Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ingen val der for å aktiver stemmefunksjonen, eg har søkt. Men det bør gå via Setpoint, som vist på skjermskotet eg posta lengre oppe.

 

Men jeg liker ikke Setpoint. Kommer ikke til å installere det bare pga en stemmefunksjon som jeg går lei etter kanskje tre dager

Lenke til kommentar
nei, det er ingen valg der for stemmefunksjonen, men du kan lage et selv ;)

hvis du ikke er sikker på hvordan, så kan du se på stemmefunksjonen i tastaturkonfigurasjonen, og eller dokumentasjon som ligger ute på opera sine nettsider ;)

Ser ingenting om å spesifisere kva knapp som skal trykkast for å kunne snakke. Du kan spesifisere eigne kommandoar, det er greit, men ikkje det same. Har du link til det du tenkjer på?
Men jeg liker ikke Setpoint. Kommer ikke til å installere det bare pga en stemmefunksjon som jeg går lei etter kanskje tre dager
Trudde du hadde det installert, av ein eller annan grunn ... Eit alternativ er å ikkje ha noko tast i det heile, det vel du på same stad som du vel om det skal vere scroll lock eller insert, men nedtrekksmenyen nedanfor.
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne bli kvitt e-post funksjonen i Opera. Kan det gjøres? Den lager bare plunder og rot her. Jeg vil heller fortsette å benytte OE, men så må jeg alltid åpne den før jeg åpner Opera ellers stjeler den Eposten. Så bruker jeg Opera bare til det den er god til, surfing. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Verktøy --> Innstillinger --> Avansert --> Program. Der kan du spesifisere kva program som skal brukast ved mailto-linker. Du kan ikkje fjerne epostklienten, men du treng ikkje bruke den.

 

Takker hjerteligst, det holder lenge hvis jeg bare slipper å bruke den!

Lenke til kommentar

Hadde de nå bare kunnet forbedre ytelsen og minneforuket, det trengs nå som Firefox virkelig har tatt noen syvmilssteg med de siste betaene. Jeg ønsker å bruke Opera i nye 12-13 år, men akkurat nå ser det ut som iallfall de nærmeste årene blir Firefox sine.

Endret av m99
Lenke til kommentar

http://operawiki.info/Opera

der er noe dokumentasjon.

 

jeg har prøvd med "Start listening | Stop listening" som funksjon, men jeg fikk den ikke til å stoppe.

men ved å dele den opp i to knapper, så fikk jeg det til å funke.

 

jeg har aldri laget egne tastekombinasjoner, så det er sikkert bare noe jeg gjør feil, kanskje du klarer å få det til bedre?

hvis ikke, så er det sikkert noen på opera forumet som kan ;)

Lenke til kommentar
Verktøy --> Innstillinger --> Avansert --> Program. Der kan du spesifisere kva program som skal brukast ved mailto-linker. Du kan ikkje fjerne epostklienten, men du treng ikkje bruke den.

 

Takker hjerteligst, det holder lenge hvis jeg bare slipper å bruke den!

Sjekk også "Verktøy->E-post kontoer" i tilfelle du skulle ha klart å aktivere mailklienten.

Lenke til kommentar
http://operawiki.info/Opera

der er noe dokumentasjon.

 

jeg har prøvd med "Start listening | Stop listening" som funksjon, men jeg fikk den ikke til å stoppe.

men ved å dele den opp i to knapper, så fikk jeg det til å funke.

 

jeg har aldri laget egne tastekombinasjoner, så det er sikkert bare noe jeg gjør feil, kanskje du klarer å få det til bedre?

hvis ikke, så er det sikkert noen på opera forumet som kan ;)

Der ja, eg såg berre på Opera sine eigne sider eg, tenkte ikkje over den wikien. Men eg fekk ikkje til noko eg heller. Har heller aldri laga eigne hurtigtastar som eg kan hugse.
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man skrur av den integrerte mail funksjonen i Opera?

Når jeg klikker på en mailadresse på et nettsted vil jeg at Ny melding i Mail skal åpne seg (bruker mac), ikke Opera-applikasjonen. Men jeg får bare denne beskjeden hver gang jeg klikker på en mailadresse:

182515.jpeg

Lenke til kommentar

Opera har nærmest blitt ubrukelig for meg i det siste. Problemet med flash begynner å bli uutholdelig, hver gang jeg skal se et klipp på youtube må jeg starte Opera på nytt! Deretter fungerer det kanskje i en liten periode, men etter hvert går det tilbake til slik det var: ingen lyd og klippet stopper etter et par sekunder. Er det noen som vet om det finnes en løsning på dette problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...