Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Tusen takk trygveaa! Funket fjell såvidt jeg kan se :)

 

Kunne du fikset på FFixer (tidligere Facebook Fixer) også tror du?

Den ser ut til å virke, så lenge du har scriptene fra min forrige post (EmulateGM.js.txt, a-lib-xmlhttp-cd.js.txt og a-lib-stacktrace.js.txt. De to sistnevnte trengs bare for noen få funksjoner). Det er viktig at filnavnet slutter på .user.js, ellers vil den ikke virke.

 

edit: Det står også på siden til FFixer at den virker på Opera, men du mister noen få funksjoner om man ikke har disse scriptene.

 

edit2: Hvis du ikke vil ha den boksen øverst til høyre (User Script Commands) kan du kommentere ut linje 2184 (den som inneholder GM_registerMenuCommand) i FFixer scriptet. Samme valg for innstillinger for scriptet finnes under Account -> Configure FFixer.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker Google MonkeyR UserJS til Opera. Har prøvd litt forskjellig, men får det ikke til å funke. Enlighten me! :)

Denne bruker en del Greasemonkey funksjoner, så det er nok derfor den ikke virker. Heldigvis har noen laget script som emulerer disse funksjonene til Opera. I tillegg måtte jeg endre noen småting for å få det til å virke. Det ser ut som det virker bra, men hvis det er noe som ikke virker så kan jeg prøve å fikse det hvis du sier fra.

 

For å bruke det:

Last ned de 4 vedleggene. Fjern .txt på slutten av filnavnet, så de slutter på .js. Legg de i User Javascript mappa du har valgt for Opera (gå til Preferences -> Advanced -> Content -> JavaScript options for å velge hvilken mappe dette skal være)

 

 

GoogleMonkeyR.user.js.txt

Modifisert fra dette (det du linka til)

 

EmulateGM.js.txt

Modifisert fra dette.

 

a-lib-xmlhttp-cd.js.txt

Henta herfra

 

a-lib-stacktrace.js.txt

Henta herfra

 

 

 

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan automatisk skru av denne på spesifikke domener?

Ganske langt oppe i oAutoPagerize.js ser du at det står "@exclude https://mail.google.com/*". Legg til domenet du ikke vil ha med på samme måte rett under.

 

Vet ikke helt om jeg liker de blå boksene rundt søkeresultatene, ellers var den fin!

edit: dette kunne jeg konfigurere selv skjønte jeg! så away-with-bakcground-colour!

 

Autopagerize fungerer ikke på google for meg, den la bare "page 2" "page3" linker på toppen, etterhvert som jeg scrollet nedover, så måtte exclude den.

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Noen som har lyst å hjelpe meg med et lite problem?

 

Har Opera 10.10 og XP (9.2-kompatible snarveier)

 

Jeg bruker Ctrl+F5 (oppdater alle faner) mye. Men det jeg ikke liker, er at Opera med denne knappen oppdaterer alle faner i alle vinduer. Finnes det en løsning så den kun oppdaterer alle fanene i det aktive vinduet?

Lenke til kommentar

Tusen takk trygveaa! Funket fjell såvidt jeg kan se :)

 

Kunne du fikset på FFixer (tidligere Facebook Fixer) også tror du?

Den ser ut til å virke, så lenge du har scriptene fra min forrige post (EmulateGM.js.txt, a-lib-xmlhttp-cd.js.txt og a-lib-stacktrace.js.txt. De to sistnevnte trengs bare for noen få funksjoner). Det er viktig at filnavnet slutter på .user.js, ellers vil den ikke virke.

 

edit: Det står også på siden til FFixer at den virker på Opera, men du mister noen få funksjoner om man ikke har disse scriptene.

 

edit2: Hvis du ikke vil ha den boksen øverst til høyre (User Script Commands) kan du kommentere ut linje 2184 (den som inneholder GM_registerMenuCommand) i FFixer scriptet. Samme valg for innstillinger for scriptet finnes under Account -> Configure FFixer.

Dessverre, ser ikke ut til å funke. Skjer f.eks ikke noe når jeg trykker "Configure FFixer" :hm:

 

edit: fikk det til ved å legge FFixer i en egen mappe uten noen andre .js filer.

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Oy - denne var jo helt genial!

På Google er dette JS'et helt genialt, og nesten noe de burde ha implementert selv for alle!

Hva er det som avgjør om JS'et henter ned neste side, eller ei? Fikk en feeling av at det har noe med "fast forward"-funksjonen i Opera, men har vært på flere nettsider hvor knappen er klikkbar, uten at JS'et er i bruk :-/

 

Noen som har lyst å hjelpe meg med et lite problem?Har Opera 10.10 og XP (9.2-kompatible snarveier)Jeg bruker Ctrl+F5 (oppdater alle faner) mye. Men det jeg ikke liker, er at Opera med denne knappen oppdaterer alle faner i alle vinduer. Finnes det en løsning så den kun oppdaterer alle fanene i det aktive vinduet?

Kjenner ikke til noen løsning for dette, da jeg aldri har hatt behov for denne finnessen selv. Men prøv å søk litt rundt på forumene til Opera, du burde finne noe der.

Lenke til kommentar

Autopagerize fungerer ikke på google for meg, den la bare "page 2" "page3" linker på toppen, etterhvert som jeg scrollet nedover, så måtte exclude den.

Autopagerize fungerer ikke sammen med GoogleMonkeyR, men siden GoogleMonkeyR har et eget valg for å automatisk loade neste side, så er det ikke noe poeng i å prøve å fikse det.

 

Dessverre, ser ikke ut til å funke. Skjer f.eks ikke noe når jeg trykker "Configure FFixer" :hm:

 

edit: fikk det til ved å legge FFixer i en egen mappe uten noen andre .js filer.

Merkelig, funker fint her. Du kan evt. gå til Opera-knappen -> Page -> Developer Tools -> Error Console, og se om du får noen feil der når du går inn på Facebook og trykker på Configure FFixer.

Var den egne mappa en undermappe i mappen for user javascriptene, eller hvor var den? Hvis jeg prøver å legge et script i en undermappe blir det ikke kjørt.

 

Hvordan får jeg AutoPagerize til og ikke gjelde for bestemte tråder her på forumet? Har prøvd med en @exclude, men det hjalp ikke. Trykker jeg "off" så husker den ikke det til neste gang jeg starter Opera...

Det funket å legge til @exclude for meg:

// @exclude        https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1220603*

Pass på at du må ha med * på slutten, slik at linken kan inneholde mer etter tråd-id'en.

 

Hvor finner man innstillingen til Bittorrent?

Gå til denne adressen:

opera:config#BitTorrent

Lenke til kommentar

Hva er problemet?

 

Hvis du ser på videoen så er det feil i grafikken eller på bildet som scrolles i nettleseren.

 

 

 

Hvorfor kan jeg ikke logge inn på Facebook i Opera 10.51? Har prøvd å slette cookies...

 

Takker for hjelpen :)

Ingen som har svar på denne?

 

Passord eller brukernavn er ugyldig? Har opplevd det jeg også.

Lenke til kommentar

Opera hadde problemer med FB cookkies, men om du sletter samtlige cookies i Opera, skal det problemet forsvinne av seg selv. (Men kanskje litt uheldig å slette alle cookies mtp andre sider – så hvorfor ikke oppgradere til 10.52 istedet?)

Gjorde det nå, problem løst. Rart at google ikke kunne svare meg på dette problemet.

Lenke til kommentar

Er det noen løsninger på problemet med at ikke alle bildene lastes inn? Kjedelig å lese db.no og andre billedtunge sider, når over halvparten av bildene er borte... Jeg får heller ikke opp alle videoer, slik at jeg må laste siden på nytt for at de skal lastes inn..

Har så si ikke dette problemet, men de gangene det skjer er det ikke verre enn å høyreklikke på bildet og velge "Oppdater bilde".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...