Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med opplastingshastighet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er medlem av en privat torrentside :blush: og jeg ønsker i den forbindelse å seede de filene jeg laster ned, for å ikke bli sparket ut.

Problemet mitt er at jeg klarer ikke å oppnå noen opplastingshastighet i uTorrent (1.7.5). Den ligger mellom 0 - 1 kbps, noe som ikke går i lengden. Hastigheten (opp) på linjen ligger mellom 400 - 450, slik at det burde teoretisk være mulig for en hastighet over 25. Jeg har åpne porter til programmet, og klarer å utnytte fullt fra nedlastingshastigheten.

Noen som har noe tips til dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yup. På private torrent sider er det ofte slik at folk er mye mye flinkere til å seede en på offentlig-tilgjengelige trackere. Dermed er det ofte mange torrents som har så mange seedere i forhold til leechere at det ikke nødvendigvis er noe behov for deg so mseeder, og dermed blir du kanskje ikke kontaktet for å laste opp av andre brukere.

Sorter listen over tilgjengelige torrents etter hvor lange leechers det er, dersom det er mulig, så plukker du noen torrents som det er mange leecherspå, og forholdsmessig få seeders, da vil du nesten garantere at du får belastet din upload så mye som du ønsker.

Husk at det er unødvendig å laste ned hele torrentsn for å seede. Ofte lastes ting ned i .rar format. Da er det som regel nok å velge ut kanskje 5% av disse filene (tilfeldig) og bruke disse til seeding. De fleste avanserte torrent programmer som som utorrent og azureus har mulighet for dette. På denne måten slipper du å bruke opp din egen ratio for å kunne seede efektivt.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...