Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Ny maskin fryser på tilfeldige tidspunkt under oppstart

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå satt sammen min siste innkjøpte PC. Har knotet endel nå, men frustrasjonen tar meg.

Spesifikasjoner:

In-Win C616 Midi Tower ATX Sort/Grå - Kabinett m/460W Power, 2xUSB 2.0

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 - 16MB 7200RPM

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz - Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

XFX nForce-650i Ultra, Socket-775, - GbLAN, DDR2, SATAII, ATX, PCI-Ex16

XFX GeForce 8600GT 540M 256MB GDDR3, - PCI-Express, 2xDVI, 540/1400Mhz

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 - Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

Så over til selve feilen. Jeg har da satt sammen dette. Første gangen jeg er borti SATA, men fikk inntrykket av at dette skal være plug 'n play. Første start, så begynner viftene og bildet som kommer opp er XFX. Der henger den. Tok deretter en restart, og da kom boot display opp, og den boota Windows XP CD-en. Litt uti lastingen av filer, så henger den seg. Der står den i ca. 5 min. Jeg starter på nytt. Ingenting skjer.

Jeg tar så og kikker over alt jeg har gjort, men det ser like korrekt ut som jeg først antok. Jeg prøver så og koble ifra harddisken, da starter den korrekt og jeg kan navigere i BIOS. Jeg booter på nytt, nå med harddisk. Da kommer den til boot, hvor den plutselig bare henger seg. Bildet står der fortsatt, men den laster ingenting mer. Når den henger seg så stopper bildet bare. Der det skulle stå "detected" ble det stående "de" og der ble den.

Jeg mistenker nå at kanskje PSU er for svak? Er det en mulighet? Eller er det andre feil som kan ligge bak?

Tar imot alle råd med stor glede.

Mvh

Jørgen

Endret av -JørgenG-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå litt tilleggsinfo.

Har testet både med og uten harddisk nå.

I utgangspunktet så er det to måter den booter på:

1. er at den booter og jeg får opp bildet på skjermen, da går den enten til der den detecter disker eller til loading av windows boot disk, hvor den henger seg litt utti.

2. er at den rett og slett ikke booter. Jeg får ikke opp bilde på skjermen, men vifter og alt går som vanlig. Jeg har enda ikke skjønt hvorfor det noen ganger kommer bilde, og andre ganger ikke.

Er fortsatt like rådløs. =(

Lenke til kommentar

Har nå fått ordnet problemet.

Jeg hadde montert RAM i to slots etter hverandre, som er ment for Single Channel. Når jeg fikk ordnet dette korrekt ifølge anvisningene, så fungerte det som bare det. (Var jeg som hadde skumlest første gangen, og ikke fått med meg det.)

Ihvertfall, nå er Windows lagt inn, og alt ok.

(BTW, hovedkort står i første post) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...