Gå til innhold

Den store Opera-tråden

Ståle

Anbefalte innlegg

Har forsøkt forskjellige nettlesere i det siste, men finner aldri en jeg er 100 % fornøyd med. Etter å ha brukt Opera noen dager nå, synes jeg på mange måter at dette er den beste jeg har funnet så langt. Noe jeg synes er veldig interessant med Opera er at man kan høyreklikke på et bilde for å få detaljert info om bildet, når det er tatt, med hvilket utstyr, hvilke innstillinger, hvilket redigeringsprogram som er brukt osv. MEN, er det ikke mulig å få bilder man åpner til å tilpasse seg vinduet? Nå kommer det bare opp i full størrelse. Vil noen ganger se et bilde i full størrelse for å se nærmere på detaljer også, men jeg ønsker å velge selv når jeg skal gjøre det. Det må vel finnes en løsning på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned dette scriptet (eller et av de Torbjørn T. linka til, jeg synes dette er litt bedre) (Hentet fra denne siden.). Lag en mappe et vilkårlig sted og legg scriptet i den. Gå til Preferences -> Advanced -> Content > JavaScript Options og velg mappen du la scriptet i under User JavaScript folder.

Dette resizer automatisk bildet til å være samme størrelse som vinduet. Du kan dobbeltklikke på bildet for å se det i opprinnelig størrelse. Ta musa opp til venstre hjørne i toppen for flere valg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Andre som har vore borti problem med høgoppløyselege bilete i spoilertag? Ikkje som er opplasta til forumet, men lagt inn med IMG-tag. Når eg åpner spoileren klippes bileta så eg får ikkje sett alt. Eg får scrollebar nederst og kan scrolle bortover, men biletet fortsetter ikkje. Ref. vedlagt bilete.

post-23219-0-90708800-1290675230_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Andre som har vore borti problem med høgoppløyselege bilete i spoilertag? Ikkje som er opplasta til forumet, men lagt inn med IMG-tag. Når eg åpner spoileren klippes bileta så eg får ikkje sett alt. Eg får scrollebar nederst og kan scrolle bortover, men biletet fortsetter ikkje. Ref. vedlagt bilete.

Jepp, har samme greia. Er nødt til å hente URLen og åpne det for seg selv, for å kunne se hele bildet. Men, er dette Opera sin feil eller designfeil hos diskusjon.no?

Edit; Prøvde meg på litt forskjellige skin nå, og det ser ut som om alle de dynamiske skallene får samme problemet. Bildene dukket opp i full størrelse i de statiske skallene.

Endret av jH-
Lenke til kommentar

Jepp, har samme greia. Er nødt til å hente URLen og åpne det for seg selv, for å kunne se hele bildet. Men, er dette Opera sin feil eller designfeil hos diskusjon.no?

Edit; Prøvde meg på litt forskjellige skin nå, og det ser ut som om alle de dynamiske skallene får samme problemet. Bildene dukket opp i full størrelse i de statiske skallene.

Stemmer, ser ut til å være eit dynamisk problem.

https://www.diskusjon.no/index.php?app=tracker&showissue=638

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med Opera 11 og jeg er glad for at de nå tilbyr extensions. Selv om det ikke er like nødvendig i Opera som f.eks Firefox. Det var en periode jeg benyttet meg av sistnevnte nettleser, men det gikk opp for meg etter en stund at jeg bare brukte extensions som gjorde den mer lik Opera. Da er det like greit å bruke originalen. Men det er én utvidelse jeg savner og det er linkificasion. Noen som vet om det finnes noe lignende til Opera?

Forresten et tips til dere som har så vannvittig mange faner oppe: To-read sites. Midlertidige bokmerker.

Lenke til kommentar

Jeg har ett problem med Opera 11 no-ads extension. Når jeg bruker denne, så blokker den Disqus-kommentarfelt. Dette brukes blant annet av Nettavisen og droidnytt.no. Noen som har noen forslag til løsning?

Ellers så må jeg si at den nye betaen er utrolig stabil. Har ikke opplevd noe problemer siden install!

Lenke til kommentar

Det har i grunn vært 3-4 ting som aldri har fungert på Opera

1. Router innloggingssiden min (D-link dir-655) har jeg aldri klart å logge med på med Opera. IE, firefox, chrome klarer det.

2. Klarer ikke å spille av den streaming appleten på nrkp3.no sine sider. Får opp "tillatt lokal lagring", trykker ja, men ruta forsvinner ikke.

3. Har aldri fått til Bmw.no sin "bygg din bil". Går på alle andre nettlesere.

4. Får aldri nettbanken til fungere knirkefritt (fokus). (eks. har skrevet inn kidnr, bank nr osv. Skal trykk godkjenn, så skjer det ingenting.)

Bruker

java: Java 6 Update 21

flash: WIN 10,1,102,64

Noen andre som opplever dette?

Skulle nesten tro de kunne fikse dette fra versjon 6.0 til versjon 10.63....

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Funker flott å logge inn på min DIR-655 ihvertfall. Bruker Opera 11 Beta akuratt nå, men har alltid funket før også.

På p3.no, mener du den greien til høyre? Funker brillefint her.

bmw har vel en bug i Flash-en sin.

Nettbanker støtter heller IE6 enn Opera dessverre. Men Bank Norwegian og spv funker flott.

Lenke til kommentar
Det har i grunn vært 3-4 ting som aldri har fungert på Opera

1. Router innloggingssiden min (D-link dir-655) har jeg aldri klart å logge med på med Opera. IE, firefox, chrome klarer det.

2. Klarer ikke å spille av den streaming appleten på nrkp3.no sine sider. Får opp "tillatt lokal lagring", trykker ja, men ruta forsvinner ikke.

3. Har aldri fått til Bmw.no sin "bygg din bil". Går på alle andre nettlesere.

4. Får aldri nettbanken til fungere knirkefritt (fokus). (eks. har skrevet inn kidnr, bank nr osv. Skal trykk godkjenn, så skjer det ingenting.)

Bruker

java: Java 6 Update 21

flash: WIN 10,1,102,64

Noen andre som opplever dette?

Skulle nesten tro de kunne fikse dette fra versjon 6.0 til versjon 10.63....

Har aldri hatt problemer med DIR-655 i Opera, og kan ikke huske å ha hatt noen problemer med NRK eller nettbankerheller.

Hvorfor går du ut ifra at problemene du opplever er noe Opera kan fikse, når andre ikke har dem?

Lenke til kommentar

Synes det er litt merkelig at disse sidene fungerer på IE (6,7,8 og 9), Firefox (v2 og 3) og Chrome.

Prøver på routersiden nå. IE --> rett inn. Opera --> feil passord.

Bmw konfigurer bil

Opera:

post-105988-0-96377400-1291136438_thumb.png

Står bare og laster. Kommer ingen vei.

Firefox fungerer helt greit.

Nettbanken sliter jeg med at når jeg trykker utfør eller godkjenn betalingen så er det akkurat som om knappen ikke fungerer. Har kuttet helt å bruke Opera til å betale regninger.

Nrk p3:

post-105988-0-35116500-1291136594_thumb.png

Prøver å allow, men ruta forsvinner ikke.

Får opp samme ruta i firefox, men her forsvinner den når jeg trykker allow.

Disse problemene må jo være elendig innfletting av java og flash i Opera. Kan ikke skjønne hva annet som kan skape krøll?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...