Gå til innhold

Kjølevæske til vannkjøling's systemet.

Articfare

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå bestilt en cpu blokk til vannkjølings systemet mitt og skal sette det sammen ved hjelp av en kamerat i morgen. Men jeg glemte at jeg ikke hadde kjølevæsken og har nå lett etter den på nettet som er enkelt å få tak i, uten å måtte bestille fra komplett igjen.

Jeg søkte etter kjølevæske på biltema og så på den første der (kan ikke linke ditt, grunnet noe tull xD) og lurer på om den fungerer med vannkjøling på PC-en?!

Hvis ikke, hvor går det an å få tak i den? Bor i tønsberg, hvis det hadde hjulpet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisann80 gir oppskriften. :)

Batterivann grunnet at det er renset for småpartikler, kalk etc, samt mindre fare for alger etc.

Frostvæske grunnet at det inneholder glycol og vil forhindre algeoppblomstring i vannet.

15% frostvæske, resten batterivann = meget fint og billig.

Edit, lagt til kalk samt alge kommentar i batterivann linjen.

Endret av Zimon
Lenke til kommentar
Og det vil funke med vannkjøling altså? Hvis så, takker jeg stort for svaret :woot:

Yupp, kjørt den oppskriften i ca ett år nå jeg. Bare pass på sjekk vannmenge i vannresovaret/tanken (ofte pumpe som også er tank) at det er nok vann der. Ofte blir det noe som fordamper ut i luft for sjeldent 100% over alt, f.eks proppen der amn fyller på vann og potensielle andre steder. Så sjekk vannmengde en gang i måneden eller annenhver måned ca. Bare etterfyll om det trengs. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...