Gå til innhold

Skill systemet i halo3


exs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det har du rett i, men det er vel det som er poenget. Nemlig at den som er god skal gå raskt opp i level slik at han kan spille med de som er like gode. Forresten vil den med 5000 EXP normal ha en viss skill i de fleste playlists.

 

Poenget med level systemet er at folk skal matches med andre som er like gode. I så måte er Halo3 bedre enn Halo2 ettersom man nå går raskere opp i level dersom man vinner. Målet med true skill er at man over tid skal oppnå et level som gjør at man vinner like mye som man taper. Nå dette har skjedd gjennom en viss tid vil spillets usikkerhet omkring spillerens level være liten og det vil da være veldig vanskelig å gå opp i level.

 

[EDIT: Lande kom meg i forkjøpet.]

Endret av roolf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Har jo f ikke noe å si på om du spiller bra, går jo kun på wins. Hadde nettopp to matcher, i den ene hadde jeg +12, og gikk ikke opp, og i den andre matchen hadde jeg +10, laget tapte og jeg gikk ned 2 levler.

 

Det er ikke kun på wins det går på. Hvis du gikk ned 2 lvl på ett tap så var det enten fordi laget ditt tapte ekstremt mye, eller så var det fordi du hadde en forholdsvis lav lvl og da går man mere ned enn hvis man er en lvl 35+.

 

Burde vært sånn at MVP uansett gikk opp, eller i hvert fall ikke ned.. Det er jo max gay!

Utrolig teit at man går ned i level fordi laget ditt sugde og du sitter igjen med +10+ k/d..

 

Når du kommer høyt nok opp i skills er det så og si aldri at noen har 10+. i alle fall ikke når du spiller mot 45+, muligens 40+ også. Har spillt ca 30 kamper og forblitt på 45, og det har så langt ikke vært noen som har hatt 10+ utenom noen få ganger. Hvis man likevel har 10+ i de fleste kampene med en skill på f.eks. 35 så er det easy peasy å få en 40.

 

Skjønner at det er frustrerende i noen games, men i de fleste gamene hvor jeg har hatt 5-10+ og lagkameratene har alle vært negative så har jeg ikke gått ned i lvl selv om jeg tapte 3 kamper på rad med lvl 45. Så hvis du taper og har 10- så går du fortere ned enn om du taper og har 10+.. Samme gjelder om laget ditt vinner. Vinner du og har 10+ går du mye fortere opp en hvis du har 10-

 

Ja det har du rett i, men det er vel det som er poenget. Nemlig at den som er god skal gå raskt opp i level slik at han kan spille med de som er like gode. Forresten vil den med 5000 EXP normal ha en viss skill i de fleste playlists.

 

Poenget med level systemet er at folk skal matches med andre som er like gode. I så måte er Halo3 bedre enn Halo2 ettersom man nå går raskere opp i level dersom man vinner. Målet med true skill er at man over tid skal oppnå et level som gjør at man vinner like mye som man taper. Nå dette har skjedd gjennom en viss tid vil spillets usikkerhet omkring spillerens level være liten og det vil da være veldig vanskelig å gå opp i level.

 

[EDIT: Lande kom meg i forkjøpet.]

 

Er veldig enig i det du sier her.. Og slik virker faktisk systemet. Halo 3 har et mye bedre skill system enn halo 2. Jeg møter mye oftere folk med samme skills som meg nå enn i halo 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...