Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Ja, prøv hvertfall, og se om det funker. Så finner du ut hvor feilen ligger. Bruker du noen User Javascripts?

 

Ok, fyrer opp en virtuel Windows 7 maskin så gir jeg tilbakemelding om hvordan det går.

 

Edit: Bruker ikke noen Javascripts nei.

 

 

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en liten men herlig funksjon jeg oppdaget nå nettopp. Høyreklikket en fane, og vips unne jeg låse den. Nyttig!

 

Endelig! Takker :p

Har lukket en del faner uten vilje pga det... er jo bare å hente den i Closed Tabs, men uansett...

Ikke like "uansett" de gangene du endelig har fått opp en stream eller skriver et langt innlegg på et forum som blir slettet etc. Da er det greit med den funksjonen. :D

Lenke til kommentar

Lite tips for å blokkere de irriterende reklamene som kommer på youtube-logo-mini.png-videoene, blokker denne adressen:

http://pagead2.googlesyndication.com/*

Da blir også alle former for Google ads blokkert :)

 

 

- Klikk CTRL+F12 eller velg "Meny" -> "Innstillinger" -> "Innstillinger..."

- Velg fanen "Avansert",

- Klikk på "Innhold" og deretter "Blokkert innhold..."

Endret av Dj_Evelen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Når man bruker FF så kommer det opp visningsvalg når man skriver ting inn i Google, dette skjer ikke i Opera. Er det noen måte å få aktivert dette på i Opera? :)

Lenke til kommentar

Les om hvorfor det skjer her. Les gjerne kommentarene nederst i bloggen, da det er mest interessant.

 

En workaround er å bruke Opera Turbo når du besøker problemsider.

 

Takker for tipset om bruke aktivere Turbo når man støter på slike sider. Det fungerer helt fint, bortsett fra at bildene selvfølgelig blir vist i dårligere kvalitet. Men man kommer i det minste inn på sidene på en anstendig måte, uten å åpne Midori(som er min reservenettleser pga at den starter og laster sidene hurtig.) eller noen andre nettlesere.

Lenke til kommentar

Jeg er overrasket over at Opera sin mest irriterende bug ikke får oppmerksomhet fra developer sin side.

 

Opera 10.6x husker ikke besøkte linker og sider. Har sett mange som irriterer seg over dette, men total taushet fra Opera. En helt utrolig irriterende bug, altså.

 

Det er rett og slett for dårlig.

 

P.

Lenke til kommentar

Jeg er overrasket over at Opera sin mest irriterende bug ikke får oppmerksomhet fra developer sin side.

 

Opera 10.6x husker ikke besøkte linker og sider. Har sett mange som irriterer seg over dette, men total taushet fra Opera. En helt utrolig irriterende bug, altså.

 

Det er rett og slett for dårlig.

 

P.

Det gjør den på min 10.60, di bruker ikke Privat browsing da?
Lenke til kommentar

Bugs her (10.60) inkluderer en tilbake-knapp som ofte ikke fungerer og et adressefelt som ikke vil vises med mindre jeg reduserer vindustørrelsen (trykker 5). I tillegg fungerer ikke labels i gmail i private browsing lenger :\ Opera fjernet bruk av cookies for i private sessions? I tillegg er det rent tilfeldig om Opera velger å henge eller ei ved bruk av Google Maps, bruker derfor Chrome til dette.

 

Nuvel. Er man vant til Opera er det vanskelig å bytte til annen browser.

Lenke til kommentar

Jeg er overrasket over at Opera sin mest irriterende bug ikke får oppmerksomhet fra developer sin side.

 

Opera 10.6x husker ikke besøkte linker og sider. Har sett mange som irriterer seg over dette, men total taushet fra Opera. En helt utrolig irriterende bug, altså.

 

Det er rett og slett for dårlig.

 

P.

Det er kanskje ikke så rart det ikke får oppmerksomhet, i og med at det fungerer fint for andre. Jeg har ikke dette problemet, f.eks. Dette leder meg til å tro at det er et problem med innstillinger hos deg. Det er rett og slett for dårlig av deg å automatisk skylde på Opera her.

Lenke til kommentar

Av og til kommer jeg over sider (jeg gjerne besøker ofte) som ikke vil laste inn. Dette går derimot knirkefritt i andre nettlesere. Seneste tilfeller har vært Gmail og Twitter. Med Gmail tok det en hel dag, mens Twitter brukte en snau time på å fungere i Opera igjen.

Lenke til kommentar

Av og til kommer jeg over sider (jeg gjerne besøker ofte) som ikke vil laste inn. Dette går derimot knirkefritt i andre nettlesere. Seneste tilfeller har vært Gmail og Twitter. Med Gmail tok det en hel dag, mens Twitter brukte en snau time på å fungere i Opera igjen.

 

Dette skjer meg i blant og, spesielt etter mange timers bruk. Er nødt til å lukke og starte en ny instance for å komme inn på sidene.

Lenke til kommentar

Hepp folkens! Bruker Windows aero med Opera. Og da er det "underpanelet(zoom-menyen f.eks.)" fancy og gjennomsiktig. Men det er gjennomsiktig rett ned på skrivebordet! Jeg synes det er sykt waste å se på bakgrunnsbildet mitt, når den verdifulle plassen kunne blitt brukt til å vise nettsider på min 16:9-skjerm.

 

Noen som har en løsning? Nesten så jeg skrur av den greia nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...