Rescue me Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Noen som lurer på hvordan nettleseren kommer til å ende opp til slutt med tanke på Unite og Widgets. Hva blir det neste og hvordan bruker vi nettleseren om 2 år? Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Er det noen løsninger på problemet med at ikke alle bildene lastes inn? Kjedelig å lese db.no og andre billedtunge sider, når over halvparten av bildene er borte... Jeg får heller ikke opp alle videoer, slik at jeg må laste siden på nytt for at de skal lastes inn.. Har så si ikke dette problemet, men de gangene det skjer er det ikke verre enn å høyreklikke på bildet og velge "Oppdater bilde". det gjelder gjerne halvparten av bildene på siden så lite hensiktsmessig å oppdatere hvert bile manuelt, men det ordner seg sikkert med neste oppdatering:) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Jeg sliter også med at bilder ikke laster. Noen som vet om en fix? Lenke til kommentar
eveant Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Noen som lurer på hvordan nettleseren kommer til å ende opp til slutt med tanke på Unite og Widgets. Hva blir det neste og hvordan bruker vi nettleseren om 2 år? Jeg lurer på det ja Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Hei. Hvordan får man vekk internett søk fra adresselinja? Jeg vil bare taste inn f.eks pupp og komme rett til pupp.com. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Det er nok dessverre ikke mulig. Flere som har klaget på det på my.opera.com, så vi får se om de gjør noe med det. Det beste man kan nå er enten å legge til / etter navnet. Altså pupp/. Eller så kan man trykke ctrl+enter, istedenfor enter. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Ja det må de fikse på etterhvert, en litt teit feil. Og er det bare meg eller tok det lenger tid å laste inn siden ved bruk av skråstrek? hmm.. Tror jeg skal venne meg til å bruke ctrl+enter. Det går fremdeles fortere enn å skrive .com eller bruke bokmerke. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Opera ligner mer og mer på en dårligere versjon av firefox, og det irriterer meg. Dessuten er ytelsen helt latterlig. Hvis jeg skal se på flashvideoer må jeg bruke firefox, for det takler ikke opera. Ellers så finner den titt og ofte ut at den skal kræsje. Blæ Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Skjønner egentlig ikke problemet Brun. Har så og si ingen problemer med å bruke Opera både på jobben og hjemme. Endret 29. april 2010 av Slimda Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Ikke? Ytelsesproblemene er vanvittige her, og de har kommet med de siste par oppdateringene. Hva gjelder å tilnærme firefox, så tenker jeg brukergrensesnitt. F. eks. hva som skjer når du skriver noe i adressefeltet, og hvordan tryllestaven fungerer. Men det største problemet er ytelsen og stabiliteten. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Ikke? Ytelsesproblemene er vanvittige her, og de har kommet med de siste par oppdateringene. Hva gjelder å tilnærme firefox, så tenker jeg brukergrensesnitt. F. eks. hva som skjer når du skriver noe i adressefeltet, og hvordan tryllestaven fungerer. Men det største problemet er ytelsen og stabiliteten. Kan du beskrive mer hva du mener? For meg er Opera kjappere enn noensinne, og har ingen problemer med ytelsen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Ytelsen er forsåvidt utelukkende når det er flashvideoer av ymse slag inne i bildet. Youtube eller proprietære løsninger. Men det gjelder i både XP, vista og win7, på tre maskiner. Og de samme maskinene kjører de samme videoene uten problem (og uten at resten av nettleseren/maskina går i sirup) med firefox. Ellers så kræsjer jo nettleseren med ujevne mellomrom fordi opera virker ekstremt kresen på kode. En haug med nettsider opera ikke liker. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Tror du overdramatiserer litt her. Aldri støtt på en side som kræsjer Opera etter 10.50 bortsett fra en PDF-bug som nå er rettet Ytelsen er rett og slett på topp for min del og brukergrensesnittet er herlig kompakt. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Forresten, når jeg jobber med økter/sesjoner eller hva man skal kalle det på norsk. Jeg vil gjerne ha det sånn at jeg åpner en økt i et nytt vindu og når jeg lukker dette så lagres den automatisk. Er dette standard eller mulig? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Hei, Når man marker en tekst og høyreklikker får man blant annet opp valget "søk". På versjon 10.51 så ble søket åpnet i en ny fane. Men på 10.52 så åpnes søket i samme fane. Er det mulighet for å endre dette slik at det åpnes i ny fane? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Preferences -> Advanced -> Ta vekk haken ved "Reuse current tab" Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 hmm, men da åpner speeddial seg i egen tab... der vil jeg ha re-use Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Noen som får gmail til å funke med "Bruk av programtillegg" på? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Kanskje ikkje eit alternativ for alle, men om du held inne Ctrl når du klikker på Søk, opner den seg i ny fane, og med Ctrl + Shift i ny bakgrunnsfane. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå