Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forward/fast forward/wand fungerer fremdeles ikke, selv etter flere eksperimenter med rekkefølge på kommandoene. Kanskje det er på tide med en formattering, det pleier å løse alt ;) Takk for hjelpen uansett :)

 

Dofty: for å fjerne gammelt rusk kan du trykke start - kjør - %appdata%, slette opera, gå opp et nivå og inn i local, og slette opera der og.

Lenke til kommentar

Ok, skal fjerne det helt når jeg kommer hjem. Men tror jeg kommer til å bruke Firefox litt uansett, lenge siden jeg har prøvd det og det virker som om det er blitt bedre.

 

Bruker Opera til et par andre ting som den takler bedre, så kommer aldri til å bytte helt ut. ;)

Lenke til kommentar

Merker det er noen irritasjonsmomenter i Opera... Eksempelvis under hardware.no, så funker det ikke alltid å trykke på linkene til forumet (den oppfører seg som om det ikke er linker)

Du mener der hvor forumtråden ligger inni en iframe? Det er visst en bug med iframes i Opera, har merket det og. Hvis du høyreklikker en gang (også venstreklikker utenfor for å fjerne høyreklikkmenyen), så virker linkene igjen.

Lenke til kommentar

Er det noen her som får Opera 10.50 til å funke med postbanken? Jeg får opp feilmelding:

Ingen tilgang

Det har oppstått en feil, så du bør åpne et nytt nettleservindu og logge inn i nettbanken en gang til.

Opplever du fremdeles feil, kontakt oss på telefon 03800 og oppgi feilkode 1102.

 

Funker jo greit nok å fyre opp Chrome for å bruke akkurat Postbanken, men litt irriterende er det jo i lengden.

Lenke til kommentar

Er det noen her som får Opera 10.50 til å funke med postbanken? Jeg får opp feilmelding:

Ingen tilgang

Det har oppstått en feil, så du bør åpne et nytt nettleservindu og logge inn i nettbanken en gang til.

Opplever du fremdeles feil, kontakt oss på telefon 03800 og oppgi feilkode 1102.

 

Funker jo greit nok å fyre opp Chrome for å bruke akkurat Postbanken, men litt irriterende er det jo i lengden.

Identifiser som Internet Explorer? (høyreklikk -> edit site pref)

Syns jeg leste noe om det et sted, har ikke prøvd selv dog.

Edit: er bankid og ikke postbanken som er problemet har jeg hørt.

Endret av Ageurk
Lenke til kommentar

@dravisher: Kontakt banken din som det står. Det er en feil i deres kode.

 

Litt mer info (jeg antar at dette er grunnen til problemet):

 

Opera har endret måten de leser object-tagger (taggen som bankid bruker) på, slik at den er korrekt i forhold til html-spesifikasjonen. Den leser den nå på samme måte som Firefox. Koden for bankid er skrevet feil, slik at det ikke virker med den korrekte måten å lese det på.

 

Grunnen til at bankid virker i Firefox, er at siden merker at man bruker Firefox og leverer en annen kode. Det kan kanskje virke (ikke testet) å høyreklikke på siden -> Edit Site Preferences -> Network -> Mask as Firefox.

 

Jeg tror de fleste nettbanker har endret koden sin, slik at det virker i Opera, men Postbanken har tydligvis ikke gjort det enda.

 

Her er en mer detaljert beskrivelse av hva Opera har endret og noe om problemet.

Lenke til kommentar

Er det noen her som får Opera 10.50 til å funke med postbanken? Jeg får opp feilmelding:

Ingen tilgang

Det har oppstått en feil, så du bør åpne et nytt nettleservindu og logge inn i nettbanken en gang til.

Opplever du fremdeles feil, kontakt oss på telefon 03800 og oppgi feilkode 1102.

 

Funker jo greit nok å fyre opp Chrome for å bruke akkurat Postbanken, men litt irriterende er det jo i lengden.

Lurer på om det blir fiksa i 10.51. Last ned RC3 her.

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar

Opera mini er ikke en fullverdig nettleser. F.eks her på forumet vil alt som er ajax-basert måtte lastes på nytt hver gang istedet for å fungere sånn som på PC-en din.

 

Den store fordelen er jo selvfølgelig at siden komprimeres kraftig og du sparer datatrafikk og ofte tid. Vil du ha et fullverdig alternativ til standardnettleseren på Android er det nok Opera Mobile du må se på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...