Gå til innhold

Den store Opera-tråden

Ståle

Anbefalte innlegg

Har noen andre merket at hvis en zoomer inn i opera, så får en ofte en firkant øverst i venstre hjørne på sidene som ikke tegnes opp? Størrelsen på firkanten ser ut til å være eksponensiell i forhold til zoom... Ganske irriterende.

Har du eksempel på en slik side? Får ikke fremprovosert det på diskusjon.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt undersøkelse i kildekoden virker det som om det er Youtube klippene som er feil

<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/pT1fRbuBHU8&hl=nb_NO&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/pT1fRbuBHU8&hl=nb_NO&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="false" width="640" height="385"></embed></object>

Går du inn i kildekoden, fjerner alle youtube-videoer og klikker "Lagre endringer", så forsvinner zoom-glitchen.

Lenke til kommentar

10.70 har aldri eksistert. Det har vært "arbeidsnavn" for 11.00-branchen frem til den ble offisielt annonsert, også omtalt som "Opera Next"-snapshots. Alternativet var vel å ikke ha snapshots i det hele tatt mellom 10.63 og 11 alpha.

Tja. Det at de faktisk hadde 10.70 snapshots er vel i grunn nok til å si at den eksisterte. Hadde en del ytelsesforbedring pluss forbedret mail-funksjon som jeg gjerne skulle sett kom ganske fort. Men de vil vel slå på stortromma når de først går opp til 11 :)

Lenke til kommentar

Tja. Det at de faktisk hadde 10.70 snapshots er vel i grunn nok til å si at den eksisterte. Hadde en del ytelsesforbedring pluss forbedret mail-funksjon som jeg gjerne skulle sett kom ganske fort. Men de vil vel slå på stortromma når de først går opp til 11 :)

Vel... poenget er jo at det aldri var tenkt å slippe en 10.70 final. Det var mer et taktisk PR-valg, så 10.70 har bare vært "pro forma", ikke noe reelt, kun for å differensiere fra 10.6x-branchen. Ref f.eks. http://my.opera.com/desktopteam/blog/2010/07/08/network-fixes.

Uansett, snapshotene er jo såpass stabile for tiden at du kan vel kjøre siste 10.70-snapshot eller 11 alpha som hovedbrowser? Jeg gjør i hvert fall det uten problemer.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest gjennom alle kommentarene i linken, men så ikke noe som tilsa at de aldri planla å gi ut en 10.70 final. Da kunne de jo likegodt gått rett på 11 snapshots?

Men jeg ser uansett ikke helt poenget ditt. 10.70 var jo et steg på veien til det som nå blir 11 med tilhørende fikser og forbedringer jeg gjerne skulle sett sluppet nå istedet for å vente med det til utvidelser har modnet såpass at de er klare for 11 stable. Hvorvidt det aldri var ment i utgangspunktet har jo forsåvidt ikke noe særlig å si :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...