Kjartan1234 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Har ett par spørsmål angående Suzuki RMX og SMX. - Hvilke av disse anbefaler dere? - Hvilket fordel har de forskjellige dekkene til hver av de? - Hvorfor er prisen på SMX som regel høyere på RMX, når den eneste forskjellen er dekkene? - Hvor godt går de når vi bare fjerner plomberingene? - Hvilke av de to er mest slitesterke? Har fått tilbud av både smxer og rmxer, SMXene er på 12-16000, mens RMXene er på 6-7000. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Forskjellen er vel også dekslene. - På hvilket underlag bruker du sykkelen til ? - Grep. -Fordi SMX er mer populær. -60-75km/t. - Du sier jo at syklene er helt like, så spør du hvem som er mest slitesterk ? Lenke til kommentar
Kjartan1234 Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 (endret) JD_Scrubs skrev: Forskjellen er vel også dekslene. - På hvilket underlag bruker du sykkelen til ? - Grep. -Fordi SMX er mer populær. -60-75km/t. - Du sier jo at syklene er helt like, så spør du hvem som er mest slitesterk ? kommer vel til å bruke den som fremkomstmiddel... vanlig asfallt Endret 1. november 2007 av Kjartan1234 Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Kjartan1234 skrev: JD_Scrubs skrev: Forskjellen er vel også dekslene. - På hvilket underlag bruker du sykkelen til ? - Grep. -Fordi SMX er mer populær. -60-75km/t. - Du sier jo at syklene er helt like, så spør du hvem som er mest slitesterk ? kommer vel til å bruke den som fremkomstmiddel... vanlig asfallt da ville jeg anbefalt SMX, synts det ikke er no digg og kjøre på knastedekk jeg.. SM er jo tøffere enn "Skogssykkel" Lenke til kommentar
Kjartan1234 Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 OZ-Racing skrev: Kjartan1234 skrev: JD_Scrubs skrev: Forskjellen er vel også dekslene. - På hvilket underlag bruker du sykkelen til ? - Grep. -Fordi SMX er mer populær. -60-75km/t. - Du sier jo at syklene er helt like, så spør du hvem som er mest slitesterk ? kommer vel til å bruke den som fremkomstmiddel... vanlig asfallt da ville jeg anbefalt SMX, synts det ikke er no digg og kjøre på knastedekk jeg.. SM er jo tøffere enn "Skogssykkel" Merker du lett forskjell når du skifter fra rmx dekk til smx dekk? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Kjartan1234 skrev: OZ-Racing skrev: Kjartan1234 skrev: JD_Scrubs skrev: Forskjellen er vel også dekslene. - På hvilket underlag bruker du sykkelen til ? - Grep. -Fordi SMX er mer populær. -60-75km/t. - Du sier jo at syklene er helt like, så spør du hvem som er mest slitesterk ? kommer vel til å bruke den som fremkomstmiddel... vanlig asfallt da ville jeg anbefalt SMX, synts det ikke er no digg og kjøre på knastedekk jeg.. SM er jo tøffere enn "Skogssykkel" Merker du lett forskjell når du skifter fra rmx dekk til smx dekk? hmm, vil nå påstå det, motorsykkelen ejg kjørte opp med en Honda Varadero var utstyrt med knastedekk, var ikke like tøff i svingene med dem som jeg var med min som hadde vanlige asfalt dekk Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Dessuten har du lettere svingradius. Når man når en fart over 100km/t i krappe svinger med tykke, firkanta knastedekk vil man få problemer med å få svingt, å det blir hardt generelt. Jeg hadde valgt SM dekk. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 JD_Scrubs skrev: Dessuten har du lettere svingradius. Når man når en fart over 100km/t i krappe svinger med tykke, firkanta knastedekk vil man få problemer med å få svingt, å det blir hardt generelt. Jeg hadde valgt SM dekk. Samt at asfaltdekkene har bedre veigrep, ruller lettere og er mer slitesterke. Skal du kjøre på snø fungerer de dårlig.. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Anyhow, du klarer ikke kjøre ut på ren asfalt med uansett hva slags dekk du har, med mindre det er grus. De ruller lettere å er mer slitesterke, skal du kjøre på snø, så hjelper det ikke om du har crossdekk alikvel. Tro meg, jeg har saftige 130mm dekk bak, med ProRacen så spant det i 80-100, er lite vits. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 JD_Scrubs skrev: Anyhow, du klarer ikke kjøre ut på ren asfalt med uansett hva slags dekk du har, med mindre det er grus. De ruller lettere å er mer slitesterke, skal du kjøre på snø, så hjelper det ikke om du har crossdekk alikvel. Tro meg, jeg har saftige 130mm dekk bak, med ProRacen så spant det i 80-100, er lite vits. Så lenge det er våt asfalt så er det nok en merkbar forskjell på asfaltdekk og knastedekk. Knastedekk er jo mye bedre på snø. Merka stor forskjell fra mine asfaltdekk i forhold de til de dekka som er en mellomting som Malaguti XSM leveres med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå