Sindre Aleksander Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Såvidt jeg vet så går det ikke å softmodde 8800-kort for å få mer volt. (Pga. voltregulatoren) Har prøvd det selv, og det funket ikke. Skjermkort er nok akkurat som CPUer dessverre... Noen klokker godt på lav volt, mens noen må ha voldsom volt for å få til samme frekvensene. (Noen kommer altså lengre uten vMod) Edit: Litt sen... Endret 4. november 2007 av Sindre Aleksander Lenke til kommentar
FranzJeger Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Acerview åssen får du klokket 8800gt kortet til heftige 792 og shader til over 1900? Jeg makser ut på 710/1844/2040 har ett ino3d kort... Hvem kort har du? har du satt opp volt i bios? det er samme kortet som eg har, ja eg flashet biosen min til løsere ram innstilling å høgre volt, men trur ikkje det funker å øke volt i Bios(har ikke målt kortet mitt før og etter heller) skal sjå om eg finner biosen for guds skyld. ME WANT REALLY REALLY BAD!! Lenke til kommentar
FranzJeger Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Du kan gjerne si litt om hva du gjorde og ikke for og få sy sinnsyk clock! Er det noe som ikke krever for mye modding for og få til? El var det bare bios update? Endret 4. november 2007 av FranzJeger Lenke til kommentar
acerview Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Du kan gjerne si litt om hva du gjorde og ikke for og få sy sinnsyk clock! Er det noe som ikke krever for mye modding for og få til? El var det bare bios update? oppdaterte til beta driverena, satte vifta på 100%.som ga meeg laver tempratur, hadde 86 grader før å 62 etter eg justerte vifta, det som stopper meg for å komme lengre nå er for høy tempratur veit at 60 grader ikkje er mye, men ser under kjøring i ATI tool at eg først får artifakts problem nor eg passerer 40 grader på enda høgere klokk, så eg trur vist eg får ned GPU temp til under 40 grade så skal eg kalre enda meir Nå har så klart Nettet mitt tilta litt å kun noen få sider som vil vise.. men trur det var her eg fann den Bios Lenke til kommentar
FranzJeger Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Du kan gjerne si litt om hva du gjorde og ikke for og få sy sinnsyk clock! Er det noe som ikke krever for mye modding for og få til? El var det bare bios update? oppdaterte til beta driverena, satte vifta på 100%.som ga meeg laver tempratur, hadde 86 grader før å 62 etter eg justerte vifta, det som stopper meg for å komme lengre nå er for høy tempratur veit at 60 grader ikkje er mye, men ser under kjøring i ATI tool at eg først får artifakts problem nor eg passerer 40 grader på enda høgere klokk, så eg trur vist eg får ned GPU temp til under 40 grade så skal eg kalre enda meir Nå har så klart Nettet mitt tilta litt å kun noen få sider som vil vise.. men trur det var her eg fann den Bios Takker og bukker masse... Jeg har vært og sett på bios i likhet men den du ga meg, men jeg har aldri tørt og stille opp volt i tilfelle korte skulle ta fyken... men siden du har prøvd så er det greit. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) vMod til 8800GT Ser en har klart 864/2052/999MHz(kjerne, shader, minne) med vGPU på 1.315v. (Neste steg er 918MHz, som bare fryser) Endret 4. november 2007 av Sindre Aleksander Lenke til kommentar
FranzJeger Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) vMod til 8800GT Ser en har klart 864/2052/999MHz(kjerne, shader, minne) med vGPU på 1.315v. (Neste steg er 918MHz, som bare fryser) Jeg prøvde nå med samme clocks som acerview hadde men dette fryser i 3dmark06... Hvilken drivere bruker du acerview? Jeg bruker 169.04 Endret 4. november 2007 av FranzJeger Lenke til kommentar
Intern Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det heter "hvilke drivere", ikke "hvilken drivere". Han bruker 169.04, ifølge bildene han har lagt ut her... Lenke til kommentar
FranzJeger Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det heter "hvilke drivere", ikke "hvilken drivere". Han bruker 169.04, ifølge bildene han har lagt ut her... Hvem bryr seg seriøst om grammatikk på ett forum! å sorry bare deg gitt! hmm snodig dette skulle da gått bra når jeg har samme drivere som han! Lenke til kommentar
Intern Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 At du velger å skrive slik, sier bare litt om deg. Nok om det. Enten så har han fått et veldig bra kort, ellers fungerer endring av spenning via skjermkort BIOS. Lenke til kommentar
acerview Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) ja samme drivera sommmeg men va er tempraturen når det låser seg? husk at eg jobba lenge med å stille før eg kom så langt vist du leser tidliger påster så ser du at eg ikkje kom så langt med en gang masse prøving å feiling for å få det til det som er lurt er å prøve å finne max klok til hver ting å der etter teste det ut i spill å 3dmark før du prøver å klokke neste ting, osv eg gjekk opp 10 å 10 mhz å testet det i 2 min å så nor eg fann max testa eg det i 10 min. deretter testa eg det i crysis(crysis er veldig følsom for klokking) å når eg hadde funne max til alle tre stilte eg dei likt å testa i 10 min, fekk eg feil stilte eg foreksempel core ned til stok å testet igjenn å forsette slik til eg fekk det stabilt i ATI tool litt trøtt så det ble sikkert masse skrive feil.. var foresten så dom å oppnet kortet mitt for å sjekk hvordan stock kjølinga var.. så nå trur eg må bestille meg en ny kjøler.. null peil på kjølera så noken som har en link til test av slikt? Endret 5. november 2007 av acerview Lenke til kommentar
FranzJeger Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 60c... Jeg spurte litt på itpro og fikk dette svaret: Trenger ikke være noe feil. Det er slik det er i overklokking. Noen kort klokker voldsomt bra, andre ikke like godt... Har selv hatt to identiske skjermkort som klokket helt forskjellig. Det er ikke noe unormalt i det. -------------------- Andreas Sjånes Berg [email protected] Maskinvaretester, Redaksjonen ITpro.no Intel Q6600 [3,93GHz], 8800GTX, 2GB DDR3 RAM, Asus P5K3 Deluxe Lenke til kommentar
Intern Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Han du snakker om er vel andrull? Han finnes her på diskusjon.no også... Lenke til kommentar
acerview Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 ok tenkte eg skulle prøve noke lurt men det va ikkje så lurt alikavel.. satte skjermkort kjøleren til 7800GTX kortet mitt på 8800GT tenke at større kjøling må jo vere beire.. men nei det funka helder dårligt.. å mesteparten av det "tøyet" som var på stock kjøleren er vekke så eg får vell berre få meg en go kjølar.. noken andre som he problem med nettet i deg? virka som eg får inn kun norske side.. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hm, kan se ut som EVGA leverer fabrikkoverklokkede gt'er i standardeske. Klokkefrekvensen min var i alle fall 650mhz fra fabrikk mot de originale 600. Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Oppdaterte scoren din acerview Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Tror jeg har spurt før, men ikke fått svar. Min Hiper Type-R 580w klarer vel å kjøre GT i SLI greit? Resten av systemet: Intel C2D 4x1 RAM (4096) 2 HDDer 1 Lydkort 1 DVD-brenner 1 Floppy-stajon Et par vifter Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Tror jeg har spurt før, men ikke fått svar. Min Hiper Type-R 580w klarer vel å kjøre GT i SLI greit? Resten av systemet: Intel C2D 4x1 RAM (4096) 2 HDDer 1 Lydkort 1 DVD-brenner 1 Floppy-stajon Et par vifter Tror de GT kortene brukte ca 400W i SLi om det var idle eller load husker jeg ikke legger inn link når jeg finner det igjen! Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Men det er GTene alene? Hvordan blir det med resten av systemet? Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Men det er GTene alene? Hvordan blir det med resten av systemet? PSU Kalkulator I følge den så bør 450W holde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå