Gå til innhold

Hva er ditt yrke?

Anbefalte innlegg

Hva jobber du med? Trives du? Hvorfor?

Selv jobber jeg som pedagogisk leder i barnehagen. Trives egentlig veldig godt, men det er faktorer som gjør at jeg ikke trives. Bl.a i forsøket på å ha full barnehagedekning så fyller de på med barn på for lite areal og det er for lite voksne. Dessuten får ped.ledere mer og mer "papirarbeid" og får myye mindre tid med barna. Så alt i alt, kan det være en veldig så stresset hverdag. Mange møter på kveldstid er heller ikke noe pluss.

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber som anleggsgartner i et relativt stort firma. Trives kjempebra. Veldig variert arbeid da jeg jobber på en avdeling som gjør alt, i motsetning til de andre avdelingene som spesialiserer seg på ting.

Siste måneden har jeg gjort alt fra å rydde skog, legge brostein, kjøre gravemaskin og hjullaster, svømme rundt midt på natten for å finne kummelokk og fikse de under flommen (i bergen), bygge opp en grusvei i skogen og montere lekeaparater.

Skal sies at jeg liker å være ute også, så det er jo med på å øke trivselen.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Enda et slikt emne? hehe.. Jaja, kjekt er det med disse emnene uansett.

Jeg jobber som bowlingmedarbeider i en bowlinghall med 15 baner. Mange kommer innom og spør "er du sånn som får liksom 300 poeng hver jævla gang eller?" men det er nok langt fra fakta. jeg frytet dette litt selv med en gang jeg begynte, men det har gått strålende. Kun én av dem som jobber der er aktiv bowler, men en god del har blitt "bitt" av basillen gjennom jobben. Jobben er ganske grei. Jeg jobber 1 gang i uken + annenhver helg + ekstravakter jeg tar på meg. Arbeidstiden er optimal for en student.. Jeg jobber fra klokken fire eller fem til stengetid, som regel (klokken 23 utenom fredag og lørdag, som er 24). I motsetning til en kompiss av meg som jobber tre timer om dagen (18:30 til 21:30 tror jeg) 5 ganger i uken (Mandag - Fredag), kan jeg jobbe mye et par dager, og heller ta meg et par dager fri. Jeg trives veldig godt. Det er mange andre rundt min alder på jobben min, og jeg har blitt veldig godt tatt imot. Jobben går ut på å ekspedere kunder, arrangere bursdager for småbarn, lage mat og fikse opp i banefeil. Det kan være stressende til tider, men jeg synes det er en veldig okei jobb. Jeg synes også at betalingen er helt kurrant. Det eneste minuset er at vi på min arbeidsplass ikke har noe pauserom, og det er ikke inkludert pauser i arbeidstiden.

Lenke til kommentar

Vel, har ikke noe bedre å gjøre enn å svare på enda en slik en =)

Hva jobber du med? - Jeg er hjelpearbeider elektriker på industri prosjekt og Instrument lærling i nordsjøen.

Trives du? - Ja, jeg stortrives. Det er selvfølgelig ikke alltid like fristende å gå på jobb, men sett i stort perspektiv så er det kjempe greit. Ellers er omtrent aldri en dag lik en annen og man treffer alltids nye hyggelig folk.

Hvorfor? - Jeg har drømt om å jobbe slik jeg gjør nå siden jeg startet utdannelsen 3 år siden, og nå har alt gått i boks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...