Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner og bli dritt lei av "Waiting for DNS confirmation of cookie domain(s)..."

 

Noen sider kommer ikke opp i det hele tatt lengre. Har lest http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=358631, men selv den nå, får samme feilen, og ja jeg har disabled NTLM i opera:config. Det hjalp til og begynne med, men fungerer ikke lengre.

 

Noen ideer?

 

Har det kommet ut noen nyere versioner enn 10.50.3296 ?

Lenke til kommentar

Har nettopp oppgradert til 10.50, og det ser lovende ut! Spesielt med tanke på god utnyttelse av plass.

 

For en netbook, der man vil ha mest mulig plass, hadde det imidlertid vært ideelt om man kunne legge til en adresselinje som tok all ledig plass i tab-linjen, altså at den strakk seg ut på samme måte som i adressebaren. Lar dette seg gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg greier ikke å få den dynamisk, tror det i så fall må være en "custom button". Men dette er ekstremt bra utnytting av plass i hvert fall (bruk F8 for å komme til adressefeltet):

 

post-13769-1268695534,7785_thumb.png

 

Alternativt kan du fjerne adressefeltet helt, og taste F2 for å skrive URLer.

 

 

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Kjører Opera 10.10 (build 1893) under Win 7 (64 bit)

 

Hver gang, etter å ha surfet en stund (kan ta fra 5 minutter til 5-6 timer), så dukker følgende melding opp:

post-206045-1265316415_thumb.jpg

Denne spretter så opp med ujevne mellomrom helt til du restarter Opera. MEGET irriterende.

 

Noen tips?

 

...samme skjer på 10.51 - build 3311 (clean install) ... :mad:

Lenke til kommentar

Jeg greier ikke å få den dynamisk, tror det i så fall må være en "custom button". Men dette er ekstremt bra utnytting av plass i hvert fall (bruk F8 for å komme til adressefeltet):

 

post-13769-1268695534,7785_thumb.png

 

Alternativt kan du fjerne adressefeltet helt, og taste F2 for å skrive URLer.

 

 

Hvordan fikk du Opera så minimalistisk?

Lenke til kommentar

Ingen stor sak, men lurer på om det er mulig å få Opera 10.5 til å behandle flytting av faner som før? Altså at fanen man flytter ikke blir aktiv idet man starter å dra fanen. Gjør redigering av hurtigvalg litt mer tungvindt.

 

Og er det noen som har kommet borti om det er mulig å få Opera til å lagre bokmerket i mappa du drar det til, og ikke overmappa når man drar en fane til bokmerkeraden på sida?

Lenke til kommentar

Tror ikke det er mulig å endre så den ikke aktiverer fanen med venstre museknapp, men prøv å dra med høyre museknapp isteden. Da blir den ikke aktivert.

 

Ser ut som en bug at bokmerkene ikke kommer i den mappa. Bør vel raporteres. Som en workaround kan du holde den over mappa en liten stund til den åpnes, og så plassere den inni mappa. Da funker det.

Lenke til kommentar

Nå ser det ut til at gmail har klikka fullstendig i Opera(funker i Chrome). Jeg kommer ikke inn på noen av mailene og det eneste som funker er å trykke på "Documents", "Maps" osv. Dersom jeg går inn på en mail skjer det ingenting og browseren krasjer. Har prøvd å slette alle cookies.

 

edit: må si jeg har hatt mye tull etter oppgraderingen til 10.5 :(

Endret av EB_Veyron
Lenke til kommentar

Hvordan fikk du Opera så minimalistisk?

 

Har ikke gjort noe annet enn å ikke bruke sidebar-en (trykk F4 hvis du har den på), og å fjerne "Address bar" (Shift + F12 -> Toolbars). Deretter la jeg til adressefeltet igjen oppe ved bosspannet. Opera er jo allerede rimelig minimalistisk med 10.5-designet.

 

 

 

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at Opera 10.50 ikke laster alle bilder på en side? Det hender at jeg er på sider hvor bare halvparten av thumbnailene ikke lastes og smileys i forumet her ikke alltid vises. Ordnes med F5 eller høyreklikk -> reload image, men det kan være irriterende.

 

Bare lurer på om det kan ha noe med innstillingene mine å gjøre, eller om det er en vanlig bug :)

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at Opera 10.50 ikke laster alle bilder på en side? Det hender at jeg er på sider hvor bare halvparten av thumbnailene ikke lastes og smileys i forumet her ikke alltid vises. Ordnes med F5 eller høyreklikk -> reload image, men det kan være irriterende.

 

Bare lurer på om det kan ha noe med innstillingene mine å gjøre, eller om det er en vanlig bug :)

 

Har samme problem selv... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...