AMD-SUPER-64 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Gaming og videoredigering skal pc`en brukes til. Amd eller intel DX 10 er et must med 24" skjerm, mus og tastatur Vista Home premium Vannkjøling på cpu, gpu, chipset og ram Klokkevennlig Noen Forslag? Endret 3. november 2007 av AMD-SUPER-64 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Du kan ikke oppdatere førstepost med noe litt mer begripelig, kan du? Alt fra kriterier på skjerm, og mer detaljert om hva du faktisk vil ha, hva du skal bruke maskinen til osv. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) 30-35K er vel total overkill. Kan vel sette opp noe som har høy ytelse og topp kvalitet på komponenter. Da med tanke på at du skal overklokke systemet. Endret 1. november 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Ja det er total overkill Lenke til kommentar
toazty Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 ingen problem å finne en pc til den prisen.. etter at du har kjøpt deg en 37" skjerm til 15K Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Kommer vel fort opp i 35k med SLI/Crossfire, 8GB minne, 4x1TB disker i RAID1 (til videoredigeringen) + ekstra kvalitetsbackup og en skjerm til 15k ... Skjønner ikke at det skal være overkill. Er vel videoredigeringsdelen av PC-en som vil koste. Misunnelse ute og går? Endret 2. november 2007 av Marasmus Lenke til kommentar
toazty Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 4TB ? herregud.. eg bruke PC-en mye og har forferdelig mye.. men eg har problemer å få fylt opp mine 2TB , skjerm til 15K .. nja... hvis han ska ha seg pc skjerm , så koster en 24" fra 2200,-, og kanon gode skjerm koster vel i underkant 5K , det som kan koste penger er hvis du kjøper deg ddr3 ram , det koster flesk det.. fikk bakoversveis når jeg bestillte meg 4gb , 6K inkl. frakt.. koster å vær kar Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Nei, legg merke til RAID1. Lagringsplassen halveres. 2TB må man ha, og RAID må man ha. Trådstarter skal jo ikke kun ha gamingmaskin. Her er et kjapt forslag: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=24994 Det ble ca. 42000,- og da er ikke engang backupløsning, vannkjøling, mus/tastatur og annet småtteri inne i bildet. Fatter ikke at noen kan si at 35k er overkill, med mindre man har halvparten av komponentene fra før og kjører piratversjon av Vista. Endret 2. november 2007 av Marasmus Lenke til kommentar
Fantasy6 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Nei, legg merke til RAID1. Lagringsplassen halveres. 2TB må man ha, og RAID må man ha. Trådstarter skal jo ikke kun ha gamingmaskin. Her er et kjapt forslag: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=24994 Det ble ca. 42000,- og da er ikke engang backupløsning, vannkjøling, mus/tastatur og annet småtteri inne i bildet. Fatter ikke at noen kan si at 35k er overkill, med mindre man har halvparten av komponentene fra før og kjører piratversjon av Vista. Vel, for å si det slik, det systemet kommer til å kræsje ut av denne verden vertfall. DDR2 minne på et hovedkort som kun tar DDR3 er vel bare begynnelsen... Og hva er poenget med et lydkort til nesten 2000 kroner når du kan få et som er like godt til halvparten av den prisen? I tillegg en skjerm til nesten 11 laken, hva er poenget spør jeg bare? Skal maskinen være valuta for pengene eller skal det bare være en måte å få brukt opp overskuddet på? Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Gikk som sagt litt fort i svingene, så jeg sjekket ikke hvilken type minne det hovedkortet tok. Poenget med lydkortet til 2000 kroner er å få et frontpanel med inn/utganger. Skjerm til 11 laken er kanskje litt overkill, men skjerm er også en investering som varer lenger enn resten av maskinvaren, så skal man først kjøpe kvalitet så kan man dra på litt. Kjekt med riktige farger når man behandler levende bilder. Nå er det ikke sikkert den skjermen egner seg godt til gaming, så det er mulig trådstarter burde ha to skjermer. En med litt lavere oppløsning og kjappere oppdateringsfrekvens til spill, og en med bedre farger til videoredigering. Og uansett om man barberer lydkort og skjerm, så kommer man opp i en pris på nærmere 35k uansett hvordan man vrir og vender på det. Med alt under 35k ender man opp med mange kompromisser. Endret 2. november 2007 av Marasmus Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Skjønner ikke at det skal være overkill. Er vel videoredigeringsdelen av PC-en som vil koste. Misunnelse ute og går? Og uansett om man barberer lydkort og skjerm, så kommer man opp i en pris på nærmere 35k uansett hvordan man vrir og vender på det. Med alt under 35k ender man opp med mange kompromisser. Vet ikke om du er helt seriøs i de innleggene dine her? For det første; hvis en person planlegger et pc-kjøp til den summen trådstarter skisserer, så hadde iallfall jeg forventet meg et litt mer innholdsrikt, engasjert og detaljert førsteinnlegg enn hva tilfellet er her. Og du kan da ikke mene at folk virker misunnelige når de kommer med velmente råd om at den prisen langt ifra er nødvendig for å utføre de oppgavene trådstarter ser for seg? Som en annen nevnte; det ligner mer på en som bare vil svi av noen penger Å si at Med alt under 35k ender man opp med mange kompromisser, taler vel egentlig for seg. Man kan bruke halvparten av de pengene (eller la oss si 20.000,- da) og likevel få en pc som takler det aller meste av spill og redigering. Men som sagt; jeg vet ikke om du er helt seriøs Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Til spilling er 30 000,- total overkill. Jeg ville brukt halvparten. Dessuten får du mange problemer med å ha en så bra PC. - Mange spill støtter ikke SLI/Crossfire bra. Det har blitt bedre, men det er fremdeles mange problemer. - Mye RAM kan være et problem. Jeg har selv 4 GB RAM, og opplever at ArmA (støtter kun opp til 3 GB) og Vampires - Bloodlines (kun opp til 2 GB) ikke virker. Tingen blir da, vil du bruke MYE mer penger på en PC som kanskje virker dårligere enn en til halve prisen? Tviler. God skjerm er viktig å ha, men du trenger ikke en så dyr en. Det er masse gode skjermer i 3-4000,- klassen. Hvis du skal redigere video, gå for en 4-kjerners Intel-prosessor. Ikke kjøp et Creative-kort. Kjøp et 8800 GT skjermkort. Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Til spilling er 30 000,- total overkill. Jeg ville brukt halvparten. Dessuten får du mange problemer med å ha en så bra PC. - Mange spill støtter ikke SLI/Crossfire bra. Det har blitt bedre, men det er fremdeles mange problemer. - Mye RAM kan være et problem. Jeg har selv 4 GB RAM, og opplever at ArmA (støtter kun opp til 3 GB) og Vampires - Bloodlines (kun opp til 2 GB) ikke virker. Tingen blir da, vil du bruke MYE mer penger på en PC som kanskje virker dårligere enn en til halve prisen? Tviler. God skjerm er viktig å ha, men du trenger ikke en så dyr en. Det er masse gode skjermer i 3-4000,- klassen. Hvis du skal redigere video, gå for en 4-kjerners Intel-prosessor. Ikke kjøp et Creative-kort. Kjøp et 8800 GT skjermkort. Enig! Man trenger da vell ikke en 26" über god skjerm til 15 000 kroner gjør man vell? Tipper man vil klare seg på goooood sikt med en 24" skjerm til 4-5 000kr skjermkort er bare å vente til desember månden å få det nye 8800GTS kortet til 3 000kr Q6600 ligger rundt 2000kr idag Hovedkort er P5K et veldig greit kort god overklokker og er stabilt (Har sett 500 Mhz FSB på dette kortet uten voltmods) Når det kommer til RAM er vell 4Gb med Kingston HyperX grei nok (?) koster deg rundt 2000 kr for 4 Gb så du får nok en Veldig bra PC for 15 000 altså under halvparten av det du har lagt av til topp pris. Håper dette var forståelig Marasmus Hvorfor har du valgt et hovedkort som kun støtter DDR3 og lagt in DDR2 RAM ? Det blir bare helt ulogisk. Endret 2. november 2007 av Salemonsen_ Lenke til kommentar
radivx Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Om en person har 35k og vil bruke på PC så burde det fort kunne løses. Forde om det finnes personer her som er såre fornøyd med en maskin til 10000kr så er det en del godsaker man ALDRI vil kunne få dersom man ikke går over dette prisnivået. Jeg anbefaler deg å bruke spesielt mye tid på å finne et godt hovedkort som passer dine behov. toazty: 4TB i RAiD1 = 2GB speilet. Har du en ADSL2+ linje greier du å fylle 1TB på en mnd. med fornuftig innhold. Det være seg hva som helst, alt fra Creative Commons filmer til piratebay filmer. Det tar jo 30GB eller noe for en full DV kassett. Så for videoredigering er det ikke spesielt mye plass. Spesielt ikke om du skal lagre filmene i god kvalitet. Endret 2. november 2007 av radivx Lenke til kommentar
AMD-SUPER-64 Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Trenger bare en god skjerm til 4-5k men har lyst på 8800ultra i sli eller 2 cpuer Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Mitt forslag: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=55488 Kom visst over 40k, og det var uten vannkjøling. Men dette er sånn ca det beste du får tak i. Hvis det er noe du kan klare deg uten er det jo ikke så farlig: Bare fjern det fra listen Lenke til kommentar
AMD-SUPER-64 Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Mitt forslag: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=55488 Kom visst over 40k, og det var uten vannkjøling. Men dette er sånn ca det beste du får tak i. Hvis det er noe du kan klare deg uten er det jo ikke så farlig: Bare fjern det fra listen ble litt dyrt med tanke på mus, tastatur, vista og vannkjøling i tillegg men eller ser det bra ut Lenke til kommentar
JanTerjeH Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Mitt forslag: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=55488 Kom visst over 40k, og det var uten vannkjøling. Men dette er sånn ca det beste du får tak i. Hvis det er noe du kan klare deg uten er det jo ikke så farlig: Bare fjern det fra listen Hvordan er den psu støymessig? Regner med at han vil ha stille system siden vannkjøling er ett tema Lenke til kommentar
AMD-SUPER-64 Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Regner med at han vil ha stille system siden vannkjøling er ett tema skal være stille ja Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Mitt forslag: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=55488 Kom visst over 40k, og det var uten vannkjøling. Men dette er sånn ca det beste du får tak i. Hvis det er noe du kan klare deg uten er det jo ikke så farlig: Bare fjern det fra listen Eller at man kan drite i QX serien og kjøpe Q6600?er lov og overklokke. Hva skal man med 8gig SVINDYR ram? 8gig vanlig ram funker fett det også. 2 ULTRA kort er jo pengesløs, GYX eller GT er jo like gode/betre pris/ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå