Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Hepp folkens! Bruker Windows aero med Opera. Og da er det "underpanelet(zoom-menyen f.eks.)" fancy og gjennomsiktig. Men det er gjennomsiktig rett ned på skrivebordet! Jeg synes det er sykt waste å se på bakgrunnsbildet mitt, når den verdifulle plassen kunne blitt brukt til å vise nettsider på min 16:9-skjerm.

 

Noen som har en løsning? Nesten så jeg skrur av den greia nå.

Jeg bruker en tastatursnarvei for å skru adressefelt og statuslinje av og på. Fungerer dessverre noe dårligere i 10.60 mht. adressefeltet, men dette kan fjernes fra snarveikombinasjonen.

 

ctrl + F12 -> Shortcuts -> Keyboard shortcuts -> Edit

Legg til ønsket tastekombinasjon med følgende verdi:

View address bar, 6 & View status bar, 6 | View address bar, 0 & View status bar, 0

 

Fjern address bar-områdene om du kun er interessert i å hurtigfjerne/-vise statuslinjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er overrasket over at Opera sin mest irriterende bug ikke får oppmerksomhet fra developer sin side.

 

Opera 10.6x husker ikke besøkte linker og sider. Har sett mange som irriterer seg over dette, men total taushet fra Opera. En helt utrolig irriterende bug, altså.

 

Det er rett og slett for dårlig.

 

P.

Det er kanskje ikke så rart det ikke får oppmerksomhet, i og med at det fungerer fint for andre. Jeg har ikke dette problemet, f.eks. Dette leder meg til å tro at det er et problem med innstillinger hos deg. Det er rett og slett for dårlig av deg å automatisk skylde på Opera her.

 

Oops, tråkket visst på noen tær her. Det er overhodet ikke noe poeng for meg å "ta" Opera på noen måte. Liker Opera godt, jeg. Jeg registrerer at dette er en "issue" på noen tråder i Opera sitt eget forum, uten at jeg har sett respons på det. Hvis det er mine innstillinger som er feil, så er jeg mer enn takknemlig for tips til å rette på det. Brukte 10.54 før jeg oppdaterte. Det ER en utrolig irriterende feil, og hvis det er mine innstillinger - so be it. Kan bare ikke skjønne at dette skal forandre seg fra en uproblematisk 10.54 til 10.60 - med akkurat samme hardware og software i PC. Så igjen: tar gjerne imot tips.

Lenke til kommentar

I flere dager nå har facebook fjernet "Top News" og "Most recent" linken, og erstattet de med "More stories", i tillegg hatt en liste over status oppdateringer til folk som ikke ligner grisen.

 

den kan feks gi meg

 

Ola sa 10 sekunder siden

Kari...10 hours ago

Petter...4 minutes ago

Are 5 hours ago

 

etc...

 

Er det bare meg, eller Opera spesifikt? Så at i dagtidlig var Most recent tilbake igen.

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

En venn av meg hadde lignende problem, bortsett fra at istedenfor å åpne to faner ble det åpnet 15-20. Merkelig nok skjedde det kun ved åpning av bilder hvis jeg forsto det riktig.

 

Tror aldri han løste problemet når jeg tenker meg om, for han benytter en annen nettleser når han surfer på sider hvor man ofte åpner bilder i tabs. Han har oppdatert mange ganger siden problemet startet (godt over et år siden), så det er ikke noe spesifikt for 10.60 ihvertfall.

 

Greier ikke å finne noen med samme problem via Google, så heller ingen løsning dessverre. Men dette kan tyde på at det er et problem utenom Opera, f.eks i drivere eller annen programvare som kommuniserer mellom input og Opera.

Jeg ville først og fremst tatt en clean reinstall av Opera, der du både avinstallerer på vanlig måte, fjerner eventuelle rester i registeret, samt fjerner alle rester av Opera i %appdata% og så ta en kikk på drivere og annen programvare dersom problemet fortsatt er der.

 

Uansett høres det litt usannsynlig ut at annen programvare har skylda med tanke på at du nettopp har formatert, men det kan jo være et Windows-program som Paint eller Notepad for alt jeg vet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...