Gå til innhold

New age musikk?

Laffe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har allid lurt på om det er det her som kalles new age?

(1:35) hvor det er kor ogsånt eller var hele traileren new age?

ifso? Kan noen nevne navn på "newage"-artister/band hva enn det er?;p

Musikken i den traileren vil jeg ikke si er New Age, men jeg kan ikke være helt sikker på det da. New Age er litt mystisk og samtidig litt rolig, ofte brukt til meditasjon.

Dette er vanlig filmmusikk eller soundtrack/stemningsmusikk. Det er en sinnsykt bra sjanger med mye sterk musikk. Hvis du likte musikken i traileren og er ute etter slik musikk så må du søke litt rundt omkring på

Hans Zimmer

John Williams

Harry-Gregson Williams

Howard Shore

Vangelis

Disse komponistene lager utrolig bra musikk. Visualiserende, avslappende og det kan også være ganske energisk til tider.

Håper dette hjelper.

ps. hvis du er ute etter New Age kan det være lurt å søke litt på Enigma, Enya, Sacred spirits. Eneste jeg kan tenke på i farten men bare søk på noen av disse så vil de lede deg til flere aritster/band/kor/orkester osv :)

Lenke til kommentar
Personlig blir jeg stressa av new-age musikk, men liker noe som er ca. i samme gate f.eks dette.

Dette er Ambient musikk. Jeg syns personlig at det kan bli for stillestående, men det skal visst være bra bakgrunnsmusikk/avslappningsmusikk.

Aphex Twin, Biosphere, Brian Eno og Eluvium grei Ambient da. Søk på det hvis du er interesert ;)

Lenke til kommentar

Musikken i den traileren vil jeg ikke si er New Age, men jeg kan ikke være helt sikker på det da. New Age er litt mystisk og samtidig litt rolig, ofte brukt til meditasjon.

Dette er vanlig filmmusikk eller soundtrack/stemningsmusikk. Det er en sinnsykt bra sjanger med mye sterk musikk. Hvis du likte musikken i traileren og er ute etter slik musikk så må du søke litt rundt omkring på

Hans Zimmer

John Williams

Harry-Gregson Williams

Howard Shore

Vangelis

Disse komponistene lager utrolig bra musikk. Visualiserende, avslappende og det kan også være ganske energisk til tider.

Håper dette hjelper.

ps. hvis du er ute etter New Age kan det være lurt å søke litt på Enigma, Enya, Sacred spirits. Eneste jeg kan tenke på i farten men bare søk på noen av disse så vil de lede deg til flere aritster/band/kor/orkester osv :)

Takk! Det var vel det jeg var ute etter;P men har du noen anbefalte.. vet du om noen sanger som har "kor"(?) iseg, akkurat som traileren hvor du hørte damekor elns;p og seff mann..

Har ikke "kamelot"-filmer veldig mye sånt i filmer ogsånt?

Lenke til kommentar

Hans Zimmer

John Williams

Harry-Gregson Williams

Howard Shore

Vangelis

Håper dette hjelper.

Takk! Det var vel det jeg var ute etter;P men har du noen anbefalte.. vet du om noen sanger som har "kor"(?) iseg, akkurat som traileren hvor du hørte damekor elns;p og seff mann..

Har ikke "kamelot"-filmer veldig mye sånt i filmer ogsånt?

Hans Zimmer - injection (fra mission impossible II)

Denne sangen begynner veldig rolig men bygger seg opp etter et minutt. Denne sangen er utrolig bra.

Hans Zimmer and Lisa Gerrard - The Might of Rome (gladiatoren)

også utrolig bra.

Harry-Gregson Williams - Metal Gear Solid theme (fra spillserien metal gear solid, en utrolig god tema musikk)

Vangelis - Conquest of Paradise

Det er vel sanger som du bør sjekke. Du kjenner sikkert noe igjen også.

Lenke til kommentar
Skal sjekke ut Eluvium, hvis du er ute etter en beat (ikke droning) kanskje Tangerine Dream - Stratosfear funker, er en låt som ligger her.

Jeg likte den sangen av Stratosfear. Men det er ikke helt min type avslappningsmusikk da :)

hvis jeg virkelig skal slappe av pleier jeg å høre på klassiske piano stykker og andre pianostykker fra film/spill osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...