arnesen Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Hei dere eksperter, her er en liten nøtt. jeg prøver å slette iptables katalogen: drwxr-xr-x 3 root root 4096 2007-07-08 13:47 i686 d? ? ? ? ? ? iptables drwxr-xr-x 6 root root 4096 2007-07-03 11:22 kbd som dere ser har den merkelige egenskaper og en merkelig eier. Når jeg prøver å slette den eksisterer den ikke Når jeg prøver å opprette den eksisterer den Når jeg skal sette root som eier, chown: cannot access `iptables': No such file or directory Når jeg skal sette nye aksessrettigheter: chmod: cannot access `iptables': No such file or directory rename gir også feilmelding. I alle forsøk har jeg vært root bruker. Tar imot tips med takk Endret 4. november 2007 av arnesen Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Du kan jo prøve å sjekke om selinux setter noen kjepper i hjula her. Finner den under System -> Administrasjon Dette er bare litt lett gjetting fra min side.... Lenke til kommentar
arnesen Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Jeg fant ut av det. Det var filsystemet som var i "ulage". Jeg kjørte en fschk og da ble alt fikset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå