snartenkt Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Det er ikke så rart det går i andre nettlesere hvis det f.eks. er snakk om browser-sniffing. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Kan være gamle plugins ligger igjen i Opera-plugins mappen. sjekk på opera:plugins Lenke til kommentar
Teac Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Kan være gamle plugins ligger igjen i Opera-plugins mappen. sjekk på opera:plugins Det kan godt stemme. Har brukt en "plugin pakke" fra denne tråden for og få til nrk web tv tidligere. Bruker også den sammen wand filen fra tidenes morgen. Plug-ins Microsoft® Windows Media Player Firefox Pluginapplication/asx video/x-ms-asf-plugin asf,asx application/x-mplayer2 video/x-ms-wm wm audio/x-ms-wma wma audio/x-ms-wax wax video/x-ms-wvx wvx video/x-ms-wmv wmv,wmx video/x-ms-asf asf,asx application/x-ms-wmp C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\plugins\np-mswmp.dll Java Deployment Toolkit 6.0.220.4application/java-deployment-toolkit C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\plugins\npdeployJava1.dll Adobe Acrobatapplication/pdf Acrobat Portable Document Format pdf application/vnd.adobe.xdp+xml Acrobat XML Data Package xdp application/vnd.adobe.xfd+xml Adobe FormFlow99 Data File xfd application/vnd.adobe.pdfxml Adobe PDF in XML Format pdfxml application/vnd.adobe.x-mars Adobe PDF in XML Format mars application/vnd.fdf Acrobat Forms Data Format fdf application/vnd.adobe.xfdf XML Version of Acrobat Forms Data Format xfdf C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\plugins\nppdf32.dll Java(TM) Platform SE 6 U22application/x-java-applet application/x-java-bean application/x-java-vm application/x-java-applet;version=1.1.1 application/x-java-bean;version=1.1.1 application/x-java-applet;version=1.1 application/x-java-bean;version=1.1 application/x-java-applet;version=1.2 application/x-java-bean;version=1.2 application/x-java-applet;version=1.1.3 application/x-java-bean;version=1.1.3 application/x-java-applet;version=1.1.2 application/x-java-bean;version=1.1.2 application/x-java-applet;version=1.3 application/x-java-bean;version=1.3 application/x-java-applet;version=1.2.2 application/x-java-bean;version=1.2.2 application/x-java-applet;version=1.2.1 application/x-java-bean;version=1.2.1 application/x-java-applet;version=1.3.1 application/x-java-bean;version=1.3.1 application/x-java-applet;version=1.4 application/x-java-bean;version=1.4 application/x-java-applet;version=1.4.1 application/x-java-bean;version=1.4.1 application/x-java-applet;version=1.4.2 application/x-java-bean;version=1.4.2 application/x-java-applet;version=1.5 application/x-java-bean;version=1.5 application/x-java-applet;version=1.6 application/x-java-bean;version=1.6 application/x-java-vm-npruntime application/x-java-applet;jpi-version=1.6.0_22 application/x-java-bean;jpi-version=1.6.0_22 C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\new_plugin\npjp2.dll Shockwave Flashapplication/futuresplash FutureSplash movie spl application/x-shockwave-flash Adobe Flash movie swf,swt C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\NPSWF32.dll MeadCo's Neptuneapplication/x-meadco-neptune-ax MeadCo Neptune ax C:\PROGRA~2\MEADCO~1\npmeadax.dll Silverlight Plug-Inapplication/x-silverlight npctrl scr application/x-silverlight-2 c:\Program Files (x86)\Microsoft Silverlight\4.0.50917.0\npctrl.dll Microsoft Office 2010application/x-sharepoint C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office14\NPSPWRAP.DLL VLC Multimedia Plug-inaudio/wav WAV audio wav audio/x-wav WAV audio wav video/x-msvideo AVI video avi video/mpeg MPEG video mpeg,mpg,mpe,m2v,m1v,mpa video/mp4 MPEG-4 video mp4,mpg4 audio/mpeg MPEG audio mp3,mp2,mpga,mpega audio/x-mpegurl Playlist M3U m3u video/quicktime QuickTime video qt,mov video/x-ms-asf-plugin Windows Media video asf,asx application/x-mplayer2 audio/x-ms-wma Windows Media Audio wma video/x-ms-wmv Windows Media video wmv,wmx video/x-ms-asf Windows Media video asf,asx video/3gpp 3GPP video 3gp,3gpp application/ogg Ogg stream ogx,ogm,ogg application/xspf+xml Playlist xspf xspf audio/x-mpeg MPEG audio mp2,mp3,mpga,mpega video/x-mpeg MPEG video mpg,mpeg,mpe video/mpeg-system MPEG video mpg,mpeg,vob video/x-mpeg-system MPEG video mpg,mpeg,vob audio/mp4 MPEG-4 audio mp4,mpg4 application/mpeg4-iod MPEG-4 video mp4,mpg4 application/mpeg4-muxcodetable MPEG-4 video mp4,mpg4 application/x-ogg Ogg stream ogg application/x-vlc-plugin VLC plug-in vlc application/x-google-vlc-plugin audio/3gpp 3GPP audio 3gp,3gpp audio/3gpp2 3GPP2 audio 3g2,3gpp2 video/3gpp2 3GPP2 video 3g2,3gpp2 video/divx DivX video divx video/flv FLV video flv video/x-flv FLV video flv video/x-matroska Matroska video mkv audio/x-matroska Matroska audio mka audio/x-m4a MPEG-4 audio m4a C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\npvlc.dll Google Updateapplication/x-vnd.google.oneclickctrl.8 C:\Users\Petter\AppData\Local\Google\Update\1.2.183.39\npGoogleOneClick8.dll Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Prøv å sette "mask as firefox" (evt IE). Hjelper det, er det nok hvertfall siden sin feil. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Prøv å sette "mask as firefox" (evt IE). Hjelper det, er det nok hvertfall siden sin feil. Hvor velger jeg dette? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 høyre -> edit site preferences -> network Lenke til kommentar
Teac Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 høyre -> edit site preferences -> network Ser der ja. Prøvde med mask as IE på router sia. Det gikk ikke. Prøvde igjen med indentify as IE, da kom jeg rett inn. Hva kan dette skyldes? Er siden kodet til å nekte Opera tilgang? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Ja. Men hvis jeg husker riktig fra sist jeg brukte DIR-655, så fungerer det (uten Identify/Mask as FF) ved å trykke på "Login"-knappen med musen i stedet for å trykke enter. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Hva syns dere om den nye fane-grupperings funksjonen i den nye betalen? Syns selv konseptet er genialt, men hadde vert bedre om fanene i en gruppe lå loddrett, Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Er det mulig at den legger alle sider åpnet fra en tab, i en tabstack sammen med den siden uten at jeg må åpne en, og så lage en tabstack selv? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Nei, men det kommer snart (neste snapshot, tipper jeg) en endring som gjør at hvis åpner en ny tab i fra en stack, så kommer den nye tab-en i stack-en man har åpen. Så da er det nok å slå sammen to tabs fra den siden, og så vil funksjonaliteten for resten av tabsene som blir åpnet slik du etterlyser, hvis jeg forstår deg rett. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Jeg har hatt problemer med Java siden 10.5 (tror jeg), all skrift er nesten uleselig, ser ut som det har blitt brukt viskelær.... Tenker da på nettbanker feks, de inntastings greiene til dnbnor feks. Tips til løsning? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Jeg har nå forsøkt en hel rekke nettlesere, og kanskje er jeg kresen, for jeg blir visst aldri helt fornøyd. Første inntrykket av Opera var veldig bra, mest fordi jeg oppdaget en veldig interessant funksjon jeg ikke har sett i andre nettlesere; at man kan lese detaljer om et bilde uten å måtte lagre det først. Men etter å ha brukt nettleseren en stund, blir nedturene stadig flere og større. Ett eksempel: Stadig dukker slike hvite bokser opp som ses til høyre i bildet, og som delvis dekker til bilder og tekst. Her ser man f.eks. ikke ansiktet til fyren på bildet. Og når man går inn på en artikkel, skjer det samme igjen. Her er nesten hele overskriften blitt sensurert, i tilleg til menyen vg har på venstre side. I tillegg har vi de problemene som andre tidligere har nevnt, f.eks; - problemer med nettbank - når man åpner bilder som har høyere oppløsning enn det skjermen din har, må man scrolle både oppover/nedover og til høyre/venstre for å se hele bildet. Hvorfor skjer dette stadig vekk i Opera? Skjønner at mye kan rettes med diverse script her og der, men dette gjør ikke nettleseren brukervennlig for folk flest. De fleste her inne virker som Opera-fans deluxe, så dette blir vel som å banne i kjerka. Men hvis noen har gode, enkle løsninger som fungerer, er jeg villig til å gi Opera en ny sjanse. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg gjetter at du har reklamefilter, men ikke den delen som fjerner "whitespaces" den etterlater. Det kan fikses. Nettbank er som oftest Java sin skyld så da må du oppdatere javaen Opera benytter seg av. Når det gjelder bildene så fins det et enkelt script. Skal nok få funnet det igjen, men sitter ikke hjemme nå så får ikke sjekket det Lenke til kommentar
Firmus Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Stadig dukker slike hvite bokser opp som ses til høyre i bildet, og som delvis dekker til bilder og tekst. Her ser man f.eks. ikke ansiktet til fyren på bildet. Og når man går inn på en artikkel, skjer det samme igjen. Her er nesten hele overskriften blitt sensurert, i tilleg til menyen vg har på venstre side. Det der har jeg aldri opplevd og jeg har aldri hatt problemer med nettbanken. Jeg har aldri brukt script (og vet nesten ikke hva det er), så da har kanskje du gjort noen innstillinger? Men det er én side som Opera alltid har hatt problemer med og det er NRK nett-TV. Min funker der nå, sånn delvis, men jeg må ofte reloade siden et par ganger. Og som jeg har skrevet tidligere savner jeg linkificasion. Ellers synes jeg Opera er den klart beste nettleseren som gjør nettsurfing til en mye bedre opplevelse enn med andre nettlesere. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 For å resize bilder slik at de passer vinduet har Opera 11 (kun i beta versjon enda, men er dønn stabil hos meg) en liten extension som fikser problemer. Link. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg gjetter at du har reklamefilter, men ikke den delen som fjerner "whitespaces" den etterlater. Det kan fikses. Hvordan? Det der har jeg aldri opplevd og jeg har aldri hatt problemer med nettbanken. Jeg har aldri brukt script (og vet nesten ikke hva det er), så da har kanskje du gjort noen innstillinger? Tror ikke jeg har gjort noe spesielt. Har nettopp formatert pc'n, og installert alt på nytt. Har ikke gjort noe spesielt nå. Problemet har vært der både før og etter formattering. Problemet oppstår jo hele tiden, og er der fortsatt når jeg sjekker: Det ser jo ut til å være problemer med annonser på siden, at de blir bare noen hvite bokser som blir større enn selve annonseplassen. Er forøvrig ikke bare på vg.no dette skjer, men det skjer veldig ofte her. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Sjekk ut denne siden og "element filter" Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Superparanoid bruker åpenbart reklamefilter. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 OK, men dette understreker bare at Opera ikke er spesielt brukervennlig for folk flest. Ifølge linken hernil viser til så skal jeg som bruker Windows 7, lagre filen under: C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Opera\Opera\profile\ Problemet er bare det at jeg ikke kommer lenger enn hit: C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Opera\Opera Det er ingenting som heter profile hos meg... Vel, jeg får vel fortsette jakten på den perfekte nettleser ser det ut til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå