Gå til innhold

Et par spm. ang kjøp av Xbox 360

Minus

Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal, om ikke lenge ned på Elkøp her i byen (Molde) og kjøpe meg en Xbox 360, men på internettsiden deres (www.elkjop.no) står det noe som gjør meg forvirret.

Xbox 360 Premium med 20GB harddisk og HDMI-tilkobling.

Sammenblanding av kraftfull hardware, programvare og service. Er du en seriøs gamer og leter etter den ultimate spillkonsollen, kan du slutte å lete nå! Xbox 360 er fullspekket med aktuelle funksjoner, nettopp for deg. Uovertruffen gaming og underholdningsopplevelse. Pakken inkluderer Xbox Live Headset, Component HDAV-kabel, nettverkskabel, trådløs håndkontroller, selve konsollen og 20GB harddisk.

Men på Elite-versjonen står det:

Xbox 360™ Elite. Denne utgaven av XBOX 360 kommer med 120GB harddisk og HDMI-tilkobling!

Xbox 360™ Elite, den ultimate XBOX 360 pakken med en stor 120GB harddisk, HDMI-inngang, en HDMI-kabel og selve maskinen er i lekkert sort utførelse! HDMI lar deg se på HD-video (opptil 1080P). I pakken medfølger en sort trådløs kontroller og sort Xbox LIVE headset.

Men hva er egentlig foskjellen på "Component HDAV-kabel" og "HDMI-kabel"?

Og koster det virkelig 1000kr mer for 100GB og sort lakk, eller er det noe annet som er forskjellig?

(Om dette emnet er tatt opp en annen plass, vær snill og link det til meg)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen på kabelen er at HDMI er digital og den andre analog. Har du HDMI på TV'n din vil dette gi et bittelitt bedre bilde. Har du en full-hd tv, er HDMI nødvendig, siden de aller fleste tv bare støtter dette gjennom hdmi. I noen få tilfeller støttes det gjennom komponent.

Angående hdd trenger du ikke større hdd til spilling. Etterhvert ville det gå an å laste ned filmer over Live, og da kan det være lurt å ha litt større.

PS. Skal ikke si dette helt sikkert, men jeg mener at Microsoft har begynt å sende ut Premium med HDMI nå.. Mulig at elkjøp har tatt inn disse.

Lenke til kommentar
PS. Skal ikke si dette helt sikkert, men jeg mener at Microsoft har begynt å sende ut Premium med HDMI nå.. Mulig at elkjøp har tatt inn disse.

Jeg var på elkjøp i dag og kjøpte min Premium. De som jobbet der sa at den ikke hadde HDMI, men den har det :)

Står med stor skrift bak på maskinen: HDMI

Lenke til kommentar

Jeg var på elkjøp i dag og kjøpte min Premium. De som jobbet der sa at den ikke hadde HDMI, men den har det :)

Står med stor skrift bak på maskinen: HDMI

Alle de nye Premium utgavene (nå heter de pro) har HDMI ut, Elkjøp er nok ikke oppdaterte nok til å vite dette ;-)

Lenke til kommentar

Er vel 100GB, Fargen og selve kabelen som følger med.. Så vidt jeg vet har Pro HDMI utgangen, men ikke HDMI kabelen i pakken.. HDMI kabelen følger med i Elite pakken! Tar jeg feil så skyt meg!

Har også hørt at disse HDMI kablene er ganske dyre.. Men 1000 spenn koster de nok ikke.

Lenke til kommentar
Er vel 100GB, Fargen og selve kabelen som følger med.. Så vidt jeg vet har Pro HDMI utgangen, men ikke HDMI kabelen i pakken.. HDMI kabelen følger med i Elite pakken! Tar jeg feil så skyt meg!

Har også hørt at disse HDMI kablene er ganske dyre.. Men 1000 spenn koster de nok ikke.

Koster ikke skjorta hos Clas Ohlson, trengs ikke noen offisiell kabel.
Lenke til kommentar

Jeg skjønner. Men på innsiden er den helt lik - bortsett fra den 100GB-forskjellen.

Altså, man kan kjøpe alt av kabler senere, og tilkoblingsmulighetene er tilstede for å få en finfin HD-opplevelse bildemessig og lydmessig er det mulig å få det digitalt?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner. Men på innsiden er den helt lik - bortsett fra den 100GB-forskjellen.

Altså, man kan kjøpe alt av kabler senere, og tilkoblingsmulighetene er tilstede for å få en finfin HD-opplevelse bildemessig og lydmessig er det mulig å få det digitalt?

Stemmer.

HDMI+Optisk ut kabelen er ikke tilgjengelig i Norge enda, men den kommer sikkert snart.

Lenke til kommentar

Stemmer.

HDMI+Optisk ut kabelen er ikke tilgjengelig i Norge enda, men den kommer sikkert snart.

Jo, Game/Spiderman har den, nekter å tro at det bare er de som har den
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...