Gå til innhold

Trenger tips til "kontrast" serie

Anbefalte innlegg

Hallo kreative forumbrukere! Jeg håper i alle fall dere er mer kreativ enn det jeg er.

På skolen (MK) skal vi ta en bildeserie med kontrast som tema. Denne innebærer jo selvsakt alle slags kontraster, gammel - ny, lyst - mørkt, fargekontrast, stor - liten osv.

Så, da kommer spørsmålet; Klarer dere å hoste opp et par kule ideer?

Jeg har jo selvsakt et par selv, men ikke nok. Kom igjen folkens! Vær kreativ! ^^

Jeg vil poste bildene i bildekritikken etter hvert som jeg tar de, men jeg er avhengi av ideer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Bestemor/far ute og går tur med barnebarn ?

- Bestemor/far holder nyfødt unge (litt vanskelig med mindre noe familie skal ha unge den kommende uka) :lol:

- Stort tre med mann som står under ?

- Den gode gamle desaturate alt untatt en ting bildet

Bare noe jeg kom på i farta :)

Endret av DHM
Lenke til kommentar

Ok, takk for tips!

Jeg vil i alle fall jobbe litt med den ung - gammel kontrasten

Jeg tenkte på en liten gutt, på ca. 3 år i fanget på en gammel mann. Det jeg er litt usikker på er lyssetting, omgivelse og positur. Jeg har tenkt på at mannen sitter å leser en bok for gutten, mens gutten ser forundret opp på mannen. Et svakt lys som bare belyser dem, mens omgivelsene skal være så mørke som mulige.

Høres dette greit ut? Noen som har andre ideer eller innvendinger til denne kontrasten?

Lenke til kommentar
hva med varme/kulde? tenkte noe ala en isbit som holdes over ett sterinlys, skikkelig closeup. du må være kjapp før lyset slukker av vannet fra isbiten doh :)

Også en god ide, dette vil jeg også prøve... Når jeg får igjen kameraet.. grrrr japanfoto

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...