig lei. Nå har jeg også fjernet Norton og lagt inn AVG. VG nett ser imidlertid fortsatt like håpløst ut, så kan nok ikke skylde på Norton.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...