Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva f.eks. er ajax-basert? mobile finnes vel ikke på android ennå, gjør det?

F.eks når du trykker på konvolutten under avataren min og får opp vinduet for å skrive PM. Dette krever ikke at du laster inn hele siden på nytt med en normal nettleser, men Mini vil først sende en forespørsel til serverne om å komprimere siden før den henter hele på nytt en gang til. Så i dette tilfellet vil faktisk Mini bruke med båndbredde en Mobile, men jevnt over er nok Mini mer økonomisk.

Lenke til kommentar

Før når jeg skrev vg eller dagbladet i adressefeltet gikk den til vg.no eller dagbladet.no automatisk, men nå googler den det jeg skriver. Jeg vil ikke ha det slik da jeg skriver g når jeg skal google. Noen som vet om det er mulig å endre dette? :)

Dersom du skriver adressen med domene én gang vil den foreslå denne ved neste inntasting. Krevde litt tilvenning, men synes dette fungerer tålelig greit. Om du kjører på med vg.no i adressefeltet en gang vil den altså foreslå vg.no så fort du trykker v neste gang :O)

Lenke til kommentar

Hei trofaste Operabrukere som sikkert har kunnskap om det meste i Opera. Har akkurat fått inn 10.51, og har noen spørsmål til dere.

 

Når man er inne på en side med galleri og blar fremover står man bom stille nå, mens før kunne man bla gjennom bildene på denne måten og unngå å bruke treg flashpopup som sidene legger opp til. Mulig å få denne "funksjonen" tilbake?

 

Jeg har ikke sansen for det nye adressefeltet, og synes at enkel alfabetisk sortering (slik man hadde i gamle dager) er det beste. Er det mulig å forandre på dette?

Lenke til kommentar

hva f.eks. er ajax-basert? mobile finnes vel ikke på android ennå, gjør det?

F.eks når du trykker på konvolutten under avataren min og får opp vinduet for å skrive PM. Dette krever ikke at du laster inn hele siden på nytt med en normal nettleser, men Mini vil først sende en forespørsel til serverne om å komprimere siden før den henter hele på nytt en gang til. Så i dette tilfellet vil faktisk Mini bruke med båndbredde en Mobile, men jevnt over er nok Mini mer økonomisk.

Jeg tror faktisk den bare laster ned endringene i slike tilfeller. Det går i allefall merkbart raskere å trykke på en Ajax-link enn å laste hele siden, selv om siden "reloades". Det leder meg til å tro at den bare laster ned endringene.

Lenke til kommentar

Er det noen løsninger på problemet med at ikke alle bildene lastes inn? Kjedelig å lese db.no og andre billedtunge sider, når over halvparten av bildene er borte... Jeg får heller ikke opp alle videoer, slik at jeg må laste siden på nytt for at de skal lastes inn..

Endret av PapaDon
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg er ny i forumet her men jeg slenger i vei et spørsmål alikevel.

Har akkurat installert opera 10.51 og oppdager plutselig at adresse linja med

tidligere besøkte linker er blitt gjennomsiktig,er det en ny "greie" fra Opera

eller er det feil på innstillingene mine noen steder.

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar

Argh, hvordan kan jeg få tilbake gammel håndtering av åpningsrekkefølgen av tabs? Jeg er vant til at de åpnes fra venstre mot høyre, men med 10.51 åpnes de på en annen måte, og på tools->preferences->tabs er ikke noen av menyvalgene merket, så jeg vet ikke hva jeg velger/velger bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...