Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen løsning på det at Opera plutselig bruker 50% av CPU? Noen løsning, annet enn å stenge noen faner?

 

Det er som regel Flash Player som er problemet.

 

Her er en grei måte å få Opera til å blokkere flash og bytte det ut med en "play-knapp", sånn som når du har Opera Turbo aktivert. Dette vil gjøre Opera dønn stabil og mindre resurskrevende.

 

http://my.opera.com/dude09/blog/on-demand-plugin-opera-turbo

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

Irriterer meg fortsatt over linuxversjonens UI. På windows (både xp og vista/7) så er minimer, maksimer og lukk integrert i Opera, mens på linux bruker man fortsatt OSets egen kantlinje og vindu. Google har jo klart dette med Chrome, hvorfor klarer ikke opera det?

Hvis noen er i tvil på hva jeg faktisk irriterer meg over:

Slik det ser ut nå:

post-107204-1278174353,0332_thumb.png

Slik det burde sett ut i mine øyne, aka hvordan det ser ut på windows.

post-107204-1278174427,2838_thumb.png

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hvorfor er Opera Turbo så innmari treig? Sitter på Telenor Mobilt bredbånd, med en begrensning på 5GB i mnd. Så da er greit å få komprimert nettsidene litt, slik at surfinga mi ikke sluker all kapasiteten min med engang. Slår jeg av Turbo laster sidene mye raskere, eller jeg bruker en annen nettleser.

 

Jeg trodde at hastigheten med Turbo skulle bli bedre med, enn uten.. :p

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

noen som vet hvorfor Opera monger seg hver gang jeg kjører den i fullskjerm? når jeg kjører i fullskjerm får jeg samme problem som Ageurk, kantlinjen vises, men når jeg kjører det i mindre vindu forsvinner kantlinjen. Det samme gjelder med gjennomsiktig bakgrunn, det virker kun i lite vindu...kjører opera 10.60 i vista32

Lenke til kommentar
Hvorfor er Opera Turbo så innmari treig? Sitter på Telenor Mobilt bredbånd, med en begrensning på 5GB i mnd. Så da er greit å få komprimert nettsidene litt, slik at surfinga mi ikke sluker all kapasiteten min med engang. Slår jeg av Turbo laster sidene mye raskere, eller jeg bruker en annen nettleser.

 

Jeg trodde at hastigheten med Turbo skulle bli bedre med, enn uten.. :p

Bare hvis du har treg linje.

Lenke til kommentar

Etter oppgradering til 10.60 så opplever eg at Opera stadig krasjar når eg går inn på Aftenposten sine nettsider. Det kan skje med ein gong eller etter at eg har klikka meg inn på eit par-tre artiklar, og av og til skjer det ikkje i det heile teke. Eg har same problemet på to ulike PC-ar. Er det nokon andre som har opplevd det same? Alt av Java, Flash og så vidare er fullt oppgradert på båe maskinene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...