Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Det kom relativt nylig (for min del) en hel del kosmetiske endringer i opera. Bruker nå 10.51, og en av de nye tingene som virkelig irriterer meg er at du nå har "search for" som første valg når du trykker pil ned når du taster inn en url, mens opera prøver å autofullføre adressen for deg. Vet noen hvordan jeg kan fikse dette? Skru av autofullfør og fjerne "search for" i adressefeltet? Evt. flytte det til nederst/pil opp, slik det var før. Der er det ikke i veien. vil jeg søke så bruker jeg jo søkefeltet som er rett ved siden av adressefeltet.

Noen som kan hjelpe med denne?

I opera:config skriver du dropdown, og skrur av valget "Auto Dropdown". Dette vil jo fjerne hele sulamitten, noe som egentlig ikke var så gale.

 

Alternativt kan du skrive inn completion, og skru av de 3 valgene du får opp der. Dette vil skru av autofullfør, samt delvis skjule historikk og bokmerker i dropdown.

 

Har enda til gode å finne ut hvordan å få søke-valget på bunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problem som helsten2, mange sideoppsett som blir helt ødelagt i de nye operaversjonene. Men har en ting jeg ikke har sett noe annet sted: Jeg får ikke logget på facebook. Det fungerer ikke med noen kontoer, og det er bare på facebook jeg ikke får logget inn. Er det noe problemer med cookies eller må jeg vente på nye versjoner av opera?

Jeg har samme problemet med gmail og alt av google-apps.

Jeg har noen ganger hatt problemer med Gmail. Har vanligvis gått over av seg selv etter noen timer, som en midlertidig løsning har det alltid fungert å deaktivere Gmail Labs: http://mail.google.com/mail/?labs=0

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem som helsten2, mange sideoppsett som blir helt ødelagt i de nye operaversjonene. Men har en ting jeg ikke har sett noe annet sted: Jeg får ikke logget på facebook. Det fungerer ikke med noen kontoer, og det er bare på facebook jeg ikke får logget inn. Er det noe problemer med cookies eller må jeg vente på nye versjoner av opera?

Jeg har samme problemet med gmail og alt av google-apps.

Jeg har noen ganger hatt problemer med Gmail. Har vanligvis gått over av seg selv etter noen timer, som en midlertidig løsning har det alltid fungert å deaktivere Gmail Labs: http://mail.google.com/mail/?labs=0

Takk, men det funker ikke. Den står fortsatt bare på "setting up secure connection" når jeg prøver å gå inn på gmail. Altså, siden laster ikke. Jeg får ikke forsøkt å logge på, forsiden laster ikke. Så deter forsåvidt ikke samme problemet som Rhythm, når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar

Jeg har noen ganger hatt problemer med Gmail. Har vanligvis gått over av seg selv etter noen timer, som en midlertidig løsning har det alltid fungert å deaktivere Gmail Labs: http://mail.google.com/mail/?labs=0

Det funket ikke for meg, men i Gmail byttet jeg til standard html visning, etter det har det ikke vært noen problemer.

 

Prøvde løsningen for innlogging på facebook, funket fett. Takk for det :D

Lenke til kommentar

Har Opera mini fått seg RSS snart? Eneste grunnen til at jeg ikke bruker den, leser nyheter og da er det best å samle alle nyhetene..

Hva mener du? Har ikke Opera Mini hatt RSS-støtte i en årrekke da? Vel; jeg har iallefall feeds i min Opera mini :)

Jeg vet tidligere versjoner har den støtten men jeg sjekket den nyeste versjonen nå og finner ikke RSS funksjon i den. Jeg har Opera Mini versjon 5.0.18741, versjon 4 har rss.

 

Fant ut at jeg kan velge eldre versjoner av Opera mini så da var jeg reddet :)

Lenke til kommentar

Noen som sliter med at bilder ikke vises. Må trykke meg gjennom den view knappen hele tiden. Enkelte forumtråder må jeg åpne IE for å se bildene. Utrolig irreterende.

 

Har samme problem.

 

Er det mulig å lukke alle andre faner, ved å dobbelklikke på den fanen som du vil skal bli igjen?

Ikke som jeg vet om, men du har jo høyreklikk -> close all but active

Lenke til kommentar

Jeg vet tidligere versjoner har den støtten men jeg sjekket den nyeste versjonen nå og finner ikke RSS funksjon i den. Jeg har Opera Mini versjon 5.0.18741, versjon 4 har rss.

[...]

Ahh, don't worry: bare du som ikke har lett godt nok.

Forsåvidt forståelig, for RSSn er kanskje gjemt litt?

 

Slik går du frem:

1) Åpne "valgvinduet" (eller hva vi skal kalle det) ved å klikke på skiftenøkkelen nede til høyre.

2) Klikk deg inn på "Bokmerker" (første alternativ)

3) Klikk på "Kanaler" (første alternativ)

 

Woila, værre var det ikke.

Dog: Jeg bruker ikke RSS aktivt på Opera Mini selv, så aner slik sett ikke hvor godt det fungerer – men vil nå tro det fungerer smooth :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...