Gå til innhold

Test Hangman spill.

DataFMT

Anbefalte innlegg

Hei

Satte meg ned i gårkveld å laga et hangman-spill i visual basic. Det vil si at jeg hadde meste av koden fra før, men den hadde hardkoda data. Nå hentes de fra en SQL-server på internett (derfor det kan oppleves treigt til tider), og brukere kan legge til ord selv. Jeg vet ikke hvor mye tid jeg kommer til å bruke på å luke bort feil, men programmet har i allefall ikke noen alvorlige feil nå. Det er i grunnen et "proof of consept" til et prosjekt jeg har.

Tenkte jeg skulle dele spillet med dere, og kanskje få noen forslag til forbedringer.

Det er veldig få ord i databasen nå, så kanskje dere vil hjelpe til med å fylle den? :)

Vær vennlig å ikke benytt ord som kan virke støtende. Da må jeg stenge muligheten for å legge til nye ord.

Programmet skal være virusfritt.

Last ned her.

Håper dere liker spillet.

-Frode

Endret av DataFMT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, spillet vil ikke starte her:) Får en grell feilmelding med en gang jeg prøver å starte programmet.

Har selv skrevet litt i Visual basic en gang i tiden, og husker det var problemer i forrhold til dette at man må inkludere forskjellige DLL filer for åf å programmet til å funke. Det er bl.a. en DLL fil som alltid må være med for at en "vanlig" pc som ikke har instalert VB eller har fått denne driveren fra et annet sted, skal klare å kjøre programmet.

Det finnes løsninger som gjør at programmet dit kan instalere denne dll filen idet man kjører det, og dermed kjører fint. Jeg har dessverre ikke vært borti VB på en god stund nå, så husker ikke hvordan jeg løste det, men det er et ganske vanlig problem, og det burte være ganske enklet å finne en løsning på det.

Feilmeldingen jeg får lyder som følgende:

"Programmet ble ikke riktig initialisert. (0xc0000135)"

EDIT:

Her har du en med samme problemet. Ser ut til at det er no drivere som mangler ja. Hvilke drivere ser ut til å komme av om du har laget i .NET eller VB6.0

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar

ja, det hadde jeg aldri tenkt på, men da er nok ikke maskinen din opdatert? Frameworken kommer med service pack 2 for XP og er allerede inkludert i vista.

Hvis det skal være mulig å få med framework automatisk, må jeg fikse en installer ifølge linken du gav. Dette er jo gjennomførbart, men likte ikke den som fulgte med VS .net 05. Får se etter andre løsninger. Dermed støtter ikke spillet folk som ikke har .net framework allerede installert :(.

Lenke til kommentar

Oppdatert til beta 4.

Forskjeller fra beta 3 til beta 4 er:

-Systemet tar hensyn til store og små bokstaver i ordene som legges til (lovlig å bruke store bokstaver i ord).

-Topp 5 liste over brukere som har lagt til flest ord.

-Midlerstidig registrering av antall tap og vinn (reigistreres bare lokalt).

EDIT: Tidligere versjoner vil slutte å fungere. Hvis du får feilmelding må du sjekke om det er beta 4 du har.

Endret av DataFMT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...