Gå til innhold

G9x Ytelse og OC egenskaper.


Salemonsen_

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg vet så går det ikke å softmodde 8800-kort for å få mer volt. (Pga. voltregulatoren) :( Har prøvd det selv, og det funket ikke.

Skjermkort er nok akkurat som CPUer dessverre... Noen klokker godt på lav volt, mens noen må ha voldsom volt for å få til samme frekvensene. (Noen kommer altså lengre uten vMod)

 

Edit: Litt sen...

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Acerview åssen får du klokket 8800gt kortet til heftige 792 og shader til over 1900? Jeg makser ut på 710/1844/2040 har ett ino3d kort... Hvem kort har du? har du satt opp volt i bios?

 

det er samme kortet som eg har, ja eg flashet biosen min til løsere ram innstilling å høgre volt, men trur ikkje det funker å øke volt i Bios(har ikke målt kortet mitt før og etter heller)

 

skal sjå om eg finner biosen

 

 

for guds skyld. ME WANT REALLY REALLY BAD!!

Lenke til kommentar
Du kan gjerne si litt om hva du gjorde og ikke for og få sy sinnsyk clock! Er det noe som ikke krever for mye modding for og få til?

 

El var det bare bios update?

 

 

oppdaterte til beta driverena, satte vifta på 100%.som ga meeg laver tempratur, hadde 86 grader før å 62 etter eg justerte vifta, det som stopper meg for å komme lengre nå er for høy tempratur

 

veit at 60 grader ikkje er mye, men ser under kjøring i ATI tool at eg først får artifakts problem nor eg passerer 40 grader på enda høgere klokk, så eg trur vist eg får ned GPU temp til under 40 grade så skal eg kalre enda meir

 

Nå har så klart Nettet mitt tilta litt å kun noen få sider som vil vise.. men trur det var her eg fann den

 

Bios

Lenke til kommentar
Du kan gjerne si litt om hva du gjorde og ikke for og få sy sinnsyk clock! Er det noe som ikke krever for mye modding for og få til?

 

El var det bare bios update?

 

 

oppdaterte til beta driverena, satte vifta på 100%.som ga meeg laver tempratur, hadde 86 grader før å 62 etter eg justerte vifta, det som stopper meg for å komme lengre nå er for høy tempratur

 

veit at 60 grader ikkje er mye, men ser under kjøring i ATI tool at eg først får artifakts problem nor eg passerer 40 grader på enda høgere klokk, så eg trur vist eg får ned GPU temp til under 40 grade så skal eg kalre enda meir

 

Nå har så klart Nettet mitt tilta litt å kun noen få sider som vil vise.. men trur det var her eg fann den

 

Bios

 

Takker og bukker masse... Jeg har vært og sett på bios i likhet men den du ga meg, men jeg har aldri tørt og stille opp volt i tilfelle korte skulle ta fyken... men siden du har prøvd så er det greit.

Lenke til kommentar

ja samme drivera sommmeg men va er tempraturen når det låser seg?

 

husk at eg jobba lenge med å stille før eg kom så langt

vist du leser tidliger påster så ser du at eg ikkje kom så langt med en gang

 

masse prøving å feiling for å få det til

 

det som er lurt er å prøve å finne max klok til hver ting å der etter teste det ut i spill å 3dmark før du prøver å klokke neste ting, osv

 

eg gjekk opp 10 å 10 mhz å testet det i 2 min å så nor eg fann max testa eg det i 10 min.

deretter testa eg det i crysis(crysis er veldig følsom for klokking)

 

å når eg hadde funne max til alle tre stilte eg dei likt å testa i 10 min, fekk eg feil stilte eg foreksempel core ned til stok å testet igjenn å forsette slik til eg fekk det stabilt i ATI tool

 

litt trøtt så det ble sikkert masse skrive feil..

 

 

var foresten så dom å oppnet kortet mitt for å sjekk hvordan stock kjølinga var.. så nå trur eg må bestille meg en ny kjøler..

 

null peil på kjølera så noken som har en link til test av slikt?

Endret av acerview
Lenke til kommentar

60c... Jeg spurte litt på itpro og fikk dette svaret:

 

Trenger ikke være noe feil. Det er slik det er i overklokking. Noen kort klokker voldsomt bra, andre ikke like godt...

Har selv hatt to identiske skjermkort som klokket helt forskjellig.

Det er ikke noe unormalt i det.

 

 

--------------------

Andreas Sjånes Berg

[email protected]

Maskinvaretester, Redaksjonen ITpro.no

Intel Q6600 [3,93GHz], 8800GTX, 2GB DDR3 RAM, Asus P5K3 Deluxe

Lenke til kommentar

ok tenkte eg skulle prøve noke lurt men det va ikkje så lurt alikavel..

 

satte skjermkort kjøleren til 7800GTX kortet mitt på 8800GT tenke at større kjøling må jo vere beire.. men nei det funka helder dårligt.. å mesteparten av det "tøyet" som var på stock kjøleren er vekke så eg får vell berre få meg en go kjølar..

 

noken andre som he problem med nettet i deg? virka som eg får inn kun norske side..

Lenke til kommentar
Tror jeg har spurt før, men ikke fått svar.

 

Min Hiper Type-R 580w klarer vel å kjøre GT i SLI greit?

 

Resten av systemet:

 

Intel C2D

4x1 RAM (4096)

2 HDDer

1 Lydkort

1 DVD-brenner

1 Floppy-stajon

Et par vifter

Tror de GT kortene brukte ca 400W i SLi om det var idle eller load husker jeg ikke legger inn link når jeg finner det igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...