Gå til innhold

G9x Ytelse og OC egenskaper.


Salemonsen_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok da har eg starta å klokke mitt Inno3d 8800GT

 

bruker ATI tool til klokking å nyeste rivertuner for å dobbelsjekke klokken å temp(evrest finner ikkje skjerm kortet mitt)

 

prøvde først å klokke i vista 64 men der funka ikkje dei nye driverane, finner kortet men får ikke opp noe info om core.mem å alt dette, har lest litt å det virker som driverane på cd som fyller med funker men det har eg ikkje gidda å testa enda.

 

så nå klokker eg i Xp

 

til nå har eg core på 720 mem på 999 å shader klok på 1800 å ingen artifacts etter 5 min temp 85 grader!

screen shot å 3dmark kommer så fort jeg har funnet max klok, men må sei eg er veldig fornøyd med kortet til nå

 

et lite spørsmål. siden eg ikke får til å klokke med ati tool eller Nyaste rivertuner i vista, lurte eg på hovrdan eg lager en ny bios til kortet? veit hvordan eg flasher en nedlasta bios men hvordan kan eg lage en Bios til skjermkortet? vist det ikkje er veldig komplisert da

Lenke til kommentar

Hvilken versjon av Everest har du? 4.20.1170 skal visst støtte 8800GT.

 

 

ok det som er problemet da.. har verson 4.00.976 for oppdatere den takk for kjapt svar

 

 

ok da har eg funnet det som virker max klokk på mitt kort

 

post-92821-1194023270_thumb.jpg

 

kommer med 3dmark etter litt testing i spill :D

 

 

ok en WIC benchmark test.

 

1920x1080 Alt på max

 

 

post-92821-1194024321_thumb.jpg

Endret av acerview
Lenke til kommentar
Test Crysis. :)

 

Nå føler jeg meg dum, men er ikke den memory-greia litt lav? Er ikke den stock på 1800MHz? Eller er det noe annet?

 

 

du skal gange den med 2 :yes: da får du den virklige memory så ja litt rett.

 

ok da har eg kjørt 3dmark06 score 15019! LINK veit ikkje korfør men har ikkje brukt gokjente drivere i følge 3dmark06.. bruker dei siste nvida driverene.

crysies blir neste :)

 

post-92821-1194025349_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hvorfor skal det ganges med to? Er det derfor det er to slike "slidere" på ATI tools? Det er jo også to "slidere" til core clock? Noen som kan forklare? :p

 

ikkje sikker på hvordan eg skal forklare det rett, så det får noken andre gjer, men dei slider som du snakker om har med hva kortet skal kjøre på under load å Idel, dei har ingenting med at du skal gange det med 2. på mitt 8800gt må Idel å load innsillingene vere like. men på gammle kortet mitt (7800GTX) kunne eg ha laver klokk under Idel.

 

sry vist eg forklare litt dårligt.. sikkert bedre noken me litt bedre peiling svare deg

Lenke til kommentar

ok testet crysis på High 1920x1080 på den benchmark testen å fekk i gjennomsnitt 29 FPS

noken som veit ka folk bruker å få med gts å GTX?

 

 

lagga ikkje under speling.. på det innstillingene.. for sjå ka fps eg har meda eg speler

 

fy f det ser bra ut på High..

må vell nesten prøve Ultra High med

Lenke til kommentar
Acer, hva slags oppsett har du i maskinen din og hvordan er det med støy fra kortet ??

 

 

blir nok feil person å spør om støy har stacker kabinett med 4x120mm vifter i kabinettet.. så det er litt vansklig for meg å svare på.. kan ikkje sei eg har lagt merke til den i vertfall..

 

oppsette mitt er en [email protected] Evga 680i SLI A1 å 4 gig Ram xp/vista som skjerm bruker eg et LCD TV 46" med full HD

 

har testet Very High 1280x1024 uten AA å med 4x AA virker som det går akkurat and.. skal legge til noke Tac nuke til banen å teste

 

Edit: måtte ha med skjermen :)

Endret av acerview
Lenke til kommentar

ok da har eg fått kortet til å funke i Vista, fekk blå skjerm med dei nyaste driverane.. men med driverane på cd fekk eg starta Crysis, å eg klare ikke å se noke forskjell på xp "ultra High"¨å Vista Ultra High

Einaste eg merke er at på vista er det uspeligt i 1280x1024 uten AA for min del. Del lagger ikkje heletida men du merker det henger av og til. mens i xp på ultra high klarer eg fint 1280x1024 ultra High med 4x eller 1920x1080 uten AA

kan så klart vere kun sank om å forberde drivere til Vista men til nå så Suger vista å DX10 til spilling! i vertfall med mitt 8800GT

Lenke til kommentar
Acer, hva slags oppsett har du i maskinen din og hvordan er det med støy fra kortet ??

 

 

blir nok feil person å spør om støy har stacker kabinett med 4x120mm vifter i kabinettet.. så det er litt vansklig for meg å svare på.. kan ikkje sei eg har lagt merke til den i vertfall..

 

oppsette mitt er en [email protected] Evga 680i SLI A1 å 4 gig Ram xp/vista som skjerm bruker eg et LCD TV 46" med full HD

 

har testet Very High 1280x1024 uten AA å med 4x AA virker som det går akkurat and.. skal legge til noke Tac nuke til banen å teste

 

Edit: måtte ha med skjermen :)

 

Takk for svar.....uff, nå er prisen hos Amentio nede i 1 783,- Veldig fristende å legge til bestilling på et til :D

Lenke til kommentar

ok da har eg fått ny score i 3dmark06: 15741.. måtte berre prøve å tyne litt til ut av kortet heh..

776/1890 shader/1040 Mem. så då passete vell GT netopp beste klokken til GTX her på HW å ca 500 bak Ultra

lurer på hva dei med gode kort kommer til å klare :p

 

men tviler på dette funker stabilt i spilling osv. men skal prøve å få det stabilt.

 

bilde:¨

 

 

post-92821-1194090103_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...