Gå til innhold

Får ikke formatert?

Anbefalte innlegg

heisann folkens, veit ikke helt om dette er rett plass og poste, men jeg forsøker :)

Saken er den at jeg har kjøpt meg en ny laptop fra Dell, da levert med VISTA. Jeg hater vista, så jeg tok fatt Xp CD-en min og skulle til å formatere.

Satte dvd-rom som første priotitet i boot.

Når den da prøver å boote, kommer bluescreen opp - som prøver å fortelle meg noe om pci.sys, antakelig at den mangler.

Mitt spørsmål er derfor? (den svarer heller ikke på kommandoen "format" i vista) :

Hvordan få formatert og installert Windows XP?

Det er forøvrig ikke noe galt med CD-en, med tanke på at denne maskinen ble konfiguert med samme cd for kort tid siden.

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At du ikke kan formatere disken mens du kjører Windows fra samme disken er vel egentlig ikke så rart?

Det er mange som ikke får installert XP på nye laptops som er levert med Vista, hovedsaklig fordi det er SATA disk og en kontroller som trenger en ekstra driver.

Men sier du at du vet at det skal fungere å installere XP fra CD på den PC-en?

Lenke til kommentar
At du ikke kan formatere disken mens du kjører Windows fra samme disken er vel egentlig ikke så rart?

Det er mange som ikke får installert XP på nye laptops som er levert med Vista, hovedsaklig fordi det er SATA disk og en kontroller som trenger en ekstra driver.

Nei, det veit jeg. jaha, så det er ikke mulig?

Jeg trodde det skulle fungere hvertfall.

Lenke til kommentar

jeg kjøpte laptop med vista på. bare satte inn xp plata og boota den. funka som bare juling. måtte ikke installere noe ekstra drivere=)

og det er sata disk

Lenke til kommentar

Disse driverene som hårek snakker om gjelder vel kun for kontrollerkort til HDD? Hvis det er det som er feilen, så blir feilmeldingen at instalasjonen ikke finner no hdd å legge inn windows på. Ikke at det tryner.

Jeg ville tro at det er en defekt CD eller instalasjonsfil det her er snakk om. Prøv å brenn ut en ny CD. Funker ikke det kan det også være at iso fila du brenner ifra er defekt. Selv sleit jeg ræva av meg, brant ut type 5 kopier av samme ISO fil, alle trynet på akkuratt samme sted selv om folk sa at denne iso fila funket fett. Det viste seg da at isofila jeg hadde på min PC var korupt, og jeg måtte laste den ned på nytt igjen.

Så, sjekk det :) Funker ikke det, prøv å google litt rundt og se om andre har hatt samme problem med samme laptop modell.

Lenke til kommentar
Disse driverene som hårek snakker om gjelder vel kun for kontrollerkort til HDD? Hvis det er det som er feilen, så blir feilmeldingen at instalasjonen ikke finner no hdd å legge inn windows på. Ikke at det tryner.

Jeg ville tro at det er en defekt CD eller instalasjonsfil det her er snakk om. Prøv å brenn ut en ny CD. Funker ikke det kan det også være at iso fila du brenner ifra er defekt. Selv sleit jeg ræva av meg, brant ut type 5 kopier av samme ISO fil, alle trynet på akkuratt samme sted selv om folk sa at denne iso fila funket fett. Det viste seg da at isofila jeg hadde på min PC var korupt, og jeg måtte laste den ned på nytt igjen.

Så, sjekk det :) Funker ikke det, prøv å google litt rundt og se om andre har hatt samme problem med samme laptop modell.

Jeg prøvde 3 forskjellige XP cdr.

Med de 2 andre kom det opp at masse filer manglet.

Gikk opp på IKT avdelinga på skolen i dag, og det var en "modus" jeg måtte fjerne i BIOS, ikke visste de heelt hvilken., men dog.

Snakket også med en viss "expert" Og han sa at han hadde prøvd mange ganger og formatere Vista, og sa at pc ble helt fuck, det gikk, men PC-en ble retard.

hmm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...