Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var som sagt kun i Opera problemet oppsto. Rota rundt i språkinnstillingene og fant ut at det var Left+Alt+Shift i Windows 7, så det fiksa problemet. Eg fjerna muligheten for å endre med den kombinasjonen, så ser eg om det går bra.

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Siste version av GoogleMonkeyR 1.3.4 legger på en floatable blå/lilla boks, der kan kan klikke for å få preferences.

 

Liker ikke denne, hvordan får jeg den vekk?

 

Og desuten fjerner den den nye venstremargen som Google la ut i dag.

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Clean install hjalp veldig mye på diverse småbugs. Formaterte maskinen idag og endelig forsvinner ikke flash animasjoner slik at man måtte flytte på nettleservinduet for å få det synlig igjen (dette hang igjen selv etter 10.50).

 

Tok med meg custom js filer, wand, urlfilter og logget meg inn på opera link så var alt som før :)

 

 

Bare et tips til dere som har småbugs hengende etter. :)

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg opp "minimer fane" og "x fane" oppe i høyre hjørne.

 

Har Opera 10.53 på bpde laptoppen, og nå på nye stasjonære pc.

På laptoppen får jeg x for å lukke fane, og - for å minimere fane oppe til høyre.

(Slik som screenshot viser).

 

Men på den nye pc-en hvor jeg har innstaller Opera, (samme versjon), finner jeg ikke ut hvordan jeg får opp disse ikonene igjen.

 

Noen som kan hjelpe?

post-72329-1273962109,284_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Heisann, kommer til dere Operaguruer med ett spørsmål som har plaget meg i en liten tid. Først lette jeg etter en måte å lagre bilder på ett klikk (CTRL+LeftMouse gjør at jeg må klikke save etterpå). Fant ut at jeg kunne rote det til slik at alle bilder (som åpnes i egen tab) automatisk lagres i ei mappe. Dette var jo ett system som var fantastisk! Problemet er jo selvsagt at bildet ikke vises i opera, men kun lagres.Finnes det en måte å få bildet til å vise seg i egen tab og automatisk lagres til X:\bilder uten at jeg må klikke på diverse andre ting? Å lagre 100+ bilder med Ctrl+LMouse, Enter blir slitsomt.Om noen lurte: Preferences > File types > Få .jpg til å automatisk lastes ned til en bestemt mappe. Om det hadde vært mulig å både laste ned til mappa (automatisk) og open with opera samtidig, hadde det vært knall!

Lenke til kommentar

oAutoPagerize spørsmål:

 

Ser ut som denne fukker opp historikken, dvs at Opera/forum husker hvilken post du har lest sist.

 

La oss si at man leser tråd X her på forumet, og oAutoPagerize legger inn de sidene man ikke har lest, når man så går til oversikten over tråder igjen, så er fremdeles tråden ulest, selv om man har "lest" hele tråden med hjelp av oAutoPagerize.

 

Var det forståelig?

 

edit (siden ingen har svart enda)

 

spørsmål om content blocking:

 

feks på db.no

 

så er det en svær blå boks som sier: "Siste nytt på Dagbladet.no", siden av denne en svær annonse, som er blocka.

Dette blir da seende underlig ut.

 

Hvordan fjerner jeg white space? eventuelt hvordan fjerner jeg denne boksen?

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...