Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Nei, jeg mener hvilken rekkefølge de åpnes når jeg lukker/minimerer tabs. Nå åpner jeg som regel en rekke tabs når jeg leser nettaviser, forum etc., og nå åpnes de ikke i den rekkefølgen jeg trykket. Hvis jeg for eksempel åpner fire faner fra hw.no med midtklikk eller ctrl+shift+venstreklikk, åpner de ikke nødvendigvis i den rekkefølgen jeg åpnet dem i. Hvis jeg åpner en annen tab jeg har i bakgrunnen, som Facebook, og minimerer den igjen, åpnes gjerne den siste tab-en jeg åpnet, i stedet for den forrige jeg hadde aktiv.

 

Edit: når jeg lukker den siste ikke-minimerte tab-en, blir den siste minimerte tab-en maksimert uten noen god grunn.

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører Opera 10.10 (build 1893) under Win 7 (64 bit)

 

Hver gang, etter å ha surfet en stund (kan ta fra 5 minutter til 5-6 timer), så dukker følgende melding opp:

post-206045-1265316415_thumb.jpg

Denne spretter så opp med ujevne mellomrom helt til du restarter Opera. MEGET irriterende.

 

Noen tips?

 

...samme skjer på 10.51 - build 3311 (clean install) ... :mad:

...... og på 10.52 - build 3337. Og nå blir dialogen værende på skjermen selv om du trykker 'Yes' eller 'No' :no:

 

EDIT:

Nå har det faktisk blitt verre. Sidene lastes kun delvis (av og til ikke i det hele tatt), kun noen få bilder vises, formatteringen er helt på 'bærtur'...

Det virker som om det er en eller annen ressurs det er slutt på. Eller en intern buffer overflow ...

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Hmm, Opera sliter enda med å vise en god del sider korrekt, men hvis du tar en reload eller to - så vises de som regel OK... Syns problemet har vært økende på 10.51 og 10.52.

 

F.eks. dette forumet

 

Feil: :nei::cry:

 

post-206045-1270067309,661_thumb.jpg

 

Korrekt:

 

post-206045-1270067322,8999_thumb.jpg

 

Noe som kan konfigureres? :hmm:

Andre med samme erfaringer?

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

@ArilC: Gjør et søk etter eksempelvis TEST. ctrl+f12 -> search/søk -> add/legg til -> navn og kallenavn er naturligvis etter egen preferanse, i adressefeltet limer du inn adressen du får fra testsøket ditt og bytter ut TEST med %s

 

Google vil f.eks. gi http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=TEST&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8 som man da endrer til http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=%s&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

Endret av Frikky
Lenke til kommentar

Det kom relativt nylig (for min del) en hel del kosmetiske endringer i opera. Bruker nå 10.51, og en av de nye tingene som virkelig irriterer meg er at du nå har "search for" som første valg når du trykker pil ned når du taster inn en url, mens opera prøver å autofullføre adressen for deg. Vet noen hvordan jeg kan fikse dette? Skru av autofullfør og fjerne "search for" i adressefeltet? Evt. flytte det til nederst/pil opp, slik det var før. Der er det ikke i veien. vil jeg søke så bruker jeg jo søkefeltet som er rett ved siden av adressefeltet.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem som helsten2, mange sideoppsett som blir helt ødelagt i de nye operaversjonene. Men har en ting jeg ikke har sett noe annet sted: Jeg får ikke logget på facebook. Det fungerer ikke med noen kontoer, og det er bare på facebook jeg ikke får logget inn. Er det noe problemer med cookies eller må jeg vente på nye versjoner av opera?

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem som helsten2, mange sideoppsett som blir helt ødelagt i de nye operaversjonene. Men har en ting jeg ikke har sett noe annet sted: Jeg får ikke logget på facebook. Det fungerer ikke med noen kontoer, og det er bare på facebook jeg ikke får logget inn. Er det noe problemer med cookies eller må jeg vente på nye versjoner av opera?

Jeg har samme problemet med gmail og alt av google-apps.

Lenke til kommentar

Ja, noen alfa-/betaversjoner av Opera 10.5x har hatt problemer med cookies på Facebook. For å løse problemet se denne blogposten: http://my.opera.com/chooseopera/blog/show.dml/9014631

 

Det kan helt klart være en idé å slette samtlige cookies til ulike google-apps Herr Brun, kan iallefall ikke skade ;-)

Har slettet alt som slettes kunne.

 

Hvorfor funker det ikke å se blant annet kamper fra VG live i Opera?

Det lurer jeg òg på.

Lenke til kommentar

Det kom relativt nylig (for min del) en hel del kosmetiske endringer i opera. Bruker nå 10.51, og en av de nye tingene som virkelig irriterer meg er at du nå har "search for" som første valg når du trykker pil ned når du taster inn en url, mens opera prøver å autofullføre adressen for deg. Vet noen hvordan jeg kan fikse dette? Skru av autofullfør og fjerne "search for" i adressefeltet? Evt. flytte det til nederst/pil opp, slik det var før. Der er det ikke i veien. vil jeg søke så bruker jeg jo søkefeltet som er rett ved siden av adressefeltet.

Noen som kan hjelpe med denne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...