Kakeshoma Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Vi er klar over det og gjør så godt vi kan, selv om det ikke er så mye å gjøre. Grunnen er hvertfall nøytralisert Så det var noe skummelt ute å gikk? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hva skjer med nettsvindel Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Vi er klar over det og gjør så godt vi kan, selv om det ikke er så mye å gjøre. Grunnen er hvertfall nøytralisert Så det var noe skummelt ute å gikk? Bare det å koble seg opp til internett er skummelt! Lenke til kommentar
hernil Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Proof of consept kode på et angrep mot IE6 ble postet som eksempel i en tråd. Jeg har fjernet den nå, men det er dessverre ingen måte å si hvor lang tid det tar før filteret til AVG oppdateres. Har prøvd å twitre dem. Ser om jeg får kontakt med Opera så de kan gjøre på sin side Lenke til kommentar
hernil Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 I mellomtiden kan dere midlertidig gjøre dette: Enabling/Disabling Fraud Protection Fraud Protection is enabled by default. It can be disabled/enabled from Settings > Preferences > Advanced > Security by unchecking/checking the box marked "Enable Fraud Protection." Beklager trøbbelet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1249777&pid=16022785&st=0entry16022785 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Har windows xp på C:, og windows 7 på D: Har opera 10.60 på begge. Når jeg starter windows 7 - opera vises en feilmelding med C:\Users\Bruker\AppData\Local\Opera\Opera\mail\omailbase.dat. Når jeg ser på opera:config, er det flere referanser til C:. Her ser det ut til at noe gikk litt feil under installasjonen. Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Selv om du la inn Opera på D:, vil brukerspesifikke filer, som konfigurasjoner og maildatabaser lagres under brukerprofilen. Dette ligger som regel under c:/users eller c:/Documents and Settings. Har du et problem relatert til dette? Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Har tidligere nevnt Operas helt sinnssyke bruk av RAM. Det har nå nådd nye høyder med 1,1 GB med noen faner oppe. Når jeg spiller FM samtidig, går alt i sirup. Kan jeg forhindre Opera å bruke så mye RAM? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Ingen av sidene bruker java eller flash i nevneverdig grad? Har maskinen mye ram i utgangspunktet? Du kan prøve deg på instillingene, CTRL+F12->avansert->historikk og endre mellomlager i minne til noe annet enn automatisk. Ellers så bruker Opera å utnytte mest mulig minne (uten å ta for mye) for å forbedre surfeopplevelsen. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 På fire sider fra diskusjon og en fantasy-fane bruker Opera 800 MB. Tvilsomt med mye java og flash på de sidene. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Er det sånn at PCen trenge den rammen som blir brukt? Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Indeed. FM tar litt, og med Opera på maks gjør at PCen er på smertegrensa. Sliten skolepc med 2 GB ram. Sirup å skifte mellom FM og Opera. I tillegg til småprogrammer som MSN og Spotify går det ikke. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Hvordan kan jeg få tilbake e-postene mine? Jeg har hatt en krasj mens maskinen har stått på, og nå er det ikke noe e-post tilgjengelig i Opera. Det ser ut som at filene med e-postene i ligger i profilmappa, men de dukker ikke opp i e-post-leseren. Noen tips? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Det kan hende at bare knappen er borte fra menyen (typisk Operatull). Åpne menyen i venstremargen (F4) og s eom epost-symbolet ligger der. Er den forsvunnet trykker du på [+]-knappen og velger E-post. Får du ikke velge E-post så sjekker du om epost-kontoen fortsatt eksisterer ved å trykke meny (rød knapp oppe til venstre) of E-post og nettpratkontoer og ser om kontoen ligger der. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Nei, det er ikke det som har skjedd, for nye e-poster kommer inn og blir lagret der jeg forventer. Jeg ser nå at jeg har fryktelig mange e-poster i Trash-folderen, men det er bare de jeg har slettet etter krasjet som er synlige, resten ser ut som på det vedlagte bildet (de svarte stripene er bare sensur av informasjon om nye e-poster jeg har slettet). Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Finnes epostene på serveren? Tipper du bruker POP, og har satt opp klienten til å slette eposter fra webserver? Selv brukte jeg iallefall dette oppsettet, helt til maskina mi en dag kræsjet (ikke Opera-relatert). Etter formateringer osv forstod jeg at all epost såklart var vekk. Etter det har jeg aldri slettet epost fra server igjen, kun markert de som lest. (I tillegg anbefaler jeg IMAP-protokollen over POP) Prøv dette: - ta kopi av profil-mappen, og spesielt alt som går på epost. - foreta clean installasjon av Opera (fjern profilmappen først) - lukk Opera, legg mail-mappe tilbake, se om det hjelper Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Ja, de finnes på serveren. Profil-mappen er hele documents and settings/[...]/Opera, ikke sant? Skal prøve å gjøre det senere i dag. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Har tidligere nevnt Operas helt sinnssyke bruk av RAM. Det har nå nådd nye høyder med 1,1 GB med noen faner oppe. Når jeg spiller FM samtidig, går alt i sirup. Kan jeg forhindre Opera å bruke så mye RAM? Opera bruker ikke så mye ram, den reserverer det bare, ingen grunn til bekymring. Er vel diskutert tidligere i tråden også. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Har tidligere nevnt Operas helt sinnssyke bruk av RAM. Det har nå nådd nye høyder med 1,1 GB med noen faner oppe. Når jeg spiller FM samtidig, går alt i sirup. Kan jeg forhindre Opera å bruke så mye RAM? Det er jo lite nyttig med slike tall uten å vite hvor mye RAM du har totalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå