Gå til innhold

Den store Opera-tråden

Ståle

Anbefalte innlegg

Andre som har problemer med VGTV? Får ikke spilt av videoer som er plassert i artikler, men videoer som er på video-portalen (vgtv.no) går fint.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10045125 Klikker jeg på videoen øverst her lastes ikke videoen og det blir behandlet som et bilde.

http://www.vgtv.no/?id=31972 fungerer som det skal

Det funket ikke med meg før, med det gjør det nå. Aner ikke hvor problemet ligger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha, lærte noe nytt. Hadde ikke statusbaren aktivert. Har slått den av fordi jeg ikke trenger den (anna enn til visning av lenkeadresser), men jeg får ikke opp lenkeadressen uansett. Er det noe anna jeg må aktivere? Er jo en jungel av innstillinger å fikle med :p

Edit: Ser ut til å fungere nå etter jeg aktiverte for så å deaktivere statusbaren igjen. Merkelig, men nå funker det så takk for hjelpen :)

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Er det noen måte jeg kan få Opera til å advare meg om nye meldinger i gmail og Google Reader? Jeg vil ikke laste ned meldingene, bare ha en oversikt over hva som er nytt, og knapper/ikoner/lenker som kan åpne de(n)ny(e) beskjeden(e).

I tillegg lurer jeg på følgende: når jeg åpner en ny e-post bed å trykke ctrl+e får jeg valget om hvaslags konto jeg skal bruke til å opprette e-post-en, kan jeg velge gmail etter oppskriften som er beskrevet her, men selv om jeg haker av "remember my choice" får jeg opp samme dialogen neste gang jeg prøver.

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Får opp irriterende feilmelding om at Quicktime ikke er installert på maskinen. Noen som vet hvordan jeg får vekk feilmeldingene? Jeg skal ikke ha noe Apple-dritt installert på maskinen (QFT). Har valgt at vlc skal spille .mov filer.

Quicktime Alternative

Noen som veit om det går ann å "floate" opp tabs til den øverste delen av vinduet, så man får utnytta plassen bedre? Tror det var standard i Opera tidligere, men ikke nå lenger. Mener å ha lest hvordan man kan gjøre det før på forumet her, men finner det ikke, og heller ikke på Google. Help, anyone?

Opera 10.62 / Vista HP x64

Lenke til kommentar

@hernil: kanskje spam-filteret på en eller annen måte var satt opp til å filtrere ute dnbnor.no?

@Kun10kr: Du ønsker å bruke en proxy, men kun for Opera, ikke for andre nettlesere? Ta en titt på "innstillinger -> avansert -> nettverk -> mellomtjenere", vil tro du finner noe her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...