pulse Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Fennes det noen enkel måte og parse apache log til MySQL? Noe alla det webmin / AWStats gjør, men istdet for og lage en nettside, så skal den kun lagre dataen i en database. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Står en god del om loggingen til Apache her. Se spesielt på det som omhandler piping av logs. Det du spør etter bør være mulig ved å snekre noen greier som du piper logen til, som så skriver den til en database. Om det er enkelt eller ikke kommer litt an på hva du kan. Lenke til kommentar
pulse Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 har funnet litt på google om: libapache2-mod-log-sql men klarer ikke finne noe spesifik. Jeg installerte pakken på en test server, men ingenting skjedde. Jeg vet ikke hvordan jeg setter den opp, eller om den gjør det jeg vil... Skal ta en titt på den liken der og Sokkalf, mulig svaret er rett foran øynene mine uten at jeg finner det.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå