Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Opera har nærmest blitt ubrukelig for meg i det siste. Problemet med flash begynner å bli uutholdelig, hver gang jeg skal se et klipp på youtube må jeg starte Opera på nytt! Deretter fungerer det kanskje i en liten periode, men etter hvert går det tilbake til slik det var: ingen lyd og klippet stopper etter et par sekunder. Er det noen som vet om det finnes en løsning på dette problemet?

 

Samme problem her. I tillegg har Opera begynt å låse seg totalt (etter den nyeste oppdateringen) slik at jeg må skru av hele maskinen. Det nytter ikke engang å lukke Opera med task manager'en.

Har vært fornøyd med Opera helt til nå.

 

Kan det ha skapt kluss at jeg hele tiden har innstallert oppdateringer og ikke avinnstallert, for deretter å innstallere Opera på nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med oppdateringen, mener du da 9.27 eller den siste alphaen?

Har du provd a avinstalllere og sa installerere igjen. Ta backup av

C:\Documents and Settings\*user*\Lokale innstillinger\Programdata\Opera

der alle instillingene dine er.

 

Flash suger uansett, blir bedre med 9.5.

Lenke til kommentar
Med oppdateringen, mener du da 9.27 eller den siste alphaen?

Har du provd a avinstalllere og sa installerere igjen.

 

Gjorde det, og det virker som om det funker bra nå. Eneste problemet var å vite hvor jeg skulle putte inn backup-filene. Fant f.eks. ikke wand.dat i den nye innstallasjonen, og da er det ikke greit å vite hvor jeg skal legge inn backupfilen. Kanskje den var skjult? :hmm:

Fant heller ikke opera6.adr, bare operadef6.adr, men fiksa det ved å importere bookmarksene.

 

Er 9.27 jeg prater om ja. :)

Lenke til kommentar

Med meg krasjer Opera av og til hvis jeg skulle komme til å ha for mange YouTube-videoer oppe, men aldri ellers.

 

 

----------

 

 

Installerte akkurat Opera på vår gamle bærbare maskin. En ekstrem forskjell fra gamle Internet Explorer - i positiv retning.

 

Noe jeg merka med én gang var at scrollinga ikke hakker lengre.

 

Åpning av nye tabs går mye mer smooth, og litt raskere: Hvis jeg trykker "Ny fane" i IE, kommer en fane opp med "Kobler til..." som tittel. Etter alt fra 1,5 - 2 sekunder er fanen ferdig åpnet. I løpet av tida det tar å åpne fanen blir Explorer låst, og du kan ikke gjøre noe. I Opera tar åpningstiden maks 1 sekund, altså er den raskere. I tillegg åpnes ikke fanen før den er ferdiglastet. Dette føles mye glattere, enn å oppleve to "hakk" når man åpner en fane.

 

Har brukt både Opera og Firefox lenge, men aldri på bærbaren. Hadde aldri trodd Opera hadde så positiv virkning i forhold til IE. Og det skal nevnes at Firefox sikkert gjør samme nytten med denne maskina.

 

:)

Lenke til kommentar
Fant f.eks. ikke wand.dat i den nye innstallasjonen, og da er det ikke greit å vite hvor jeg skal legge inn backupfilen. Kanskje den var skjult? :hmm:

Fant heller ikke opera6.adr, bare operadef6.adr, men fiksa det ved å importere bookmarksene.

 

Er 9.27 jeg prater om ja. :)

 

Åpne mappen %APPDATA%\Opera\Opera\profile og legg wand-filen her. Om den ikke er der fra før, er det kanskje bare fordi du ennå ikke har bedt Opera lagre noen passord??

 

--

 

Noen som har sett på den nye sertifikat-valideringen til Opera? Må si jeg liker ideen, og Opera 9.50 begynner å bli brukbar. Ennå et par bugs som plager meg, men ting går rett vei i alle fall.

Lenke til kommentar

Har to raske spørsmål:

 

1. Jeg laster nå ned lyder ved å finne lyden, åpne hver lyd i egen tab, for deretter å

høyreklikke lydfila --> Save target as...

Finnes det noen måte å automatisere dette? Eventuelt innstillinger eller addons som gjør dette?

 

2. Er det noen måte jeg kan unngå å bli flyttet til "Overføringer"-fanen hver gang jeg laster ned noe? Mer lettvint at jeg forblir på den fanen jeg er på, enn å gå frem og tilbake mellom "Overføringer" og fanen jeg holder med på.

 

:)

Endret av BorN
Lenke til kommentar
1. er det da linker til lyfiler?

Ctrl+F12 -> Advanced -> Downloads -> sok etter filtypen -> Edit

 

2. Klikk pa View pa Download-fanen.

 

Jepp, det er direktelinker (her et bilde) til hver enkelt lydfil som jeg høyreklikker og velger "lagre mål som...", men tar jeg ikke helt feil, omhandler det du nevner hvordan lydfilene skal behandles ved avspilling. Mens jeg er ute etter å laste de ned :)

 

 

 

Lydfilene blir vist i en liste som sett på denne tilfeldige siden (nederste del). Det som er irriterende er at jeg ikke direkte kan laste ned lydene fra denne listesiden. Jeg må åpne hver lyd listet nedover, i en ny fane.

 

Hver slik fane ser sånn ut.

Jeg høyreklikker deretter på denne knappen |dload.png| og velger "lagre mål som...".

 

Venstreklikker jeg på Download-knappen (vist over), begynner lyden å spilles av.

Det går alltids ann å velge "Lagre i nedlastingsmappe" ved hvert høyreklikk, men finnes det ikke noe som gjør det enklere?

 

Vi kunne lagd et script, en macro eller en addon som åpner hver lyd i egen tab, finner knappen, og laster ned filen til en selvvalgt mappe?

 

Mulig jeg kan ha tendenser til å være lat, men det blir fort plagsomt når jeg laster ned mange lyder :)

Lenke til kommentar
1. er det da linker til lyfiler?

Ctrl+F12 -> Advanced -> Downloads -> sok etter filtypen -> Edit

 

2. Klikk pa View pa Download-fanen.

 

Jepp, det er direktelinker (her et bilde) til hver enkelt lydfil som jeg høyreklikker og velger "lagre mål som...", men tar jeg ikke helt feil, omhandler det du nevner hvordan lydfilene skal behandles ved avspilling. Mens jeg er ute etter å laste de ned :)

Du tar feil.

Du far flere valg, blant annnet Save to disk, og Do not ask for folder, but save directly to.

 

;)

Lenke til kommentar
Du tar feil.

Du far flere valg, blant annnet Save to disk, og Do not ask for folder, but save directly to.

 

;)

 

Du mener flere valg i Innstillinger --> Avansert --> Nedlastinger?

 

Får opp dette, Hvor er "view"?

 

post-77163-1207993302_thumb.jpg

 

Operaversjon

9.27

Versjonssteg

8841

Lenke til kommentar

Ikke verst, ikke verst! Jeg er et steg nærmere planen om latheten som skal dominere verden.

 

Men "from joke to gun", som de sier i Amerika, jeg finner ikke innstillinger for filer med .wav-ending. Jeg tenkte jeg da skulle legge til dette manuelt.

 

Liste over MIME-typer som .wav bruker:

audio/wav

audio/x-wav

audio/wave

audio/x-pn-wav

 

Da må jeg sikkert legge til én oppføring for hver av MIME-typene. Har jeg rett? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...