enden Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg var innom systemloggen på en Vista Ultimate, og oppdaget noe jeg er litt usikker på om har betydning eller ikke. DHCP-client spammer loggen hvert andre minutt + noen sekunder. Dette har foregått flere måneder, og jeg er litt usikker på betydning. Så vidt jeg kan se så burde meldingen antyde et problem med DHCP-serveren eller nettverket. Serveren er det ikke, for ingen andre klienter har noen problemer - inkludert en Vista HP. Dermed regner jeg ikke med at det er en "feature" i Vista heller. Nettverket har jeg problemer med å tro på. Server og et par andre klienter er på samme switch, og bytte av porter har ingenting å si. Jeg merker heller ingen praktiske problemer som burde være naturlig dersom jeg hadde et nettverksproblem. PC-ene har for det meste reservert IP i DHCP-serveren med lease-tid på standard 8 dager om noen trenger denne infoen. Er det noen som har forslag til hva som kan forårsake dette? Det er ikke plagsomt i normal drift, men litt irriterende når jeg trenger loggen til noe. Dessuten mener jeg det ikke skal være sånn, så da vil jeg fikse det. Event: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Loggnavn: System Kilde: Microsoft-Windows-Dhcp-Client Dato: 01.11.2007 19:44:26 Hendelses-ID: 1103 Oppgavekategori:Ingen Nivå: Informasjon Nøkkelord: Klassisk Bruker: I/T Datamaskin: Fundings Beskrivelse: Maskinen fikk tilordnet en adresse fra nettverket, og den kan nå koble til andre maskiner. Hendelses-XML-fil: <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event"> <System> <Provider Name="Microsoft-Windows-Dhcp-Client" Guid="{15A7A4F8-0072-4EAB-ABAD-F98A4D666AED}" EventSourceName="Dhcp" /> <EventID Qualifiers="33007">1103</EventID> <Version>0</Version> <Level>4</Level> <Task>0</Task> <Opcode>0</Opcode> <Keywords>0x80000000000000</Keywords> <TimeCreated SystemTime="2007-11-01T18:44:26.000Z" /> <EventRecordID>149159</EventRecordID> <Correlation /> <Execution ProcessID="0" ThreadID="0" /> <Channel>System</Channel> <Computer>Fundings</Computer> <Security /> </System> <EventData> </EventData> </Event> Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Behøver ikke bety noe problem. Meldingen kommer av at maskinen ber om ny lease på DHCP-adressen den er tilordnet. Jeg har også vært borti at DHCP-NAP state-change lager disse meldingene. Hva slags DHCP server brukes? En ruter? Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 DHCP kjører på 2003 server. Det ser ikke ut til å skape noen praktiske problemer, men jeg kan ikke se at det skal være nødvendig å verken mase ned serveren eller fylle loggen med DHCP-forespørsler når lease-tid er att til 8 dager. Pen bump forresten. Hadde helt glemt denne Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Går ut ifra at problemet er der fortsatt - ellers ville du vel oppdatert tråden? ;-) Kjører du noen andre nettverkstjenester når du får loggene? F.eks VPN/Bluetooth/etc? Disse kan ha kortere lease. Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Har faktisk rigget ned alt utstyret i forbindelse med flytting, som ble opppussing, som ble totalrenovering, som tar tid... Har en BT-dongel for sync av mobilen, men er rimelig sikker på at denne ikke brukes så aktiv. Skal sjekke det ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Verdt et forsøk å deaktivere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå