Gå til innhold

Riktige Internet Explorer innstillinger for Telenor ADSL

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har ADSL fra Telenor, kun en maskin, IKKE trådløst.

Er det noen som kan svare meg på HVA SOM ER RIKTIGE INNSTILLINGER under "ALTERNATIVER FOR INTERNETT"? (Som du finner ved å klikke på "verktøy" i Internet Explorer, deretter klikk på "Alternativer for internett".)

Under fanen "tilkoblinger" har jeg haket av ved "Ring opp når det ikke finnes en nettverkstilkobling". Er dette feil- skal det istedet være haket av ved "Slå aldri et nummer"?

Under fanen "tilkoblinger", klikk på boksen "Innstillinger" under "Innstillinger for oppringning og virtuelt privat nettverk", her har jeg rett og slett bare skrevet brukernavn og passord under "Opprigningsinnstillinger"- er dette riktig? (Jeg har altså ikke haket av ved noen ting her, verken under "Automatisk konfigurasjon" eller "Proxy-server")

På forhånd takk for assistanse.

Endret av Asfalt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt ann på om du har et ADSL modem med integrert router, eller om du har et modem bare i bridge. Om du er ny kunde de siste årene så har du sansyneligvis et modem med integrert router, og da skal det stå på "Slå aldri et nummer". Om du derimot har et bridge modem, så må du sette på "Slå alltid et nummer" og vise til riktig oppkobling via PPPoE. Kom med navn og typenummer på modem/router om du ikke vet hvilke type det er.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Modell er Thomsom SpeedTouch 510i, jeg har via www.online.no funnet ut at enkelte av disse (avhengig av serienummer) er rutermodem, mitt modem er IKKE rutermodem. Så da må jeg altså hake av ved "Slå alltid standardnummeret", rolvs? Hva med LAN-innstillinger, skal jeg bare hake av ved "Identifiser innstillinger automatisk"? Ved å klikke boksen "Innstillinger" under "Tilkoblinger", skal jeg her kun skrive inn Brukernavn og Passord, eller skal jeg hake av noe her også (under "Automatisk Konfigurasjon")?

Litt redigering her etter hvert :innocent:

MVH Asfalt

Endret av Asfalt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...