Peppep Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Du kan forsøke å trykke på Opera-knappen (oppe til venstre), deretter "Mail and Chat accounts". Legg til en IRC-konto og se om panelet blir aktivert da. (Garanterer ingenting, bruker ikke IRC-klienten selv.) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Ah, det funket^^ Takker. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Etter at eg oppgraderte til Opera 10.50 får eg ikkje lenger betalt med kort på CDON.COM. Eg får ei feilmelding som seier "VerifyEasy error. Expected parameters missing: data, currency". Dette har fungert i tidlegare versjonar av Opera, og alt av Java, Javascript og Flash fungerer på alle andre sider eg har vore inne på. Er det nokon som har opplevd det same og har ei forklåring på dette? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Nei, men anbefaler å rapportere det: https://bugs.opera.com/wizard/ Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Bruker 10.5, offisiell versjon, ikke beta. Har problemer med at nesten hver gang jeg prøver å gå inn på en link eller skrive inn en URL, blir browseren bare stående og henge, som om den ikke får noe data tilbake fra serveren. Må gjerne reloade mange ganger for å få opp en side, av og til bare stanser loadingen midtveis på siden, og fortsetter aldri (har latt den stå over natta, fortsatt ingen respons). Bilder på en side loades ofte sent, fortsatt er ikke denne siden lastet ferdig. Har prøvd på to XP-maskiner og en Win7-maskin, prøvd uninstall og reinstallasjon på en annen mappe enn den gamle versjonen. Nettet er det ikke noe galt med, har prøvd på to ulike steder (jobb&hjemme), andre browsere har ikke problemet. Beta-utgaven hadde heller aldri dette problemet. Er dette en bug andre har sett? Det er helt ekstremt irriterende, det er virkelig ikke mulig å surfe på en maskin som bare en gang iblandt loader den siden du ber om. Virker som om http-requestene enten aldri blir sendt, eller at responsene ikke blir tatt imot. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Nei, men anbefaler å rapportere det: https://bugs.opera.com/wizard/ Då har eg gjort det, takk for tipset! Lenke til kommentar
Royalgipsy Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg synes opera bare på noen uker har gjort et fremragende arbeid og lagd ferdig en nettleser som lyser med brukervenlighet som "nesten" overgår chrome og har stabiliteten til firefox. Explorer gidder jeg ikke engang å samenligne med for den er foreldet i sin helhet etter min mening, men de andre er så godt tilpasset windows 7 nå så jeg har intet savn etter den... og hva youtube angår så må jeg si meg enig i det flere sier om stuttering osv men man kan altids prøve å kjøre youtube i html5 version da er man uavhengig av flash og for meg fungerer det utmerket. Med sånne fremskritt som de viser kapasitet til så håper jeg verden får opp øynene for vår norske nettleser og att de gir dem resurser til å utvikle noe som hvermansen blir veldig fornøyd med, for sånn som det ser ut nå er man storlig fornøyd med visse ting i hver nettleser, så jeg for exempel bruker forskjellige nettlesere ut ifra hva jeg skal bruke den til i dag men opera har gjort en god jobb så nå tror jeg jeg kutter i hvertfall firefox men for google sine egne apps og verktøy som jeg bruker i blandt er fortsatt chrome bedre optimalisert, men jeg synes jeg ser opera komme springende for å fikse også det om ikke de store selskapene aktivt går in for å sette kjepper i hjulene. Kort sagt jeg er overhvelmet av brukeroplevelsen den siste versionen av Opera gir meg hittils. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Er det noen enkel måte å importere bokmerker til Opera fra Firefox? Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Mulig dette er besvart før, men etter Opera 10.5 finner jeg ikke menyen for instillinger o.l. Dette er jo pga at verktøylinjen med "File, Edit" osv ikke vises lengre. Noen som vet hvordan jeg får den fram igjen? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Du mener ikke andre veien vel? "Opera-knappen" -> Instillinger -> Import og eksport -> Eksporter bokmerker. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Nei, jeg vil gjerne importere bokmerkene fra Firefox til Opera. Men når jeg går inn på Operakanppen>Instillinger>Import og eksport>Importer Netscape/Firefox-bokmerker... Så finner jeg ikke den filen jeg lagrer med Firefox. Lenke til kommentar
Hotel Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 noen som vet om det er mulig å ha fanelinjen nedest på siden, men la "opera-knappen" bli igjen øverts? må forøvig si at 10.50 er den mest bugga opera versjonen jeg noen gang har brukt Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Mulig dette er besvart før, men etter Opera 10.5 finner jeg ikke menyen for instillinger o.l. Dette er jo pga at verktøylinjen med "File, Edit" osv ikke vises lengre. Noen som vet hvordan jeg får den fram igjen? Den røde knappen. Trykk på den også "show menu bar" (nest nederst, over exit/avslutt). Hvis du ikke har den røde knappen kan du prøve å avinstallere, slette alt i \AppData\Roaming\Opera, og så installere på nytt. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Lagrer du som .html? Funket hos meg. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Nei, jeg prøvde å finne sikkerhetskopien min Funker nå Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 noen som vet om det er mulig å ha fanelinjen nedest på siden, men la "opera-knappen" bli igjen øverts? Apperance -> Toolbars -> Trykk på fanelinjen -> Placement: Top Deretter (før du lukker apperance-boksen) drar du Opera-knappen opp dit du vil ha den, f.eks. til venstre for venstre-pila på adresse-toolbaren. Til slutt høyreklikker du på den opprinnelige Opera-knappen og velger Customize -> Remove from toolbar. Lenke til kommentar
Hotel Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 noen som vet om det er mulig å ha fanelinjen nedest på siden, men la "opera-knappen" bli igjen øverts? Apperance -> Toolbars -> Trykk på fanelinjen -> Placement: Top Deretter (før du lukker apperance-boksen) drar du Opera-knappen opp dit du vil ha den, f.eks. til venstre for venstre-pila på adresse-toolbaren. Til slutt høyreklikker du på den opprinnelige Opera-knappen og velger Customize -> Remove from toolbar. takk! men er det mulig å gjøre slik at adresslinjenerstatter den aller øverste linjen (vet ikke hva den linjen heter, men det er den linjen vår det nå står "Svarer i Den store Opera-tråden - Forum - Diskusjon.no - Opera")? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Hvis du har Windows 7 eller Vista (vet ikke om det går i XP), hvor tabbene vises på den linjen, så kan du legge til adresselinjen ved siden av Opera-knappen, ny tab-knappen eller trash-knappen, men den blir veldig kort. Hvis du ikke har tab-toolbaren øverst på denne linjen, så kan du ikke gjøre dette. Hvis du har et annet OS, så går nok dessverre heller ikke dette. Endret 5. mars 2010 av trygveaa Lenke til kommentar
Hotel Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 ok, så det er ikke mulig å gjøre dette: Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Nå fant jeg faktisk et program som ser ut til å kunne gjøre dette, så du kan prøve det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå