Gå til innhold

oppgraderinger av PC-en

-Tom-

Anbefalte innlegg

Spes:

win wista premium

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz,

XFX geforce 8800 GTS,

2 gig Ram,

NorthQ 4775

MSI p35 HK

2 Noctua NF-R8, 120mm vifte

Thermaltake Blue Orb II CPU-Kjøler

Har lyst til å oppgradere PC-en litt til. Har mest lyst på en stille pc. tåler heller at den blir litt varm.

kjøpte meg en Thermaltake Blue Orb II CPU-Kjøler forrig mnd, men fikk ikke den til å styre viftehastigheten, den gikk konstant på 1700 RPM. Tror ikke den oppgitte 17 bd stemmer helt. har fått kjøpt inn en zalman spenningregulator, og kjører denne vifta på ca 900 RPM nå.

Men fortsatt er det litt støy i fra denne .Har kikket litt på nye oppgraderinger. Da er 2 alternativer:

- Noctua NH-U12F

- ThermalRight Ultra-120 Extreme

om jeg kjøper noen av disse, blir nok begge byttet ut med vifte fra Noctua 120 mm vifte, som jeg er veldig fornøyd med. disse roterer med 800 Rpm og er oppgitt til 12 db.

Har lyst til å bytte ut orginal stømforsyningen. som er en NorthQ 4775 . 500W.

her har jeg kikket på både:

- Mist 500W

- Corsair HX520W

Begge har vel fått gode kritikk. Men har hørt Mist har en tikkelyd, når den er slått av? Hvilken bør jeg gå for?

Som sagt er støy veldig viktig, da PC-en står på soverommet. Har ikke fått til å styre cpu vifta med SMart CPU fan, eller gjennom fan-mate og alle disse programmene, derfor er det viktig at jeg kan styre og kontrollere farten direkte på komponenten.

med disse komponentene og med støydemping, bør vel dette bli en stille pc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville gått for Corsair PSUn, har selv 620W versjonen og den er nesten lydløs, har også Mist 500 rev3 og har ikke hørt noe tikking, som forøvrig skal stamme fra "aktiv PFC". Lenke

Lenke

Noctua NH-U12F skal være flott!

Kanskje vurdere en annen kjøler til GFX, men jeg kan ikke anbefale noen.

Greit å starte med den komponenten som iriterer deg mest, for så å få en annen vinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...