Mads-b Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Holder det ikke med fixboot fixmbr ? Funka til meg. Ser ingen nevner fixboot, men nå gjør jeg det.. Get a winXPcd for christ sakes! Lenke til kommentar
Del Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hva babler du om nå? Har jeg skrevet et eneste negativt ord om Linux? Og jeg bumper denne posten istedet for å lage nytt innlegg, fordi det er nøyaktig den samme feilmelding og grunn til feilmelding som jeg har.Av de tusen trådene om temaet valgte du å bumpe den jeg helst vil se forsvinne så fort som mulig. I tillegg har posten din ingenting her å gjøre, med mindre du fortsatt ønsker å bruke grub (og isåfall bumpet du ihvertfall feil tråd). Langbein, hvordan tror du den vil fungere når han har slettet partisjonen grub var installert på, og nå kun har MS partisjonen igjen? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Langbein, hvordan tror du den vil fungere når han har slettet partisjonen grub var installert på, og nå kun har MS partisjonen igjen? Kommandoene jeg nevnte var ment for å skrives inn vha. en diskett/cd-rom med GRUB på. Jeg har alltid en slik lett tilgjengelig når jeg driver og kødder med reinstallasjon, repartisjonering osv. Men en annen og sikkert enklere løsning vil være å bruke en DOS eller Windows bootdisk, og skrive henholdsvis "fdisk /mbr" eller "fixmbr". Endret 25. november 2007 av Langbein Lenke til kommentar
steeler Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg har gjort samme tabbe som trådstarter. Slettet Ubuntu og nå vil ikke Vista starte. Får samme feilmelding om "error 22" og så skjer det ikke noe mer. Imidlertid starter Vista greit om jeg setter en XP-cd inn i cd-romen. Men hva gjør jeg nå for å få fikset mbr-filen? Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Ber til O'store Bill. Lenke til kommentar
steeler Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Ber til O'store Bill. Ja, det er jo naturligvis skritt 1... men så da. "Fixmbr" er jo fra xp, men det er jo vista som har startet opp. Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg mener pcp160 kom med en fiks for Vista, men du valgte isåfall feil tråd å bumpe. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Strengt tatt feil forum å spørre i, men likevel. clicky Kortversjon: Bootrec.exe /FixMbr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå