Gå til innhold

Skill systemet i halo3


exs

Anbefalte innlegg

må si meg MEGET fornøyd med skill systemet på halo

 

noe av det mer effektive jeg har sett

 

omtent alle kampene vi spiller så skiller det ofte ikke med en 3-4 kills , til tider så står kampene på det siste killet

(surt og tape en kamp når det står på ett kill til oss eller motstanderene da).

 

 

hva syntes dere om skill systmet??

Endret av exs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har jo f ikke noe å si på om du spiller bra, går jo kun på wins. Hadde nettopp to matcher, i den ene hadde jeg +12, og gikk ikke opp, og i den andre matchen hadde jeg +10, laget tapte og jeg gikk ned 2 levler.

 

Men xp gikk opp? Det er vel noe med 3-1 elns (aner ikke) rundt det med skill. 3 seiere=opp, 1 tap=ned. (no friggin idea)

Lenke til kommentar
Har jo f ikke noe å si på om du spiller bra, går jo kun på wins. Hadde nettopp to matcher, i den ene hadde jeg +12, og gikk ikke opp, og i den andre matchen hadde jeg +10, laget tapte og jeg gikk ned 2 levler.

Akkurat det er teit. Jeg hadde klart mest kills av alle (absolutt alle) en match, men de andre lagkameratene mine var dårlige, så vi tapte. Hadde sikkert 20+ KD, men likevel gikk jeg ned. Det var teit. Var jo ikke min feil at vi tapte!

Lenke til kommentar

Det er ikke noe "jeg" i lag modus veit du ;) Spesielt skirmish, hadde en amerikaner som klaga som pokker på dette etter kampen i helga. Svarte at vi spilte terretories og da hjalp det ikke å campe som en knøl i hjørnet med sniper, ingen gikk etter han siden han hverken forsvarte eller tok terretories.

 

Det er surt å komme på lag med dårlige/egoister, men det er noe jeg håper å få mindre av. Vurderer å gå litt lone wolf og se hvordan det går, hvis ikke får jeg dra med noen kompiser på ranked så jeg vet at jeg får noen som arbeider sammen med meg.

 

Fungerer forsåvidt veldig bra, utenom i skirmish, hvor det kan bli for få folk og man sitter der med en lvl 50 fyr, eller som vi fikk en gang, rank 40+ LAG. Gud hjelpe meg sier jeg bare :p

Lenke til kommentar

Det er riktig at skillsystemet i Halo3 ikke tar hensyn til individuell prestasjon. (Det tok litt tid før jeg skjønte dette.) Det som betyr noe er om laget vant eller tapte og hvilket level det andre laget var på. Dersom man går opp i ranking etter et tap er det kun fordi serverne ikke hadde oppdatert din level etter tidligere seire.

 

Det kan forresten vært lurt å vente litt mellom spillene slik at serverne får oppdatert den nye infoen fra forrige kamp. Jeg gjorde den feilen at jeg spilte lone wolf helt uten pauser (dvs. ved game over startet jeg nytt spill umiddelbart), og da gikk det treigt opp i level selv om jeg vant alle kampene.

Lenke til kommentar
Det er riktig at skillsystemet i Halo3 ikke tar hensyn til individuell prestasjon. (Det tok litt tid før jeg skjønte dette.) Det som betyr noe er om laget vant eller tapte og hvilket level det andre laget var på. Dersom man går opp i ranking etter et tap er det kun fordi serverne ikke hadde oppdatert din level etter tidligere seire.

 

Der tror jeg du tar feil. Jeg har lagt merke til at når jeg har spilt med norske, og jeg har gjort det skikkelig bra, mens de andre gjorde det dårligere enn de med høyere skill enn dem på andre laget, så er det bare jeg som har gått opp i level. Altså, du må selv gjøre det bedre enn noen med like høy skill eller høyere skill enn deg får at du skal gå opp i level, uansett om du vinner.

 

Men når du taper går du ned uansett hvor bra du gjorde det (om de på andre laget har skill under deg)

Lenke til kommentar

Hmm. :( Ble skikkelig skuffet nå. Var helt sikker på at skill-levelen var individuell, både i team og Lone Wolves. Men hvis det er som dere sier så er det vel ikke forandret mye siden Halo 2 da? Men, i den posten som Bungie la ut om skill og slikt, så sa de at det ikke var slik at om du vant en kamp så gikk du opp i skill. At de så på bevegelse, camping osv. Utifra det så tolket jeg at systemet har blitt kraftig forbedret fra 2'ern. Også ved tap i teamgames. :hmm:

Lenke til kommentar
Det er riktig at skillsystemet i Halo3 ikke tar hensyn til individuell prestasjon. (Det tok litt tid før jeg skjønte dette.) Det som betyr noe er om laget vant eller tapte og hvilket level det andre laget var på. Dersom man går opp i ranking etter et tap er det kun fordi serverne ikke hadde oppdatert din level etter tidligere seire.

 

Der tror jeg du tar feil. Jeg har lagt merke til at når jeg har spilt med norske, og jeg har gjort det skikkelig bra, mens de andre gjorde det dårligere enn de med høyere skill enn dem på andre laget, så er det bare jeg som har gått opp i level. Altså, du må selv gjøre det bedre enn noen med like høy skill eller høyere skill enn deg får at du skal gå opp i level, uansett om du vinner.

 

Men når du taper går du ned uansett hvor bra du gjorde det (om de på andre laget har skill under deg)

 

Jeg er helt sikker på at det ikke spiller noen rolle hvordan man gjør det individuelt på laget. Du kan ha 49 kills og 0 deaths med dersom laget likevel taper straffes du like mye som han som hadde 0 kills og 49 deaths. Level systemet er greit forklart i denne posten (http://www.bungie.net/Forums/posts.aspx?postID=13992631&postRepeater1-p=1#13996166):

 

Look, this is getting silly. Things are working correctly, they just don't work like they did in Halo 2. Here's a few things to remember.

 

1. Your individual performance during a team game doesn't matter - if you lost, you lost, it doesn't matter how well you did personally.

2. Rank progression is NOT linear.

3. Rank progression is based on consistency and the rank of your opponents. That is, if you always lose to higher level opponents, and win most but still lose some to equal level opponents, you won't go up that match.

4. If you lose to someone lower level than you, your rank is going to suffer more. Winning against lower level players is expected, and will not assist you in going up.

5. I cannot say this enough - just winning more than you lose isn't going to get you rank. It is but one requirement. As I said, if you're not beating higher leveled players consistently, you don't go up a level because you haven't earned it.

6. Rank will initially change often, but once you get to a certain point, the system becomes statistically certain about your level in a playlist, and just playing games and winning is no longer enough to go up - you have to consistently win against higher leveled players and not lose to lower level players.

7. Please, PLEASE stop assuming things aren't working because it doesn't work how it did in Halo 2. Playing and winning only guarentees your EXP goes up, it doesn't guarentee your skill level goes up. That depends on who you are playing.

Lenke til kommentar
Jeg er helt sikker på at det ikke spiller noen rolle hvordan man gjør det individuelt på laget. Du kan ha 49 kills og 0 deaths med dersom laget likevel taper straffes du like mye som han som hadde 0 kills og 49 deaths.

Ja, er vel det jeg skrev? Hvertfall det jeg mente. Men når laget vinner, er det noe annet.

 

Syntes dette er litt dumt. Jeg syntes at MM skal ta hensyn til både skills og EXP når de hooker opp noen til en game. Uhordelig enkelt for en med 500 EXP å gå rask opp i skills hvis vedkommende spiller med likesinnede når det kommer til kun skills og ikke EXP.

 

Ja, men det er jo det som er poenget. Skill systemet er jo ikke som i single-player, der man "runder" spillet hvis man kommer langt nok. Det handler jo bare om å komme seg på den skill-levelen man faktisk er på! Er man god, så er man god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...