eXclusive1337 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg trenger hjelp til oppstart til min marskin.... har nettop bytta CPU kjøler, men uten en 4 pin vifte som er koblet til på HK der det skal være/står CPU fan... må man ha koblet til en vifte der for at det skal fungere normalt?? hat XFX nForce 680i SLI hovedkort, med en Q6600 CPU, og Termalright 120 ULTRA kjøling.... Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Nei, du må ikke det Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 sikker? for fåt ikke bilde på skjermen:S Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 sikker? for fåt ikke bilde på skjermen:S Ja, er sikker. Men da er det noe annet som er galt. Sitter alle komponentene skikkelig i? Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 ja..... kan det ikke hente at hvis det er satt på i BIOSen at hvis jeg har satt på hastighet på CPU fan, og den merker at det ikke står en i.... eller har for mye kjølepasta på? det kan vell ikke hindre at det ikke kommer bilde på skjermen? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Skjer det noe da? piper PC-en eller får du bare ikke bilde? Starter PC-en i det hele tatt opp eller er den helt død? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Nei, så lenge du ikke har trøkt pasta nedi sokkelen, så skal det ha lite og si. Men, prøv og koble fra strømkabelen, og ta ut det batteriet som står på hovedkortet, og la det være ute noen minutter, så putter du det i igjen, og så kabelen. Da skal BIOSen være resatt, og du kan prøve og boote Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 nei... ingen ting.... omfg.... Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 faen jeg er smart... omg... var jo srlvfølgelig strømkabelen til hovedkortet som ikke var satt i... den 8 pinnern... lol l le lea leal men takk for noe det kunne ha vært:P :!: Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 faen jeg er smart... omg... var jo srlvfølgelig strømkabelen til hovedkortet som ikke var satt i... den 8 pinnern... loll le lea leal men takk for noe det kunne ha vært:P :!: Helt vanlig feil det der :!: Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) ja..... kan det ikke hente at hvis det er satt på i BIOSen at hvis jeg har satt på hastighet på CPU fan, og den merker at det ikke står en i.... eller har for mye kjølepasta på? det kan vell ikke hindre at det ikke kommer bilde på skjermen? Alt fungerer flott med orginalkjøleren koblet til?! Prøv å finne en eller annen setting i Bios ala "disable CPU fan warning" eller lignende. Uansett noe med "CPU fan". Burde fint klare å komme inn i bios bare ved å koble orginal kjøleren til CPU fan header/(trenger ikke faktisk å montere kjøleren). Er da bare spekulasjon, vet at noen hovedkort ikke starter uten at en kjøler er koblet til. Endret 1. november 2007 av heisann80 Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 nei ikke noe av det der.... fant ut at det var, noe som hadde fått systemet til å aldri virke, med mindre jeg plugga i 8 pin strømkontakten til hovedkortet.... (flaut) lol... men kan skje den beste, eller?? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (flaut) lol... men kan skje den beste, eller?? Ja, det kan skje alle , har hatt det problemet selv :!:, men jeg brukte to dager på og finne det ut første gangen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå