Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

1. For tungvindt? kan ikke se hvorfor du syns det.

Er jo bare høyreklikke på hvilken som helst side og velge "Blokkere innhold..."

Deretter klikker du på et bilde for å blokkere alt på webserveren i samme mappe som elementet www.omglol.com/ads/* f.eks.

Skal du blokke bare blokkere det ene elementet er det bare å holde inn Shift mens du klikker på det, f.eks www.omglol.com/ads/reklame12.jpg.

Er du seriøs? Mener du at jeg manuel skal velge bort hver enkelt reklame...? Heldigvis finnes det fanboylister, men disse må man legge til manuelt og det er litt tungvindt kontra f.eks AdBlock i FF

 

Tror du ikke skjønner dette.

 

Ser man reklame på en site, gjør block. Dermed blir ALL reklame fra denne URLn blocket.

 

Har man gjort det på en 4-5 store sites, blokker man 80-90% av all reklame på internett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Googlet, og fant innstillinger for dette (og flere andre ting) på opera:config. Link expiry var satt som 10 timer default! Satte den til 99 (som er max), lagret og restartet Opera. Etter litt jobbing lukket jeg Opera, og ved oppstart var ingen av linkene jeg hadde besøkt markert! Helt clean. Hva gjør jeg feil?

 

Hjelp! Fersk Operabruker behøver litt hjelp (har brukt Firefox).

 

Finnes det noe tilsvarende som Linkification til Opera? Dvs: lager linker klikkbare.

 

Har problemer med historikken. Har stilt den inn til å huske 10000 adresser, bare for å ta hardt i. Finner ingen option for antall dager. Opplever at de linker jeg besøkte dagen før er uten fargen som markerer at jeg har besøkt siden. Veldig irriterende når jeg besøker forumsider, siden jeg da mister oversikten. Har jeg gått glipp av noe vesentlig?

 

P.

Endret av pietk75
Lenke til kommentar
Hotclick kommer når du dobbeltklikker enkelte ord. Denne er veldig genial dersom du skal kopiere et komplisert ord eller skal søke på det for mer info. For eksempel slå opp i en ordbok.Ang. hastighet: gå inn på settings (ctrl+F12)->advanced->browsing og velg redraw instantly. Bytt til history og øk disk cache noen hakk.

Hjalp ganske mye på farten.

 

Når det kommer til hotclick er dette passe nyttig imho, men litt dumt at dette kommer hver gang man markerer tekst.

 

En fullverdig browser trenger ikke addons. Men når det er sagt er det mange måter å få "addons" til Opera, selv om det kanskje ikke er nøyaktig som i Firefox.Når det gjelder nedlastingshastighet er det noe som er beregnet, og ikke objektivt riktig. Det vil si at det er samme hastighet, men bare rapporteres forskjellig.

Tok tiden og det tok ca 3x lengre tid (hastigheten var ca 1/4).

 

Dog vil jeg si at jeg har autofullfør, adblocker og skikkelig søking i historikk.

Har ikke klart å finne en lett guide på autofullfør, for å få adblocker må man manuelt redigere filer (ikke noe problem, men burde hvert gjort enklere), klarer heller ikke finne en guide på hvordan man kan få Opera til søke (skikkelig) i historikk i adresselinjen slik som alle andre browsere.

Endret av Todda7
Lenke til kommentar

Har nettopp gått over til Opera fra Firefox, men har et problem. I Facebook-chatten så plutselig så er jeg i toppen av facebook-chatten så må jeg scrolle nedover igjen. Dette skjer ganske ofte og er veldig irriterende.

 

Noen som vet om hvordan jeg kan fikse dette?

 

 

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar

har slitt med samme syndrom, men det har gått over i det siste. Uten at jeg har gjort noe som helst.. Snedig? Ja! Kanskje det hjelper å ta en refresh? Eller kanskje problemet kun oppstår om man er så uheldig å faktisk foreta refresh etter at chatten er initialisert? Eller kan det skje om man har for få/mange Facebook-tabs oppe? Nei, blir mye gjetting her ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...