hlnd Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Spørs om Opera vil slippe til. Se her. Ellers: 10.51 Endret 22. mars 2010 av Bl4cKnD Lenke til kommentar
hernil Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 hva f.eks. er ajax-basert? mobile finnes vel ikke på android ennå, gjør det? F.eks når du trykker på konvolutten under avataren min og får opp vinduet for å skrive PM. Dette krever ikke at du laster inn hele siden på nytt med en normal nettleser, men Mini vil først sende en forespørsel til serverne om å komprimere siden før den henter hele på nytt en gang til. Så i dette tilfellet vil faktisk Mini bruke med båndbredde en Mobile, men jevnt over er nok Mini mer økonomisk. Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Før når jeg skrev vg eller dagbladet i adressefeltet gikk den til vg.no eller dagbladet.no automatisk, men nå googler den det jeg skriver. Jeg vil ikke ha det slik da jeg skriver g når jeg skal google. Noen som vet om det er mulig å endre dette? Dersom du skriver adressen med domene én gang vil den foreslå denne ved neste inntasting. Krevde litt tilvenning, men synes dette fungerer tålelig greit. Om du kjører på med vg.no i adressefeltet en gang vil den altså foreslå vg.no så fort du trykker v neste gang :O) Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hei trofaste Operabrukere som sikkert har kunnskap om det meste i Opera. Har akkurat fått inn 10.51, og har noen spørsmål til dere. Når man er inne på en side med galleri og blar fremover står man bom stille nå, mens før kunne man bla gjennom bildene på denne måten og unngå å bruke treg flashpopup som sidene legger opp til. Mulig å få denne "funksjonen" tilbake? Jeg har ikke sansen for det nye adressefeltet, og synes at enkel alfabetisk sortering (slik man hadde i gamle dager) er det beste. Er det mulig å forandre på dette? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Når kommer opera til iphone og ipod touch? Noen som vet? Nei, men dei har levert den inn til Apple for godkjenning iallfall:http://my.opera.com/community/countup/ Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Noen nyheter rundt "Waiting for DNS confirmation of cookie domain.." buggen? Ikke fikset i 10.51.3351 Noen sites slik som neogaf, nekter og laste for meg Lenke til kommentar
-sprut- Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Merkelig, neogaf funker hos meg. (10.51.3315) Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Merkelig, neogaf funker hos meg. (10.51.3315) Du bruker sikkert ikke proxy. Flere som har problemet ser jeg http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=358631 http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=448831 Endret 24. mars 2010 av -iL- Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 hva f.eks. er ajax-basert? mobile finnes vel ikke på android ennå, gjør det? F.eks når du trykker på konvolutten under avataren min og får opp vinduet for å skrive PM. Dette krever ikke at du laster inn hele siden på nytt med en normal nettleser, men Mini vil først sende en forespørsel til serverne om å komprimere siden før den henter hele på nytt en gang til. Så i dette tilfellet vil faktisk Mini bruke med båndbredde en Mobile, men jevnt over er nok Mini mer økonomisk. Jeg tror faktisk den bare laster ned endringene i slike tilfeller. Det går i allefall merkbart raskere å trykke på en Ajax-link enn å laste hele siden, selv om siden "reloades". Det leder meg til å tro at den bare laster ned endringene. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Er det noen løsninger på problemet med at ikke alle bildene lastes inn? Kjedelig å lese db.no og andre billedtunge sider, når over halvparten av bildene er borte... Jeg får heller ikke opp alle videoer, slik at jeg må laste siden på nytt for at de skal lastes inn.. Endret 25. mars 2010 av PapaDon Lenke til kommentar
Teac Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Noen som vet om et bra userscript som en kan resize bilder med? Hadde et tidligere, men fjernet det da det ikke virket etter en oppdatering. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Noen som vet hvordan jeg kan blokkere reklame i youtube filmer, den som går oppå videoen underst? Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Finnes det noen måte å automatisk blokkere flash og sånt på samme måte som når man bruker turbo, uten å aktivere turbo? Sånn at man får en play knapp hver gang man ser en flash animasjon? Blir gal av flash reklame. Lenke til kommentar
JallaMario Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 opera:config#UserPrefs|EnableOnDemandPlugin Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Funket helt fint. Takker for hurtig svar. Lenke til kommentar
guard66 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Hei! Jeg er ny i forumet her men jeg slenger i vei et spørsmål alikevel. Har akkurat installert opera 10.51 og oppdager plutselig at adresse linja med tidligere besøkte linker er blitt gjennomsiktig,er det en ny "greie" fra Opera eller er det feil på innstillingene mine noen steder. Håper noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Noen som vet hvordan jeg kan blokkere reklame i youtube filmer, den som går oppå videoen underst? Bruk et userscript. http://userscripts.org/tags/youtube Er ikke alle som fungerer helt optimalt med Opera, så prøv noen forskjellige. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 opera:config#UserPrefs|EnableOnDemandPlugin den boksen som viser flash popper fremdeles opp på slutten av loadingen, slik av siden blir skjøvet litt ned. går det an å fikse dette? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Argh, hvordan kan jeg få tilbake gammel håndtering av åpningsrekkefølgen av tabs? Jeg er vant til at de åpnes fra venstre mot høyre, men med 10.51 åpnes de på en annen måte, og på tools->preferences->tabs er ikke noen av menyvalgene merket, så jeg vet ikke hva jeg velger/velger bort. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Du meiner kva rekkjefølgje dei kjem i ved Ctrl + Tab/høgreklikk + scroll? Verktøy --> Alternativer --> Avansert --> Faner: I den øvste nedtrekksmenyen vel du kva måte dette skal skje på. Standard er kanskje «Etter sist brukte», medan du vil ha «I faneorden». Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå